• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Podział epok PKP uwzględniający istotne historyczne zmiany

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
#81
Kolega @DRACULA - z tego co zauważyłem - bierze pod uwagę okres przejściowy stosowania starego malowania czy oznaczeń. Dlatego myślę, że gdy w Jego wypowiedzi pojawia się tak kategoryczne sformułowanie oznacza to właśnie, że okres przejściowy, gdy malowanie szare jeszcze występowało, skończył się.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
#83
Wg mnie uzależnianie kolejnych epok od każdej drobnej zmiany malowania to trochę "strzał w kolano"
okres przejściowy, gdy malowanie szare jeszcze występowało, skończył się.
wagony w kolorze szarym mogły być jeszcze użytkowane po tej dacie 58 roku?
Każde przemalowanie miało miejsce w jakimś okresie od-do. Jeżeli podjęto decyzję o zmianie malowania, to od wejścia w życie tej decyzji, do wymaganej najpóźniejszej daty naprawy poprzedniego malowania, musiały jeździć oba malowania. Przedstawianie tylko jednego to przedstawianie wycinka rzeczywistości.

A teraz, czy Kolega @DRACULA uznaje granicę epok w momencie rozpoczęcia przemalowywania, czy też zakończenia przemalowywania? Zresztą zakończenie mogłoby nigdy nie nastąpić :p bo decyzja mogła zostać zmieniona (nie jestem pewien, czy np. zdążyli przemalować wszystkie loki na żółte czoło). Może więc liczyć epoki od rozpoczęcia danego malowania, a to oznacza, że na pewno jeździły oba?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
#84
Jeśli chodzi o malowanie (w odróżnieniu od oznaczeń) ten okres przejściowy był dłuższy. Ale wydaje mi się, że śladowe występowanie danego malowania nie jest dostateczną podstawą do wydłużania okresów lub podokresów. @DRACULA dąży do maksymalnego doprecyzowania zagadnień związanych z występowania określonych zjawisk na PKP i za to mu się należą duże brawa.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
202 11 2
#85
Chwała koledze Drakula za zgłębianie i doprecyzowanie dat. W tym chaosie jakim jest kolej jakichś dat trzeba się trzymać. I o ile zmiana oznaczeń czy żółte czoła na lokomotywach można określić bardziej jednoznacznie. (Pisma, czy zarządzenia) Z malowaniem jest gorzej bo nie zawsze naprawa wiązała się z nową powłoką. Tak było z lokomotywami już od początku lat 80tych. Farby były gorszej jakości niż te fabryczne i maszyniści zabiegali w zakładach by ich lokomotywa nie była pomalowana jakimś syfem. Jeden niepomalowany na nowo wagon i nagle w okolicy płoty czy garaże zyskują nowe barwy.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#86
https://www.dcc24.eu/node/874/245 Ta epoka III A 3 zaczęła się trochę wcześniej, wagon węglarka z datą rewizji 14.12.1955 rok już jest pomalowany w kolorze czerwieni tlenkowej.
Początek epoki IIIA3 wyznacza data 1.VI.1956 r likwidacji klasy 3 w wagonach osobowych.
Natomiast z malowania wagonów na kolor szary które miało miejsce od początku 1951 dość szybko po ca.3 latach ( koniec 1953r ? ) wycofano się ! Był to tylko eksperment mający na celu oszczędność , pigment szary był dużo tańszy od pigmentu czerwieni tlenkowej.
Stąd w 1955 czyli pod koniec podokresu IIIA2 rewidykowane wagony w czerwieni tlenkowej.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#87
Jako że zbieram tabor z III epoki, preferując wagony towarowe z orłem, nie można napisać tak jak to uczynił kolega DRACULA [1.06.56 DO KOŃCA 1958 ] i dodał na czerwono [ Nieobecność wagonów towarowych w kolorze SZARYM ] to wagony w kolorze szarym zostały odstawione i nie były użytkowane do czasu ich przemalowania? Może należało by napisać tak= [ Wagony towarowe- otrzymują nowe malowanie w kolorze czerwieni tlenkowej ] oraz [ Powolne zanikanie wagonów towarowych w kolorze szarym. ]
W sumie to na logikę Kolega ma rację,biorąc pod uwage naturalne procesy na PKP ...
Ale podobnie jak akcja z 1977r kiedy to porobiono na całej sieci stanowiska wyłapywania towarowych wagonów obcej konstrukcji głównie niemieckich, tak podobnie
gwałtownie wycofywano się z koloru szarego ! I wg.K.Koj szybciej on zniknął niż sie pojawił.
I fakt drugi :
był krótki kilkumiesięczny okres kiedy wagony towarowe w kolorze szarym stanowiły większość ...
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
212 33 1
#88
Pytania odnośnie epoki Va. Na stronie Robo epoka Va: to lata 1989 - 1994.

- Wagony składu Bhp-x Rivarossi HRS4388 z rewizją REV Pr. 91.10.30 do kiedy mogły jeździć w takim oznakowaniu serii?

- wagon osobowy 2 kl Bdnu-x 51 51 20-81 092-1 Roco 64816 oliwkowy z rewizją 92.03.30 do którego w takim malowaniu i oznakowaniu mógł jeździć? https://allegrolokalnie.pl/oferta/wagon-osobowy-y-roco-64816

- wagon osobowy 50 51 19-80 728-4 Adu (brak -x?) Robo 211131, 211130 rewizja nieznana, do którego roku mógł jeździć w takim oznaczeniu i malowaniu. Wiadomo kiedy otrzymał kremowo-czerwone malowanie? Dlaczego nie ma w oznaczeniu -x?



Pomijam daty rewizji, przydziały stacji. Skupiam się na prawidłowym malowaniu i oznakowaniu modeli.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#91
Matko, chyba 16 lat minęło od ostatniej rewizji normy PL (z tego co kojarzę wcześniejsza wersja jest z 2007). W takim tępie to nigdy nie dogonimy dnia dzisiejszego:) Mam nadzieję ze nie będziemy czekać kolejnych 16 lat na kolejne uzupełnienie
..
 
Reakcje
117 11 0
#92
Matko, chyba 16 lat minęło od ostatniej rewizji normy PL (z tego co kojarzę wcześniejsza wersja jest z 2007). W takim tępie to nigdy nie dogonimy dnia dzisiejszego:) Mam nadzieję ze nie będziemy czekać kolejnych 16 lat na kolejne uzupełnienie
..
Obstawiam iż VIc zacznie się jak PKP IC straci monopol czyli w okolicach 2030 o ile dobrze pamiętam.
 
Ostatnio edytowane:

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.138 119 0
#94
Dziękuję za takich "prywaciarzy", jednak wolałbym nie dożyć czasów, gdzie w każdym powiecie będzie oddzielna spółka kolejowa, i w każdej oddzielny bilecik... :-\
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.130 28 6
#95
Dziękuję za takich "prywaciarzy", jednak wolałbym nie dożyć czasów, gdzie w każdym powiecie będzie oddzielna spółka kolejowa, i w każdej oddzielny bilecik... :-\
Niby tak, ale polska realizacja praktyczna jest taka, że bez konkurencji bilety okresowe są droższe niż w Niemczech. Ja wyczekuję złamania monopolu IC (który m.in. doprowadził do tego burdelu - gdyby PR mogły jeździć po kraju, może udałoby się skonsolidować i nie byłoby co województwo to przewoźnik (wiem, naiwne marzenia, że nie odezwie się mentalność w zarządzaniu spółek w tym kraju).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 64
Tabor 9
Tabor 15
Tabor 3
Tabor 1

Podobne wątki