• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polityka wizerunkowa spółek kolejowych - malowania i schematy malowań PKP Intercity

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
#1
Niewątpliwie kolorystyka wagonów IC PKP jest jedną z najlepszych w Świecie !
I co ważne to już 16 ! rok jej konsekwentnej obecności .

Zestawienie popieli , szarości , jasnego fioletu to przykład współczesnej elegancji .
To wręcz kolorystyczna propozycja dla mnie ... :cenzura:
Do tego
granatowe z ciemnoszarym podwoziem i dachem 303Ea EU07A ... ;)
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#2
Niewątpliwie kolorystyka wagonów IC PKP jest jedną z najlepszych w Świecie !
I co ważne to już 16 ! rok jej konsekwentnej obecności .

Zestawienie popieli , szarości , jasnego fioletu to przykład współczesnej elegancji .
To wręcz kolorystyczna propozycja dla mnie ... :cenzura:
Dla mnie jest to jedno z najgorszych malowań taboru: kolory i ich układ bez wyrazu, bez charakteru, bez komunikacji, bez przekazu,- no chyba że 'jesteśmy przewoźnikiem bez wyrazu, charakteru i komunikacji z klientem'.
Dodatkowo niepraktyczne: osobny schemat dla wagonów 1 klasy, gdy w ramach chaotycznego zarządzania taborem IC notorycznie deklasuje wagony; jasne odcienie, w sytuacji gdy nie posiada myjni wagonowych - wszystko kończy się horrorem :
20190113 082 171A 61 51 21-70 182-0 B11mnouz PRZEMYŚL.JPG


Albo totalną pstrokacizną na wagonach 1/2 klasy.

Chwała temu, kto zerżnął czarny pas okienny, choć lepiej było do końca czerpać z wzorca SBB i pociągnąc go od drzwi do drzwi (albo nawet poza): łatwiejsze do wykonania i lepszy kontrast dla napisów. Oraz żeby ten pas miał jakieś znacznie, bo żadnej logiki w jego użyciu nie widzę.

Na szczęście ktoś się zorientował, ze pastelowa jagódka to może pasować oczkom 'pani Basi' (i gustom Draculi), a nie porządnym wagonom i 'modernizacja' wagonów Z1A i Z1B przewiduje odejście od psychobłękitów

Z1B.jpg


To samo tyczy się lokomotyw - po fazie szkaradzenia obiektów muzealnych (EU07 et al) rozcieńczonym 'baltic blue', granat ma znów szansę kontratastować z wyrazistą szarością.
Jeszcze żeby to logo, z uciekającą od zawrotych przyspieszeń rozruchu oporowego literką C ktoś ukatrupił (choćby na rzecz 'trumienki' praktykowanej przecież na ezt) i już będzie tylko 20 lat do tyłu za resztą świata.
 

Diesant

Aktywny użytkownik
Reakcje
265 20 2
#3
Szary bo ma się kojarzyć z szarą psychiką decydentów "PKP" i szarym nastrojem w całej firmie. Kolorków się zachciewa. Toż jest ładny kolorowy CZERWONY - ciągle widzę DB CARGO - niemiaszki mają się ciepło kojarzyć przed dobiciem ostatniego wyskoku Polskości na torach.
Tak ja widzę barwy i przekaz PKP :) I całe szczęście Koleje Wielkopolskie są biało czerwone, dolnośląskie mają kontrastowe białe, żółte i czarne. A prywatne to już cała gama.
Bo jak stoisz na przejeździe 20 min (w XXI w w dobie komputerów i innych cudów) i czekasz aż 3 pociągi przejadą na obwodnicy Poznania, to od tych kolorków kierowca by kociokwiku dostał - a tak po kilku minutach stania: nijaki szary w jedną stronę do Poznania Wsch. , nijaki szary po kilku minutach w stronę Gniezna i po kilku minutach równie szary - łagodzący skrajny wkur.... emocje kierowcy zdziwionego, że tyle aut by przejechało a tu ciągle zamknięte - w stronę Poznania Wsch. Boję się pomyśleć jaki by był stan psychiki kierowcó jakby te wagony nie były szare.
Noooo i co by ci pasażerowie na peronach robili. Kolorowe wagony - toż oni by za łatwo mieli. Jeszcze może co klasa albo typ inny kolorek???? Nie można tak, bo by już z daleka widzieli gdzie mają wsiadać. A tak to jest szansa, że się pomylą i w ramach rozrywki ruchowej ( przecież kilka godzin siedzieć będą) to posiłują się z bagażami i drzwiami i innym pasażerami bo miejsce muszą swoje znaleźć. A kolory wiadomo - emocje wyzwalają. A przecież PKP nie zależy na emocjach pasażerów, czego dowodzą 4-6 godzinne opóźnienia pociągów ICC - sam doświadczyłem we Wrocku takiego relaksacyjnego pobytu. (bo siatka pociągów IC jest przecież tak gęsta....) Ile się człowiek nazwiedza , ile się nadziwuje jak to kolej się zmieniła, ile poczekalni zlikwidowali, ile miejsć aby sobie coś kupić, ile ubikacji zamknęli, ile okienek INFORMACJA jest nieczynnych. A te wspaniałe płoty zasłaniające wieczne remonty z plakatami , albo dykty w oknach - kto by to wszystko podziwiał po tych kolorach co emocje wyzwalają.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
#4
No i znowu. Ile głów, tyle opinii. @OLF , dobrze, że dla poparcia swojej opinii nie zaprezentowałeś wagonu spalonego lub zezłomomowanego po wypadku, tylko taki wyjątkowo brudny. Ja również posłużę się zdjęciem. DLA MNIE obecne malowanie IC jest wyjątkowo udane. Jest stonowane i eleganckie. Zwłaszcza jedynki z żółtym pasem prezentują się IMO doskonale. Zawsze z przyjemnością oglądam nasze wagony na zagranicznych torach i dworcach i cieszę się, że tak świetnie się prezentują. Nie przeszkadza mi również logo, a nawet mi się podoba. Zgadzam się natomiast, że dodanie czarnego pasa było dobrym, odświeżającym pomysłem. ( Mam nadzieję, zarezerwowanym tylko dla długich wagonów standardu Z, bo nie bardzo sobie wyobrażam Ygreki z czarnym pasem)
Zupełnie inna sprawa to lokomotywy IC - to malowanie zupełnie do mnie nie przemawia. Ani na siódemkach, ani na Husarzach. Granat rzeczywiście byłby lepszy. ( Chyba!)
Zdjęcia ze strony wgk.pl
icc 1.jpg
154A_IC_Krakus.jpg
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#5
Również wg mnie malowanie jest bardzo dobre. Chociaż troszkę za zimne. Dla mnie niedoścignionymi mistrzami malowania taboru są Niemcy. W zasadzie każde ich malowanie począwszy od lat 70-tych jest obłędne.
Co do czarnego pasa...obawiam się, że również Y-ki będą (już posiadają) go posiadać .
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.297 23 0
#7
... Mam nadzieję, zarezerwowanym tylko dla długich wagonów standardu Z, bo nie bardzo sobie wyobrażam Ygreki z czarnym pasem ...
:cool:
ALA_2019_15.jpg


Malowanie czarnego pasa w linii okien ma być standardem dla wszystkich wagonów PKPIC.
Można wiedzieć, skąd ta informacja?
ZTCW, to ten czarny pas wprowadził, niejako samowolnie, FPS i tylko on go stosuje, zarówno do nowych, jak i modernizowanych wagonów. Nie widziałem żadnego wagonu z czarnym pasem, od innego producenta, no ale może coś mi umknęło?
 

el14

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 17 0
#8
W ostatnich przetargach na modernizacje SIWZy zawierały wskazania co do malatury. Wszędzie gdzie widziałem był czarny pas (Ygreki czy restauracje). Mnie się on akurat nie podoba :rolleyes:
 

el14

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 17 0
#11
A moglbys podac namiar na SIWZa w pdf. Sa tam jakies rysunki wymiarowe albo opisy RAL?
Z tego co czytałem gdzieś na chyba na RK, jeśli gdzieś była opcja to wskazano czarny pas.

https://www.intercity.pl/dokumenty/przetargi/rok 2017/40 wagonów COMBI (31.05.2017)/Załącznik nr 6 do SIWZ.pdf
Ygrek po modernie

https://www.intercity.pl/dokumenty/przetargi/rok 2017/40 wagonów 05-04-2017/Zmiana nr 2 SIWZ (pismo nr BFZ4-073-9042017).pdf
Tu np. malatura 1/2 klasa

https://www.intercity.pl/dokumenty/przetargi/rok 2018/27-04-TUT-2018 P5 z P3 10 wag/Załącznik nr 8 do SIWZ.pdf
restauracja

Ciekawostką jest też trumienka na wagonie IC, choć de facto jej nie widziałem na żadnym zmodernizowanym wagonie.
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
#12
Obecnie (01.08.2019 ) z nowoczesnych wagonów 174A zestawiane są następujące pociągi:
Morcinek rel. Wrocław – Radom – Wrocław
Czcibór rel. Wrocław – Szczecin – Wrocław
Mamry rel. Wrocław – Białystok – Wrocław
Pomorzanin rel. Gdynia – Wrocław – Gdynia
Bolko rel. Wrocław – Radom – Wrocław
Albatros rel. Gdańsk – Szczecin – Gdańsk
Żuławy rel. Szczecin – Olsztyn – Szczecin
Jeziorak rel. Olsztyn – Poznań – Olsztyn
Źródło: Rynek Kolejowy
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#14
Obecnie (01.08.2019 ) z nowoczesnych wagonów 174A zestawiane są następujące pociągi:
Morcinek rel. Wrocław – Radom – Wrocław
Czcibór rel. Wrocław – Szczecin – Wrocław
Mamry rel. Wrocław – Białystok – Wrocław
Pomorzanin rel. Gdynia – Wrocław – Gdynia
Bolko rel. Wrocław – Radom – Wrocław
Albatros rel. Gdańsk – Szczecin – Gdańsk
Żuławy rel. Szczecin – Olsztyn – Szczecin
Jeziorak rel. Olsztyn – Poznań – Olsztyn
Źródło: Rynek Kolejowy
Do powyższej listy z powodzeniem możesz dopisać IC Gryf Szczecin - Olsztyn - Szczecin, IC Gałczyński Warszawa - Szczecin - Warszawa oraz IC Mewa w tej samej relacji. Ponadto incydentalnie wagon 174A pojawia się także w TLK Bory Tucholskie Gdynia - Gorzów - Gdynia.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
#15
Obecnie (01.08.2019 ) z nowoczesnych wagonów 174A zestawiane są następujące pociągi:
Morcinek rel. Wrocław – Radom – Wrocław
Czcibór rel. Wrocław – Szczecin – Wrocław
Mamry rel. Wrocław – Białystok – Wrocław
Pomorzanin rel. Gdynia – Wrocław – Gdynia
Bolko rel. Wrocław – Radom – Wrocław
Albatros rel. Gdańsk – Szczecin – Gdańsk
Żuławy rel. Szczecin – Olsztyn – Szczecin
Jeziorak rel. Olsztyn – Poznań – Olsztyn
Źródło: Rynek Kolejowy
Jak dla Ciebie brukowiec zwany Rynkiem Kolejowym jest wiarygodnym źródłem informacji to sory... Ale miałem Ciebie za osobę, która lubi sprawdzone informacje :)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#19
Ten czarny pas to niestety wynalazek amerykański. Jeśli dobrze pamiętam był pierwszy raz zastosowany na wagonach serii "Comet", projektowanych dla kolei podmiejskich (późne lata 60-te). Miał na celu zasłonić pojedyńcze okna i spowodować optyczne udawanie ciągłości na wagonach. Wynalazek wręcz wstrętny, używany także na oknach czołowych lokomotyw pasażerskich w USA. Jeśli dobrze popatrzeć, widoczny jest ostatnio na samolotach Airbus nowej generacji. Niestety pasy te psują cały wygląd taboru optycznie zmieniając jego kształty i zasłaniając detale.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 8

Podobne wątki