• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pojazdy trakcyjne przed wojną na naszych ziemiach

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Panowie odchodzimy od tematu, ale z tymi elektrykami kolo Walimia czy Jugowic moze byc czastka prawdy, tylko ze ten gosciu chyba pomylil lata. Kolejka elektryczna ponoc kursowala do roku 1959. Jedyna pozostalosc po niej to dwu osiowa lomomotywa, jednakze ta lokomotywa jak i wagon motorowy mogly tam stac przez pewien czas zanim trafily gdzie indziej. W Walbrzychu przeciez stalo 10 sputnikow dobre dziesiec lat zanim calkiem niedawno je wywiezli. Jedna z fajnych rzeczy jakie sie widzialo w Walbrzychu za PRLu kiedy sie wjezdzalo pociagiem od Jeleniej Gory to ze dwa rzedy parowozow odstawionych kolo punktu naweglania. Staly tam od kad pamietam i jeszcze w roku 1988 tam byly. Nie wiem dokladnie kiedy je wywiezli ale oczywiscie kiedy zawitalem do Walbrzych po 14 latach nieobecnosci w roky 2001, juz ich nie bylo. Trzeba poszukac na internecie poniewaz dosc dawno temu to czytalem, ale ponoc jeden miemiecki elektrowoz zostal na Slaskiej Kolei Gorskiej przez pewiem czas po tym jak Rosjanie laskawie odeszli.
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.717 30 1
Piękne fotki, naprawdę żal się robi tych linii unicestwionych przez naszych wschodnich "braci", nawet jeśli ten akurat kawałek uniknął demontażu.
 

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
Jeżeli chodzi o te tereny i kolej znajdującą się na nich to polecam książkę
„Kolej Sowiogórska: autorstwa Michała Jerczyńskiego i Tomasza Przerwa
Znajdują się tam dokładne opisy tras i taboru, jaki tam kursował(bardzo dużo fotografii taboru oraz oryginalnych rozkładów jazdy pociągów).Ponieważ tereny te przed wojna należały do Niemiec,można się dowiedzieć ze wiele z tych linii kolejowych zlikwidowali sami Niemcy w czasie kryzysu międzywojennego, ponieważ nie były one opłacalne. Ciekawostką jest także dokładnie opisany odcinek kolei zębatej ze stacją w Srebrnej Górze.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
Ponieważ tereny te przed wojna należały do Niemiec,można się dowiedzieć ze wiele z tych linii kolejowych zlikwidowali sami Niemcy w czasie kryzysu międzywojennego, ponieważ nie były one opłacalne.
Nie wiele tylko właśnie tą jedną, nawet nie całą a tylko odcinek. Ci Niemcy zaś dla ścisłości to akcjonariusze prywatnego przedsiębiortwa Lenz & Co.
Poza tym autor wątku jest zainteresowany pojazdami elektrycznymi i spalinowymi, a takowych na tej kolei nie eksploatowano.

Co do książki - zdecydowanie polecam, szczególnie drugie wydanie: poprawione i uzupełnione o dodatkową ikonografię
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.270 58 3
Chciałem się zapytać czy to jest jedna z tych lokomotyw elektrycznych, która ma coś wspólnego z parą. Widzę tam komin?
To lokomotywa pasażerska która potrzebowała kocioł parowy aby ogrzewać wagony ponieważ nie było w tych latach w wagonach pasażerskich ogrzewania elektrycznego. Jak coś pokręciłem to proszę o doprecyzowanie dzięki(y)[DOUBLEPOST=1390163500,1390162044][/DOUBLEPOST]Lokomotywa EP 247-252/E 504 w lokomotywowni Jelenia Góra 1924 już nieistniejącej. Ciekawie wygląda przesuwnica z "dużym" kanałem (raczej rowem) rewizyjnym.
http://pociagipodspecjalnymnadzorem.blogspot.com/2011/04/slaska-kolej-gorska.html
Lokomotywownia Jelenia Góra.jpg


E 50.51 Laubań http://www.zackenbahn.de/e50_4.html
Luban E50 51.jpg
 
Ostatnio edytowane:

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Wydaje mi się że jest to tylko przesuwnica i tyle. Nie dokonywano tam raczej przeglądów, a ten kanał służył do rewizji samej suwnicy.

Drugie zdjęcie pochodzi już z roku 1926 lub poźniejszego właśnie wtedy E235 dostała już zunifikowaną numerację E50.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Na drugim zdjęciu jest wcześniejsza EP251, przedstawiciel rodziny EP247-252, nie EP235 (tym bardziej nie E235)!
EP235 nie została przenumerowana
Wlasnie wydawalo mi sie ze cos inaczej wyglada. Tak naprawde to ile typow bylo na Dolnym Slasku? Ja myslalem ze lista bedzie zawierala ok. 10 roznych typow, a tu okazyje sie ze bylo jeszcze pojedynczych eksperymentalnych dwa razy tyle.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Znam tę stronę-OLF i wiem że były 3 serię. a z ostatnim zdjęciem, mi chodziło że E235-252 zostały przenumerowane na E50 i po kropce 0,3,lub 4

Według listy elektrowozów DB/DR E235 została jednak przenumerowana tak E50.0 35.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10

Podobne wątki