• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pojazdy trakcyjne przed wojną na naszych ziemiach

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
Lucjanek napisał(a):
speedylelek napisał(a):
PS. słowo Ciebie - piszemy z wielkiej litery - zanim zaczniesz przysrywać innym, że nie znają niemieckiego, naucz się najpierw prawidłowo pisać w języku polskim.
wielu złotoustych z tego forum ma to w D
Lucjanek, czyżby to był największy problem tego wątku :?: Wczytaj się Drogi Lucjanku w temat, a potem zajmuj swój szlachetny głos 8) Albo wyraź to dosłownie : jestem w drużynie ST44-coś tam...
 

ST44-613

Ostrzeżony
Reakcje
1 0 0
Mirek555k napisał(a):
Lucjanek napisał(a):
speedylelek napisał(a):
PS. słowo Ciebie - piszemy z wielkiej litery - zanim zaczniesz przysrywać innym, że nie znają niemieckiego, naucz się najpierw prawidłowo pisać w języku polskim.
wielu złotoustych z tego forum ma to w D
Lucjanek, czyżby to był największy problem tego wątku :?: Wczytaj się Drogi Lucjanku w temat, a potem zajmuj swój szlachetny głos 8) Albo wyraź to dosłownie : jestem w drużynie ST44-coś tam...
Lucjanku, zostaw... proszę!

Pozdrawiam

Drużynowy Jeż Jerzy
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
ST44-613 napisał(a):
Jureczek jest Jureczkiem dla przyjaciół
Za "Jureczka" przepraszam, faktycznie ani uczestnictwo w - niestety coraz bardziej osobistej - dyskusji, ani złośliwe wykorzystanie zdrobnienia w celu naśmiewania się z przywar rozmówcy nie są na poziomie. Mea Culpa.
Twój argument jest koronny, nie chciałbym aby ktokolwiek omyłkowo wywnioskował że się do takowych zaliczał.

ST44-613 napisał(a):
Termin "Elektrische Schlesische Bergbahn" występujący także w formie "Elektrische Schlesische Berg-Bahn" lub skrótowej "ESBB" pojawia się w literaturze na temat.
ST44-613 napisał(a):
Tylko byłoby dobrze gdybyś naprawdę docenił ten materiał i wspomniał, na przykład, o zamieszczonych w nim zdjęciach, wymienił autora, podał numer KDiD w którym został zamieszczony (tak żeby i inni mogli przeczytać i abyś nie tylko ty mógł "błyskać" wiedzą zeń hojnie zaczerpniętą), ale to pewnie za dużo dla kogoś, kto z taką nonszalancją podchodzi do tej publikacji.
Poproszę zatem o konsekwencję w swojej postawie i wskazanie źródła

ST44-613 napisał(a):
przyznajesz się (...) do swojego błędu, dotyczącego nazwy "Schlesische Gebirgsbahn".
Jaki to błąd i w którym miejscu?

ST44-613 napisał(a):
bardzo ci dziękujemy i autor tego artykułu i ja,
Autor artykułu nie potrzebuje Twojego wstawiennictwa.

ST44-613 napisał(a):
wspomniał, na przykład, o zamieszczonych w nim zdjęciach, wymienił autora, podał numer KDiD w którym został zamieszczony (tak żeby i inni mogli przeczytać
A moja rada dla Ciebie: naucz się korzystać z wyszukiwarek internetowych.

ST44-613 napisał(a):
A komentarza a propos Arnsdorfu także jakoś nie przeczytaliśmy... może ci się gdzieś zapodział?
Mój komentarz już był, wskazałem że chodziło o Arnsdorf b. Liegnitz (dziś Miłkowice), nie Arnsdorf b. Dresden, ze stosownym odniesieniem.
Oprócz tego że mieszka tam ciocia Zuzanna nie znalazłem żadnego kontrargumentu, aby jednak ktoś nie dał się przekonać bzdurze wielokrotnie powtarzanej:
Arnsdorf b. Dresden, około 20 km na wschód od Drezna na linii Dresden-Görlitz. Linia ta nie była zelektryfikowana przed wojną (mapa). W latach 80' linia planowana do elektryfikacji (około 1995 roku - źródło, do której nigdy nie doszło (kilka ujęć na których nie ma elektrycznej sieci trakcyjnej: foto1, foto2))

ST44-613 napisał(a):
trochę szkoda, że do tej dyskusji nie włączyli się ludzie, któzy mają na ten temat naprawdę ogromną wiedzę i bynajmniej nie mówię tu osobie, na pewno nie, bo moja wiedza na ten temat wyszła przede wszystkim właśnie od nich. Szkoda, że zabrakło tu ich głosu, ale znając ich opinie na temat Forum niestety mnie to nie dziwi.
Ich opinia opiera się właśnie na sytuacjach, jak te które wywołujesz. Skoro nie ma ich tu, ja pozwoliłem sobie na wskazanie niezgodności Twoich wypowiedzi z faktami. Tak akurat wyszło że ja się odezwałem, zrobić to może każdy, bo to nie wiedza objawiona ani tajemna i właściwe informacje można znaleźć dość szybko.



Wracając do tematu: z poślizgiem (zapowiadany na grudzień 2010, wagony doczepne dostępne w lutym/marcu 2011) ukazał się model wagonu silnikowego elT1019 (wiśniowo-kremowy nr. kat. 44130 standard /44132 DCC+sound) oraz - już planowo - zielony elT1013 44142/44144. Wkrótce drugi wiśniowo-kremowy elT1014 44138/44140. Wszystkie wymienione modele z Heimatbahnhof Hirschberg :)
 

ABP

Użytkownik
Reakcje
92 0 0
Dzięki OLF za rzeczowe podejście do bardzo ciekawego tematu. Dzięki Twoim uwagom wciąż warto tu zaglądać.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
ABP, dla mnie kolega OLF jest w tym temacie niemal jak guru. :p
To dzięki głównie niemu, mam listę modeli kwalifikujących się do kupienia, a dzięki tej liście już parę pięknych modeli nabyłem.

OLF, czy w powyższych wagonach jakiekolwiek reflektory faktycznie świecą? Bo tak trochę nie wyglądają, może ewentualnie białe. Masz wersję z dźwiękiem? Jak tak, to jak wrażenia?
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
Microfeinmechanik coraz bliżej edycji modeli elektrowozów EP109/210 i EP211/212 - ilustracje ze strony firmy
 

Załączniki

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
CoCu napisał(a):
czy w powyższych wagonach jakiekolwiek reflektory faktycznie świecą? Bo tak trochę nie wyglądają, może ewentualnie białe. Masz wersję z dźwiękiem? Jak tak, to jak wrażenia?
Świecą tylko białe, kanały światłowodów widać na zdjęciach (trochę psują pomosty, ale coś za coś). Perspektywicznie zaopatrzyłem się w wersję udźwiękowioną, tyle że nie mam do tego sterowania :oops:

Wszystkie bajery można zobaczyć i usłyszeć tutaj
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
Znalazłem stronę z zestawieniem wszystkich modeli przedwojennych pojazdów elektrycznych z Dolnego Śląska. Trochę nieaktualna (to akurat nie problem, bo bieżące sprawy mamy pod kontrolą) i niestety większość to wyroby małoseryjne, przede wszystkim Westmodel, które w większości są i tak już niedostępne. Link: RBD-Breslau.de
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
Widziałem już tę stronę, bo ktoś już kiedyś link do niej dawał. Ale...
Po odjęciu z tej listy modeli takich firm jak wspomniana przez Ciebie Westmodel, które to modele są na rynku raczej nieosiągalne, a nawet jak już by się znalazło coś, to zapewne za sumę mocno "inną", to zostaje nam w sumie niewielka liczba modeli wielkich znanych producentów. I w sumie to wydaje mi się, że informacje tutaj podane są w nieco mało przejrzysty sposób, co wprowadza do tematu więcej tylko pytań, niż pożytku. Bo ogólnie to w tym wątku, sam Ty podałeś więcej modeli spełniających założone kryteria i w sposób bardziej przystępny, niż ta strona.

Nawet już chodziło mi po głowie, stworzenie listy takich modeli, ale wyłączając modele takich firm jak Westmodel. A w zasadzie to namiastkę takiej listy to mam na swoje potrzeby, którą używam przy poszukiwaniach tych modeli na eBay.
 

Kerims

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Też zachorowałem na elektrowozy DRG na ŚKG... Mam tylko trzy modele: E91-88 Roco Bw Hirschberg, E91-104 Trix Bw Dittersbach oraz EZT Trixa ET833/833a/834 kolei pruskich KPEV. Teraz marzy mi się model ET 89 (Liczyrzepa)...
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
A ja właśnie zastanawiam się, nad jednak wycofaniem się z tego tematu.
Już nie wyrabiam z zakupem modeli współczesnej kolei, a co dopiero jeszcze modele byłych kolei Śląskich sprzed wojny.

Są dwa problemy.
Swego czasu powstało wiele modeli pasujących do tej kolekcji. Jedne z tych firm istnieją do dziś, inne już nie. Problem w tym, że to nie modele wieloseryjne jak Roco czy Trix, więc i bardzo trudno z ich dostępnością, nawet na eBay. A jak już coś jest, to w cenach które skutecznie odstraszają. W sumie, skompletowanie całości tego co powstało, to naprawdę niełatwa i bardzo droga rzecz.

Drugi problem, trochę już wspominany, to koszt zakupu modeli. Zarówno te kiedyś powstałe, jak i obecnie dostępne, szczególnie małoseryjnych producentów (którzy "trochę" mają w ofercie interesujących nas modeli), to modele za bardzo duże pieniądze. Znacznie taniej można mieć konwersję czegoś na PKP, niż zakup jednego takiego modelu.

Ogólnie modele należace do tych przedwojennych kolei są naprawdę efektowne. Nawet jeden taki model, postawiony obok tych współczesnych, robi wrażenie i się odróżnia znacznie. To ozdoby kolekcji.
Jednak ich ceny jak i dostępność, to coś znacznie gorszego niż PKP. Bo wśród PKP spółczesnych już jest trochę wyboru. I to są modele które można mieć niemal w 100%, a z tamtymi tak nie jest.
Oczywiście, kolekcjonerstwo polega na ciągłym uzupełnianiu zbiorów, tylko wiedząc, że nigdy nie przybliżę się choćby do posiadania wszystkiego z danej kategorii/kolekcji, powoduje, że chyba wolę iść w kierunku tej kolekcji, gdzie jest to bardziej realne.
 

Kerims

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Kilka informacji na temat modeli EZT TRIX-a ET87. Może komuś się przyda...

1. 22015 KPEV E.T. 833 833a 834 Breslau Von Halbstadt nach Niedersalzbrunn (Mezimesti - Szczawienko)
2. 22491 KPEV E.T. 831 831a 832 Breslau Nieder Salzbruen - Halbstadt (Dolne Szczawno - Mezimesti)
3. 22493 DRG elT 2004 1004 2014 Breslau Ruhbank - Liebau (Sędzisław - Lubawka)
 

Podobne wątki