• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polska w skali 1:160 - modele oryginalne, konwersje itp. ;-)

Ostatnio edytowane:

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Na shapeways jest coś takiego:
https://www.shapeways.com/product/4NTGU9ZJR/pkp-wagon-gas-401k-ver-s?optionId=85596684&li=shops
Pytanko 1. Czy to tego samego autora który na forum prezentował "puderniczkę" w N? (z resztą puderniczka też jest na sw).
Pytanko 2. A jakby tak przeskalować tego Ga(g)sa do skali N i wydrukować na sw? Wyszłoby cosik z tego (podejrzewam, że może nie takie cudo jak Freda, ale wstydu by pewnie nie przyniosło:))?
Pozdraw
Storch
Trzeba napisać do Konrada - myślę, że przeskaluje.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Biorąc swoje doświadczenia z modelami 3d, to uważam że skalowanie jakiegokolwiek modelu z jednaj skali do drugiej, to bezsensowne działanie. Każdy model powinien byc projektowany pod konkretne podwozie czy wózki. Wtedy wiadomo ze to pasuje i będzie działać.... a taka kombinatoryka z wydrukiem i próbą adaptacji do tego jakiegoś podwozia.... to droga przez mekę.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Biorąc swoje doświadczenia z modelami 3d, to uważam że skalowanie jakiegokolwiek modelu z jednaj skali do drugiej, to bezsensowne działanie. Każdy model powinien byc projektowany pod konkretne podwozie czy wózki. Wtedy wiadomo ze to pasuje i będzie działać.... a taka kombinatoryka z wydrukiem i próbą adaptacji do tego jakiegoś podwozia.... to droga przez mekę.
Głównie miałem na myśli samo pudło. Oczywiście wg koncepcji trzeba dostosować gniazda na wózki albo skorygować pod całe gotowe podwozie - zależy jak będzie koncepcja.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Jako, że miałem chwilę, to cyknąłem kilka zdjęć nowym "polskim" węglarkom Eaos produkcji Fleischmann'a - zestaw 841014 ECCO Rail.
Polskie jest logo i napis po prawej stronie na burcie, gdzie są wskazane dane podmiotu najmującego wagony - firmy ECCO Rail Sp. z o.o. z Katowic (nie udało mi się tylko potwierdzić, czy spółki korzystające z identycznego loga: eccorail.gmbh z Austrii i Niemiec to spółki córki czy bardziej spółki matki dla polskiej, ale mam wrażenie, że jednak to nasza jest najważniejsza).

Fleischmann'a oryginalnego zestawiłem z "używanymi" oryginalnymi konwersjami również Fleischmann'a od pado. Chyba rozpoznacie, które są które ;)

DSC_0013_.jpg


DSC_0020_.jpg


DSC_0026_.jpg


DSC_0028_.jpg


DSC_0029_.jpg


DSC_0033_.jpg


DSC_0034_.jpg


DSC_0035_.jpg


Generalnie uważam, że poza kilkoma brakami (koła hamulca, niepomalowane na żółto poręcze i może coś jeszcze) - naprawdę warte zakupu przez miłośników polskiego taboru (zarejestrowanego w Szwajcarii przez słowackiego właściciela) w VI epoce, szczególnie że mogą przełamać monotonię składów niebieskich węglarek PKP Cargo:) i również w składach z węglarkami PKP Cargo są/były widywane.

Co ciekawe, w 2017 roku Hobbytrain wydał vectrona (H2973), do którego dodawał kalkomanie ECCO Rail (oraz LokoTrain), ale niestety dla nas był to vectron pojawiający się wyłącznie w Niemczech i Austrii, najmowany przez eccorail GmbH z Wiednia (brak naszego systemu zasilania). Jest zatem szansa, że trochę tych węglarek sprzeda się również na tzw. Zachodzie.
 

erhaim

Nowy użytkownik
Panowie, jestem w posiadaniu zarówno wagonów @pado GMBH ;):D, jak i wagonów Flesia.
Zdecydowanie wybieram produkcje naszego Kolegi @pado. Przyznam szczerze, że oczekiwałem więcej po Flesiu, a tymczasem: błędy i niedociągnięcia... wózki, poręcze, koło hamulca, czy stopień... Ktoś powie szczegóły, ok, ale rzucające się w oczy i męczące.
Polecam zapoznanie się z taborem Szymona. EAOS wykonany starannie i dokładnie - różnica z realem - tylko wózki (ale temat do rozwiązania z innego wagonu Flesia).

IMG_5077.JPEG

IMG_5078.JPEG
 

techno

Moderator
Zespół forum
Jak miło, że nam się kolejny N-kowicz objawił !
Oczywiście zgadzam się z powyższym, bo również mam wagony od Szymona i porównanie do Flesia. Kłuje w oczy brak tych detali, gdzie samo koło hamulca było jeszcze w fabrycznych Eaos-ach PKP Cargo wydanych rok i dwa lata wcześniej!
 

Podobne wątki