Witam
Drogi Michale trzeba troszkę poszperać na tym forum - np wątek MOJE SAMORÓBY PKP może przynieść Tobie sporo ciekawych odpowiedzi. Poczytaj wątki kolegi Ostbahn robił prototyp WM-ki (nota bene dobrze wyszła, troszkę poprawek i jest oki. Dzięki Grzegorz!)
Obróbka hipsu jest prosta jak konstrukcja cepa, gdy się zachowa określone zasady i trochę potrenuje. Zasada 1 i najważniejsza - od grubości 0,5 w górę nie tnij na raz, przejedź kilka razy nożem. Zasada 2 - Nie tnij szybkoobrotowymi narzędziami bez właściwego chłodzenia HIPS robi się bardzo miękki i się topi już od 90 stopni.
Powalcz z grubościami 0,25, 0,50 i 0,75 na ściany boczne i dach - najlepiej się dają obrabiać grubsze 1,00 i 1,50 podłoga i elementy konstrukcyjne, a 2,00 lub 3,00 to podstawa pod dioramę