• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polska w skali 1:160 - modele oryginalne, konwersje itp. ;-)

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
466 16 0
Link kieruje na stronę o modelach a nie o oryginałach.
W sensie jest to oryginalny wypust firmy "baur Modelle". Na dole jest zdjęcie pudełka, a po kliknięciu pojawia się jego zawartość, w tym tych dwóch wagonów z "polskim" malowaniem. Firma od 2008 nie istnieje.

Tak przy okazji: spurweite-n jest chyba największą internetową bazą wyprodukowanych modeli w skali N. Jest jeszcze kilka stron, ale jak czegoś potrzebuję, to przede wszystkim sprawdzam tu.
 

ALA

Aktywny użytkownik
Reakcje
457 13 0
A może ktoś coś wie o tym wagonie w barwach PKP:

U/ 4126 Kdl

Zobacz załącznik 775787

Swego czasu ALA przedstawił tu dość dokładnie wszystkie modele PIKO z dawnych czasów w malowaniu PKP ze wszystkimi odmianami odcieni i malatury. Ale nie kojarzę żeby była tam mowa o krytym z budką hamulcową. Może ktoś ma taki wagon ?

Paweł
Jak widać na fotce, ktoś ma, bo sobie przerobił. Piko nie miało w swojej ofercie modelu w takiej konfiguracji, ani z opisem PKP, ani żadnym innym.
 

ALA

Aktywny użytkownik
Reakcje
457 13 0
Pawłowi chodzi o ten model wskazany tu, na tej stronie: KLIK.
No i jest tam wyraźnie napisane, że to przeróbka modelu Piko. Istnieje, zapewne, jeden jedyny egzemplarz.

Chciałbym takie konwersje robić ;)
Ktoś Ci broni konwersje robić? Tylko jak już coś robić, to porządnie, bo ta z fotki, oględnie rzecz ujmując, mało staranna jest. Aż "wali po oczach" ten stopień rozjechany z drzwiami ... :rolleyes:
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
2.656 32 0
Model dziwnie ma przestawiony stopień względem drzwi to prawda... ale mnie fascynuje opis całego wagonu. Wpatruję się w zdjęcie i nie wygląda mi to na kalkomanie ;) choć może się mylę.....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.821 94 19
Podwozie wygląda na to samo, uproszczone resory, widły maźnicze, maźnice i brak hamulców. Na stronie jest stwierdzenie o wydłużeniu podwozia, ale nie ma szczegółów jak to wykonano.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
466 16 0
Ha! Na powiększonym obrazku widać jakby punkt cięcia - sklejona dwa podwozia?
Na to wygląda ;)

A teraz coś z zupełnie innej beczki, czyli model fabryczny, o którym za-pom-nia-łem :rolleyes:

Swego czasu zamierzałem go kupić, ale skala 1:148 mnie zniechęciła:

https://www.dm-toys.de/de/produktdetails/Dapol_MU10006.html

Class 66 DB Schenker Rail Polska
MU10006


Zdjęcie źródło: sklep DM Toys

Model firmy Dapol w limitowanej serii, zrealizowany na zlecenie Modellbahn Union. Jest nawet filmik na YT:

Można go pomylić z modelem Graham Farish, który odzwierciedla DB Schenker UK (tamten ma oprócz logo na burcie jeszcze napis Schenker).

Swego czasu w DM Toys spychali go za 80 euro na wyprzedaży.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
466 16 0
:ROFL::ROFL::ROFL:... ciekawe dlaczego, no naprawdę ciekawe:gwizd:
A poważniej, dzięki za doprecyzowanie, bo z wiadomych względów myślałem o Class66 tak w ogóle i nie miałem tej świadomości ( zamieszanie ze skalą).Czy GF robił w 1:160 czy innej skali??
Graham Farish i Dapol - skala 1:148
Kato - skala 1:160? Przynajmniej tak mi się wydaje porównując np. do Ludmiły.

Wszystko, co kierowane jest na Wyspy Brytyjskie, to skala 1:148. Najnowsza - pierwsza zapowiedź Kato - model EZT hybrydowego(?) LNER również jako 1:148.

Co do wyprzedaży - DM Toys zawsze robi wyprzedaże tego, co zalega im na magazynie. Bez względu na to, co to jest.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
466 16 0
Kolejny odcinek z cyklu "Za-pom-nia-łem"

1. Swego czasu Fleischmann miał w produkcji parowóz BR50 w wersji czystej, tj. bez oznaczeń, do której dodawali fabryczne kalkomanie, w tym m.in. PKP Ty5. Swego czasu nawet myślałem o jego zakupie (na eBay spokojnie można go dostać), ale w sytuacji, kiedy dostępne nowe wersje tej lokomotywy, zakup prawie trzydziestoletniej bazy do przemalowania mija się z celem.

Fleischmann 7178


Źródło: Fleischmann/mobadaten.info

Model był w produkcji od 1971 do 1993 roku. Zatem można przyjąć, że był to pierwszy fabryczny model parowozu PKP w skali N. Trzeba też oddać zatem Fleischmann'owi honor, że mimo wszystko o Polsce myślał od czasów starego PIKO tudzież VEB Prefo ;)

Model był w produkcji od 1971 do 1993 roku.

Lecimy dalej, bo przeglądnąłem mobadaten.info i jestem już lekko zaskoczony:

2. Fleischmann 7186

Kolejny parowóz BR50 w wersji prawie czystej, tj. z nadrukowany opisem ÖBB, do której dodawali fabryczne kalkomanie, w tym m.in. PKP Ty5. Tak jak słusznie zauważył Storch, ta wersja bardziej nam pasuje, z uwagi na wiatrownice Wagnera.

Źródło: Fleischmann/mobadaten.info

Model był w produkcji od 1999 do 2008 roku.

3. Fleischmann 7153

Jak widać, temat kalek to nie tylko jeden parowóz. Kolejnym jest nasze PKP Tp4, sprzedawane jako francuskie 040D (tj. z fabrycznym oznaczenie i dodatkowymi, polskimi kalkami).


Źródło: Fleischmann/mobadaten.info

Model był w produkcji od 1995 do 2008 roku.
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
Reakcje
1.508 108 0
Z Tp4 to nie tak szybko. Była jeszcze wersja Arnolda i obie się różniły układem kołpaków na kotle.
Wybierając kalki trzeba wybrać pasujący model. Sprzed lat coś pamiętam, że kalki od Alegratki, pasują tylko do jednego typu.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
466 16 0
Z Tp4 to nie tak szybko. Była jeszcze wersja Arnolda i obie się różniły układem kołpaków na kotle.
Wybierając kalki trzeba wybrać pasujący model. Sprzed lat coś pamiętam, że kalki od Alegratki, pasują tylko do jednego typu.
Mi chodzi tutaj o fabryczne wypusty FLM, do których to FLM dołączał fabrycznie kalki PKP. Nie wnikam w tym wypadku, czy dołączane kalki były poprawne.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.821 94 19
Trochę na marginesie: w latach 1980. Fleischmann wypuścił również w H0 takie "międzynarodowe", całe czarne modele bez żadnych oznaczeń. Ja znam BR 38 i BR 50, które miały w zestawie kalkomanii także oznaczenia PKP (Ok1 i Ty5), czy był też BR 55 (Tp4) nie wiem.
 
Reakcje
9 0 0
Ty5 występował w dwóch wersjach. W katalogu Flesia z 1999/2000 jest pod nr 7186, moim zdaniem lepszy jeśli chodzi o PKP bo ma wiatrownice Wagnera (te większe, zawsze mi się to myli), oczywiście w opisie jest że są fabryczne kalki z PKP. W katalogu z 2005/06 nadal figuruje ta wersja.
Z loków całkiem czarnych w różnych katalogach są jeszcze BR38 (Ok1), BR94(TKw2) i BR91(zdaje się TKi3 - proszę o korektę). Tylko z tych trzech żaden nie miał dodawanych polskich kalkomanii...
Pozdraw
Storch
 

Podobne wątki