• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pojedyncze wagony piętrowe 2 klasy typu "Görlitz 88" na PKP, serii Bdhpun, Bdhpumn, Bmnopux

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
#41
Kolejne bohuny w Poznaniu a w zasadzie grafitti na nich ok. 2000/2001 roku

Ten pierwszy to chyba ciąg dalszy ostatniego z poprzedniego wpisu:
IMG_4155.JPG


Kolejne ...
IMG_4157.JPG


Dwa ostatnie to ten sam wagon a i chyba ten poniższy to też ten sam ?

IMG_4158.JPG


IMG_4156.JPG


IMG_4159.JPG
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
#42
Kolejny bohun z Poznania Głównego (2000/2001) z grafitti. Warto też zauważyć technikę wykonania drobnych napraw malarskich z łatkami w różnych odcieniach:

IMG_4470.JPG


IMG_4471.JPG


IMG_4472.JPG


I jeszcze czolo wagonu:

IMG_4473.JPG
 
Reakcje
3.349 16 0
#43
To, że SP32 prowadziła skład już od Bydgoszczy, to moim zdaniem zbyt pochopnie wysunięta teza.
Sprawdziłem w dodatku 2c i obieg na bohunach (nr 5080) był dokładnie taki:

58433 8:27 Toruń → Piła 10:46
8534 11:46 Piła → Bydgoszcz 13:20
5825 15:42 Bydgoszcz → Krzyż 18:25
85424 20:22 Krzyż → Toruń 0:26

Co ciekawe w dodatek zapomnieli wpisać zmiany na lokomotywę spalinową i ujęta jest tylko EU07 z Torunia. Ale raczej do zmiany lokomotyw dochodziło w Pile.
Nie ma natomiast żadnych krótkich kółek Piła-Krzyż na tych wagonach.
Z kolei w Toruniu można wówczas było jeszcze spotkać wagony Bdhpun z Łodzi i z Poznania.

Inne obiegi z toruńskimi bohunami to:

5079 (Kutno-Toruń, Toruń-Bydgoszcz, Bydgoszcz-Łódź, Łódź-Toruń z EU07 z Torunia)
5082 (2 x Toruń-Iława-Toruń z ET21 z Torunia)
5083 (Toruń-Olsztyn, Olsztyn-Iława, Iława-Inowrocław, Ino-Olsztyn, Olsztyn-Toruń z EU07 Lok.Olsztyn)
5092 (Toruń-Ciechocinek i potem kółka Ciechocinek-Aleksandrów, a dwa dłuższe do Torunia część kursów z ET21 a część z ET22 z Torunia)
5093 (podobnie jak 5092, z tym, że robił mniej kursów i tylko z toruńską ET21)

Składy jeżdżące do Ciechocinka wyróżniało to, że miały po 3 a nie 4 wagony.
Co ciekawe zapewne poznańskie Bohuny docierały do Torunia również z ET21 (w zastępstwie za EU07), poniżej link do fotografii pana T. P. Hautza, opisanej jako ET21-627 w Toruniu Gł., 14.04.1990 z poc. nr 6511 (relacji Poznań Gł.- Olsztyn Gł.). Według SRJP 1989/1990 poc. ten wyjeżdżał z Poznania o 11.55, w Toruniu był o 14.41, opuszczał go o 15.00 (zmiana trakcji na EU07 ?) meldując się w Olsztynie o 18.28. ET21-627 mogła należeć w tym czasie do MD Toruń, choć w niektórych spisach figuruje w MD Skarżysko-Kamienna Północ - tylko czy gdyby należała do Wschodniej DOKP widziana by była w Toruniu ? Link ze zdjęciem zamieszczam jako ciekawostkę bo fotografie ET21 z Bohunami są niezwykle rzadko spotykane.
http://irths.com/fotos/foto_21482.php
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#46
To prawda. Dostał na boku logo POLREGIO. Prezentuje się przepięknie.
Będzie cieszył oko w zestawieniu z lokalnymi szynobusami na warmińsko-mazurskich szlakach :)
Miło, że pozostał w barwach warmińsko-mazurskiego oddziału Przewozów Regionalnych :) . Szkoda, że jeszcze Bonanz w tych barwach nie przywrócono do ruchu. Można by je wysłać do Chojnic na naprawę główną. Czy oprócz logotypu przy oknach półpięter również na białym pasie w miejscu napisu Przewozy Regionalne pojawiły się nowe logotypy?
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
#47
Niestety wspomniane bonanzy zostały już fizycznie skasowane. Miały swój urok...
Obecnie w Olsztynie stacjonuje jedna bonanza (malowanie POLREGIO, numer: 50 51 21-18 174-1, Chojnice).

Wagon prezentuję się następująco (przepraszam za jakość zdjęcia, ale warunki nie pozwoliły na nic więcej):
10IMG_4119.jpg
 

rotmistrz

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#49
Czy wszystkie Bohuny w malowaniach jasnoniebieskich z żółtymi drzwiami po 2003 r. miały wymienione tapicerki na siedzeniach. Do kiedy spotykane były czerwone siedzenia?
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#53
Do kolekcji fotografii z początkowego okresu eksploatacji "Bohunów", trafił w poniedziałek poniższy rarytas :D :

- źródło: wrphoto.eu/details.php?image_id=51127
- autor: Grzegorz Nycz
- opis: "13.02.1993 | Pyzówka - Lasek | Ferie na Pyzówce. W oczekiwaniu na "Janosika" przyjechało byczysko (ET22-206) z pociągu Zakopane - Kraków."

1993.02.13. - szlak Pyzówka - Lasek - ET22-206 z poc. spec. (feryjnym) rel. Zakopane - Krakó...jpg


W minioną sobotę byłem w Zakopanem - pomyśleć, że kiedyś na ferie można tam było pojechać takim pociągiem... "kiedyś to było!" W jednym z komentarzy pod fotografią pojawiła się opinia, że była to pierwsza wizyta "Bohunów" w Zakopanem. Z tego co mi wiadomo, to już na ferie 1989 roku zorganizowano dla Warszawiaków takie pociągi, które prowadziła/y prototypowa/e lokomotywa/y serii EP09. Poniżej wzmianka z gazety:

aBOHUN2.jpg
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
#54
Ale to było prawie 30 lat temu jeszcze w okresie normalnej kolei, a z czekoladą tylko 9 lat temu, a więc "niedawno" i w okresie kasacji przewozów.
 
Reakcje
201 4 0
#55
Witam. Poszukuję informacji, czy były bohuny z pierwszych dostaw (1988-89) z gdyńskim przydzialem?
Czy z tych roczników były w Gdyni to nie wiem, ale na pewno pierwsze wagony z dostawy w grudniu 1988 roku trafiły do Poznania. Jadąc 23 grudnia na przepustkę z wojska do domu miałem okazję jechać w tym żółto-niebieskim wagonie. I zdziwiłem się niezmiernie cóż to takiego jest, gdy zobaczyłem taki 4 wagonowy pociąg ciągnięty przez EU07.
 

Podobne wątki