• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pojazdy trakcyjne przed wojną na naszych ziemiach

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10


Dzięki! Nigdy nie widziałem przypisania numeracji DRG tej lokomotywie i o ile pewne jest że została ona nadana (bo w 1925 ustalono nowe numery wszystkiemu co jeździło po szynach), to uważam, że ta maszyna nigdy jej nie dostała, bo pod koniec 1926 roku (kiedy faktycznie przenumerowywano lokomotywy elektryczne) była już w odstawce.
Tak formalnie w ogóle to DRG podserie oznaczało indeksem górnym, zapis z kropką to format powojenny.

A może Kolega zna jakieś info o E16, w tabelce nie ma nic. W necie nie za wiele pisze co do tej serii na Śląsku.
Trochę tutaj: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5632709,5633846#msg-5633846
E16 11 01.04.1930 - 14.09.1930
E16 12 28.02.1930 - 14.09.1930
E16 16 28.02.1930 - 09.04.1930
Wydaje mi się, że było tam jeszcze trochę opisów i obrazki, ale autor z jakiegoś powodu wykasował...

Z modelarskiego punktu widzenia to dostępny jest model Roco, wymagałby jednak zmiany oznaczeń. Alternatywą jest 'gotowiec' Lemaco:
Lemaco E16 11.jpg



W ogóle najlepsze źródło informacji w temacie to ta książka:
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
W "Eisenbahn Gesichte" numerze 61 grudzień 2013/styczeń 2014 - jest artykuł o węźle Jelenia Góra.

"Mit »Rübezahl« in die Berge
Der Bahnknoten Hirschberg im Riesengebirge und der Beginn des elektrischen Betriebs in
Schlesien", Teil 2 (Siegfried Bufe).
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
Świetna informacja - dzięki!
Choć po zdjęciach wyczuwam, że to kolejna 'wariacja na temat'. Szczerze mówiąc trudno będzie coś dodać do materiału z wyżej pokazanej 'czerwonej ksiązeczki', poza tym planowane jest wznowienie "Die Zackenbahn" Kaspera, więc jeśli już, to nowe rzeczy mogą znaleźć się właśnie tam. Paradoksalnie w dobie internetu i ebaya wypływa ich teraz więcej (szczególnie prywatnych zdjęć), łatwiej jest też przeszukiwać zbiory bibliotek i archiwów, niż było to dawniej (giełdy, pchle targi itp.)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Nie kupiłem, bo miałem mieszane uczucia-tak jak OLF pisze kilka zdjęć jest mi dobrze znanych. Np zdjęcie Liczyrzepy i paru innych lokomotyw jest właśnie w internecie.
Uwagę przykuły 2 zdjęcia: na których był pociag pocztowo-bagażowy ??? (ale mogło być to też zgrupowanie takich wagonów w obrębie dworca) i szersze ujęcie wjazdu pociągu z Wrocławia na tle nastawni.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
W ogóle najlepsze źródło informacji w temacie to ta książka:
Może to głupie pytanie, ale napisz proszę coś więcej o tej książce. Ile ma stron, ile w niej jest zdjęć, co jest na CD... Czy mam rozumieć, że jest tam potraktowany temat elektrycznych kolei na Śląsku?
Pytam, bo jest to bardzo droga pozycja a nie wiem na ile warto ją mieć.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
250 stron format B5 - dużo poświęcone jest przygotowaniom i budowie infrastruktury dla trakcji elektrycznej. Każdy typ pojazdu ma swój szczegółowy opis, są zdjęcia już znane, ale liczba wcześniej niepublikowanych (przykład) jest imponująca - razem około 200, z czego około połowa pokazująca tabor. Na CD jest jakby druga książka (zabezpieczony PDF - 140 stron), zagłębiająca się w szczegóły i szczególiki: album zdjęć infrastruktury oraz szczegółowe opisy techniczne (ze zdjęciami podzespołów) pojazdów, ponadto drukowalne zestawienia tabelaryczne taboru i tabele z książki.

Na Zackenbahn.de była próbka do pobrania, podaj email przez priva to podeślę, bo na forum jako załącznik nie wchodzi (2,3MB a krzyczy ze za duży plik).
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Pojawiły się dwie kolejne publikacje poświęcone kolejom na Śląsku przed 1945 rokiem:

"Model Eisen Bahner" Spezial Nr.20 " Die Zackenbahn" wydanie z płytą DVD o starych elektrowozach.

https://www.modelleisenbahner.de/spezial_heft.php4?pk_journal=209 (możliwość zakupu wersji E-book)

Obejrzałem już 30 min filmu, pokazane są różne serie elektrowozów przedwojennych (śląskich), ich służba na sieci DB, film jest kolorowy i w tych 30 minutach wszystkie ujęcia są od lat 50tych do lat 90tych XXwieku.


"Reichsbahn-Elloks in Schlesien" 256 stronicowa ksiżąka i ponad 300 zdjęć.

https://shop.vgbahn.info/vgbahn/shop/reichsbahn-elloks+in+schlesien-_1518.html
 

ABP

Użytkownik
Reakcje
82 0 0
Czy ktoś orientuje się, czy nowość Roco 73559 elektrowóz E 17 117 jest przypisany do dworca Breslau Freiburger Bf? Czy to ta lokomotywa, której resztki stały jeszcze w 1954 roku w Warszawie?
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10

ABP

Użytkownik
Reakcje
82 0 0
Dziękuję! Czyli nie tylko Brawa wypuści śląski elektrowóz (a nawet dwa) w tym roku. Szkoda, że przydział E94 ESU nie będzie śląski. Może ktoś kiedyś kalki wypuści?
 

zofran

Użytkownik
Reakcje
14 0 0
Czy ktoś orientuje się, czy nowość Roco 73559 elektrowóz E 17 117 jest przypisany do dworca Breslau Freiburger Bf? Czy to ta lokomotywa, której resztki stały jeszcze w 1954 roku w Warszawie?
Pierwsze lokomotywy elektryczne o oznaczeniu E17 zostały wyprodukowane w 1928 roku na zlecenie Deutsche-Reichsbahn-Gesellschaft. Służyły w ruchu pociągów pasażerskich na Śląsku i w Bawarii. Po wojnie większość z nich trafiła do Deutsche Bundesbahn, choć niektóre lokomotywy w konsekwencji najróżniejszych zawirowań powojennych przewinęły się nawet przez Związek Radziecki i powróciły dopiero w 1952 roku, a E17 117 i -119 stały jeszcze w 1954 w Polsce! - w Warszawie i Lubaniu Śląskim.
W Deutsche Bundesbahn użytkowano 26 lokomotyw, które stacjonowały w Augsburgu. W 1968 roku zmieniono oznaczenie tej serii lokomotyw na BR 117, a ostatnia lokomotywa zeszła ze stanu DB w 1980 roku.
Zdjęcie oryginału z ostatnich lat eksploatacji za bundesbahnzeit.de
 

zofran

Użytkownik
Reakcje
14 0 0
Witam. Czy wiecie jakie wagony dodatkowe mogłyby być dedykowane do tego modelu w tym malowaniu. Czy wydała je Brawa i gdzie je można znaleźć?
FullSizeRender.jpg


Model ET89 Brawa 44150. Szukam także dekodera dźwiękowego?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Witam. Czy wiecie jakie wagony dodatkowe mogłyby być dedykowane do tego modelu w tym malowaniu. Czy wydała je Brawa i gdzie je można znaleźć? Zobacz załącznik 463778

Model ET89 Brawa 44150. Szukam także dekodera dźwiękowego?
Ze znanych mi zdjęć wynika że ET89 w tym malowaniu dalej ciągały też wagony w malowaniu oliwkowym. Te będzie łatwiej zakupić.
Tu taj na filmiku
z wagonami Maerklina. Brawa też takie wypuściła:
https://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/personenwagen/einheits-nebenbahnwagen-ci-33-der-drg-45523/
https://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/personenwagen/einheits-nebenbahnwagen-ci-33-der-drg-45524/

Jak już ruszzliśmy ten temat , to czy na tym zdjęciu http://www.marklinfan.net/loco9/et89-1936.jpg są 2 wagony Beiwagen VB 147 Bauart C4v-31-32 wczepione pomiędzy dwie ET89,
czy dieslowski VT137 z wagonem VB147?
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
Witam
na filmie doczepiono wagony doczepne BCiv34 i Civ34, które były dołączane do wagonów spalinowych i do Wittfeldów. Do Rübezahla fabrycznie dedykowane były wagony serii BCi24, Ci25, CCid23, Cid24, które posiadały instalację elektryczną do trakcji wielokrotnej. Modele wykonywała Brawa.
Później dołączano wagony sterownicze i doczepne od wagonów ET51 co widać na zdjęciu ze strony marklinfan.
 

zofran

Użytkownik
Reakcje
14 0 0
Na podstawie książki P.Glanet T. Scherrans et alg " Koleje elektryczne na Dolnym Śląsku " Eurosprinter 2015 ; Każdy wagon silnikowy był w stanie prowadzić cztery wagony doczepne na trasie o nachyleniu 25 promili z prędkością 40 km/godz. Regułą były składy złożone z 8 wagonów doczepnych i po jednym wagonie silnikowym na końcach. Natomiast w sezonie spotykało sie i 12 wagonów wraz z trzema silnikowymi. Był to dwuosiowy tabor z otwartymi platformami i pomostami przechodnimi, modele Bi-24, BCi-24, Ci-25, Di-24 i Cdi-23. Wyposażone w instalacje elektryczne ogrzewania, oświetlenia, sterowania itp, dopasowane do pracy z wagonami silnikowymi. Na fotografi widać te róznice, a sa to: cztery sprzęgi powietrzne, z tego dwa hamulcowe; dwa kable sterownicze wyposażone we wtyki i ślepe gniazda, kabel oświetleniowy z wtykiem i ślepym gniazdem wtykowym, gniazdo do kabla oświetleniowego, kabel z wtyczką dla elektrycznego ogrzewania pociągu po prawej i gniazdem po lewej. Funkcjonowały do 1938 roku.

IMG_5422.JPG



W moim modelu ET89 11BsI ( i lub l ?) wagonu silnikowego mam 8 osobowy przedział 2 klasy. Z tekstu w książce wynika wynika, że tak przebudowano między 1930 a 1933 jednostki od elT 1011 do 1021 Breslau i przy okazji wagony przemalowano na nowe kolory ( czerwony/beżowy) . Czy przemalowano też wagony doczepne??? Model ma oznakowanie stacji macierzystej; Jelenia Góra a ostatni przegląd w Lubaniu. Ciekawy jest los tej jednostki. Koniec wojny zastał ją w Lubaniu Śląskim, gdzie stał skreślony ze stanu, po wypadku 8.06.1943 r. o którym w protokole po wojnie zapisano: wnętrze całkowicie zniszczone, pudło zniszczone przez działania wojenne, brak wyposażenia elektrycznego.
[DOUBLEPOST=1489949438][/DOUBLEPOST]Znalezione w sieci:
doczepa3.jpg
4.jpg
doczepa e89.jpg
doczepa e89-2.jpg
 

Podobne wątki