• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Podróże małe i duże

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#42
C.d. Obrotnica parowozowni Jelenia Góra i zaraz za nią prostokątna szopa, tunel koło Wojanowa i Chomik. Trochę w dziwnej kolejności remontują linie numer 274 w tej okolicy. Najpierw odnowili tor na wschód, po tem dali nowe słupy i druty nad torem na zachód nie remontując go. Teraz ściągnęli druty i wyciągnęli słupy nad torem wschodnim i cały ruch odbywa się starym torem zachodnim pod nowiutką instalacją elektryczną. Zdjęcia tunelu i Chomika robione 20-go czerwca.
20180627_105324.jpg
20180627_105331.jpg

20180627_105339.jpg
20180620_135848.jpg
20180620_135858.jpg
20180620_141838.jpg
20180620_145633.jpg
20180620_145642.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#43
W drodze do Wałbrzycha 21 czerwca, zaliczyłem EU07 rodzynka na przejeździe drogi nr5, nie daleko Sędzisława. Pociąg jechał do Jeleniej Góry. Kilka dni po tem zatrzymałem się w Boguszowie Gorcach Zachód na bocznicy kolejowej kamieniołomów, tam niemal zawsze można spotkać interesujący elektrowóz. Tym razem było to moje pierwsze spotkanie z Dragonem, jak na nowy tabor jest całkiem przyjemny dla oka. Pełnego obrazu dopełniał Byk. Pozdrowienia dla koleżeńskiego Pana Dyspozytora i Pana Mechanika z którymi zamieniłem kilka słów o Byku i przede wszystkim o Smoku. Zdjęcia Dragona i ET22 robione 23 czerwca.
20180621_113622.jpg
20180623_175802.jpg
20180623_175817.jpg
20180623_175844.jpg
20180623_175852.jpg
20180623_175915.jpg
20180623_180002.jpg
20180623_180010.jpg
20180623_180031.jpg
20180623_180058.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#45
Kilka ujęć kolorowego taboru podmiejskiego w okoliciach metropolii Nowo Yorskiej. Nowe elektryczne zespoły dwu-wagonowe M8 w Connecticut:
20190604_185755.jpg
20190604_185803.jpg

Następnie New Jersey Transit ALP46 (Traxx) w sercu kolejowym Nowego Yorku-Pennsylvania Station:
20190608_134036.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#46
Jest 14 lipca, 2019r. i wybraliśmy się do Harpers Ferry tak "na szybko". Mnie oczywiście poniosło na tory, o czym po kilku minutach skapowała się żona nie znajdując mnie w sklepie. Prawie uciekł mi Capital Limited z Chicago do Washingtonu. Z rozkładu jazdy wynikało że mamy około godziny za nim pojawi się jego odpowiednik na zachód do Chicago. Nazwa "Capital Limited " została zachowana jeszcze z czasów kompanii Baltimore and Ohio i jest to jedyny pasażerski pociąg na tej trasie. Co prawda dojeżdżają tu podmiejskie MARC, ale nie w weekendy. Zdjęcia na stacji są bardzo łatwe do skomponowania, ale ujęcia tunelu na drugiej stronie rzeki Potomac są już trudniejsze. Ze stacji można zrobić pociąg wyjeżdzający z tunelu teleobjektywem, jednak bliżej tunelu trzeba już kombinować (jak ja lubie to słowo:)). W kolejności; "Capital" do Washingtonu oczekujący na odjazd, towarowy CSX na moście i jego DASH9 popychacz już w tunelu, oraz filmik Amtrak Capitol wyjeżdżający z tunelu.
20190714_161531.jpg
20190714_171708.jpg
20190716_085913.jpg

 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#47
Ze względu na zainteresowania jednego Kolegi z forum amerykańskimi konstrukcjami starych młynów i elewatorów zborzowych, wybraliśmy się do miejscowości Muddy Creek Forks, Pennsylvania. Kompleks wpadł mi w oko przeglądając amerykańskie forum. Miejsce jest trochę ponad godziny jazdy ode mnie na południowy wschód z Yorku i zaraz przy torach kultowej linii kolejowej Maryland And Pennsylvania (pieszczotliwie nazywaniej "Ma & Pa"). Ma & Pa była oryginalnie zbudowana przez kilka towarzystw jako kolej wązkotorowa. Kolej była inkorporowana w 1868. Funkcjonowała do 1980 (niektóre źródła podają 1981). Obecnie większość oryginalnego szlaku pomiędzy Yorkiem i Baltimore jest nieprzejezdna. Jednak w Muddy Creek Forks istnieje grupa zapaleńców którzy opiekują się zgromadzonym taborem i prowadzą wycieczki po okolicy. Zaczniemy za tem od młyna i przejdziemy do zdjęć taboru.
20200502_192823.jpg
20200502_192852.jpg
20200502_193120.jpg
20200502_193205.jpg
20200502_193218.jpg
20200502_193227.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.993 140 0
#48
Urzekła mnie tabliczka Yard Limit. Druga taka sama jest pewnie za budynkiem, tak, że yard ma długość jednego wagonu? :)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#50
Urzekła mnie tabliczka Yard Limit. Druga taka sama jest pewnie za budynkiem, tak, że yard ma długość jednego wagonu? :)
Zaraz za kompleksem zaczyna się mała stacyjka, ale za to pomiędzy młynem i stacyjką stoi taki:
20200502_193645.jpg
20200502_193656.jpg

Oczywiście w typowym amerykańskim stylu, zamiast na bocznicy jest tu od razu rampa na załadunek (węgla?). Dalej kilka detali młyna i widoki w stronę Yorku;
20200502_193353.jpg
20200502_193421.jpg
20200502_193433.jpg
20200502_193459.jpg
20200502_193452.jpg
20200502_193520.jpg
20200502_193538.jpg
20200502_193612.jpg
20200502_193544.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#51
Nie zrobiłem zdjęć od strony ulicy, komuś się chciało po torach łazić;). Na małej stacyjce zgromadzono tabor w różnym stanie:
20200502_193750.jpg

Drezynka widać na chodzie
20200502_193815.jpg
20200502_194002.jpg
20200502_194042.jpg
20200502_194024.jpg

Nr. 82 z łapaczem krów.
20200502_194108.jpg
20200502_194258.jpg

Widok w stronę Baltimore.
20200502_194351.jpg
20200502_194645.jpg

Południowa głowica stacji wraz z rzadkim już wysokim wskaźnikiem zwrotnicy.
20200502_194658.jpg

Przepraszam za jakość niektórych zdjęć, ale wtedy słońce już zachodziło i trudno było się nie poruszyć. Jeszcze kilka zdjęć tego wskaźnika, a na koniec widok na szlak w stronę Baltimore.
20200502_194710.jpg
20200502_194720.jpg
20200502_194751.jpg
20200502_195649.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#53
Na weekend 9, Maja wybraliśmy się znowu na eksploracje. W Sobotę pojechaliśmy do Harpers Ferry. Z Pennsylvanii jechaliśmy drogą US15 do Stanu Maryland aby we Fredericksburgu wpaść na drogę nr.340. W pewnym miejscu za nim droga przechodzi przez Rzekę Potomac, idzie równolegle z główną linią kolejową CSX (Baltimore & Ohio). Wypatrywałem za tem czy będzie coś na szlaku i było;) Wiedząc że za kilka mil będę na moście nad torami, dodałem gazu i przyczaiłem się na moście na zdobycz:
20200509_124330.jpg
20200509_124333.jpg
20200509_124334.jpg

Za nim wjechaliśmy do Virginii, zakręciłem z powrotem aby znaleść się na wąskiej drodze pod mostem koło torów. Tą drogą dojechaliśmy do tunelu Harpers Ferry zaraz nad wschodni wlot do tunelu;
20200509_130314.jpg
20200509_130319.jpg

Sama miejscowość Harpers Ferry jest znana z czasów wojny domowej i bardzo fotogeniczna.
20200509_145335.jpg
20200509_145431.jpg
20200509_142603.jpg

Na tym ostatnim zdjęciu widać skutki po wypadku, gdzie na ostrym łuku kilka pustych wagonów wpadło do rzeki niszcząc od razu częćś mostu dla pieszych. Do wykolejenia doszło pod koniec grudnia zeszłego roku i nie wiadomo kiedy odbudowana będzie część dla pieszych. W dali za mostem ledwo co widać zachodni wlot do tunelu, relacja z tego jest wcześniej na tej stronie.
 

DAREK W

Użytkownik
Reakcje
56 1 2
#54
WITAM.
Powiedz czy mnie wzrok zawodzi ale nad mostem na skałach znajduje się ???? co to jest ??? bo to nie jest regularne tak jakby ktoś celowo wyciął w bazalcie jakieś znaki ????
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#55
To jest reklama namalowana na skale w 1906r, napisane jest:"Mennen’s Borated Talcum Toilet Powder." Reklama była wycelowana na podróżnych ówczesnej kompanii Baltimore and Ohio. Co ciekawe w 1963 próbowano zetrzeć ten napis, ponieważ kilku osobników z parku uważało napis za zbędny i psujący naturalne widoki, nie udało się. Napis był namalowany farbą z wapna zmieszaną z mlekiem;)
 

DAREK W

Użytkownik
Reakcje
56 1 2
#56
wiedziałem że coś nie tak z tą skałą , gratuluję super zdjęcia i klimaty pstrykaj ,pstrykaj jak coś trafisz , F-111 Też może być , jak by co pociąg domalujemy :)
POZDRAWIAM Z Jelonki
ps . na zdjęciu wyżej już kolacji nie serwują ???, Niedawno na web kamerze nagrałem BIG BOYS , mam kilka kamer ulubionych tam cały czas coś fajnego przelatuje na BB czekałem 2 dni miał opóżnienie już myślałem że będzie w godzinach nie do oglądania a do spania i ucieknie .... ale wytrzymałem opłaciło się , ten dzwięk powala , szkoda że nie na żywo ....
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#57
wiedziałem że coś nie tak z tą skałą , gratuluję super zdjęcia i klimaty pstrykaj ,pstrykaj jak coś trafisz , F-111 Też może być , jak by co pociąg domaldnia-bar
POZDRAWIAM Z Jelonki
ps . na zdjęciu wyżej już kolacji nie serwują ???, Niedawno na web kamerze nagrałem BIG BOYS , mam kilka kamer ulubionych tam cały czas coś fajnego przelatuje na BB czekałem 2 dni miał opóżnienie już myślałem że będzie w godzinach nie do oglądania a do spania i ucieknie .... ale wytrzymałem opłaciło się , ten dzwięk powala , szkoda że nie na żywo ....
.
No o F111 będzie trochę trudno, za to czasami można zobaczyć F18 nad Baltimore, lub w okolicach Washingtonu. Jednak nic nie pobija JumboJeta na pełnym gazie zaraz po starcie:love:.
O tej kolacji to jest trochę dziwnie w Stanach, lunch to w środku dnia-bardziej jak objad u nas, a dinner to jak kolacja-1700 lub później.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#58
Następnego dnia 10 maja pojechaliśmy na północ do Jim Thorpe, nadal w Pennsylvanii. Sama miejscowość jest bardzo fotogeniczna będąc w ogromnym wąwozie rzeki Lehigh. Niegdyś roiło się w mieście od torów; tramwaje, dwie kompanie kolejowe i do tego kolej grawitacyjna. Jedną z kolejowych perełek miasta jest budynek stacji kolejowej zbudowanej w 1888r. przez Central Railroad of New Jersey (znana też jako Jersey Central Railroad).
20200510_160320.jpg
20200510_161815.jpg
20200510_162531.jpg
20200510_162551.jpg

W przeciwieństwie do wyglądu szyn zaraz koło stacji, są jak najbardziej używane. Z tego właśnie toru odbywa się ładowanie pasażerów na pociągi turystyczne. Na przeciwko stacji gdzie obecnie widać parking, były tory postojowe. CRR of NJ był jednym z głównych przewoźników antracytu z pobliskich kopalń, ale jak reszta kompanii w rejonie dołączony został do Conrail w 19761r.
Rowerami wybraliśmy się na północ z miasta wzdłuż torów CRR of NJ, które po przejściu przez Lehigh river łączą się z byłą linią kolejową Lehigh Valley. Wracając zobaczyliśmy kilku fanów kolei czyhających na coś, na nowym łaczniku z Tamaqua do Wilkes-Barre. Most jest tak nowy że nie ma go jeszcze na zdjęciach GOOGLE MAP. Ledwo co zdążyłem przyczepić się do płotu na starym moście aby złapać pociąg. Efekt wiatru widać na filmie:
Nowy łącznik zaznaczyłem na mapce
20200515_092053.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#60
Właśnie wróciliśmy z Nowej Angli. Połaziliśmy po górach, po miastach i miasteczkach. Mnie oczywiście ciągnęło na tory, a Nowa Anglia ma wiele kolejowych smaczków nie spotykanych w innych rejonach kraju. Z Pennsylvanii pojechaliśmy na Long Island odwiedzić znajomego. W ten sam dzień zajechaliśmy aż do stanu Maine, zatrzymując się po drodze tylko w Portsmouh, New Hampshire. Spaliśmy w samochodzie w Kennebunk (stan Maine), nie daleko Portland, tak aby rano pojechać do latarni w okolicach miasta.
20200522_092402.jpg
20200522_095431.jpg
20200522_095422.jpg

Samo miasto Portland jest spore jak na Nową Anglie i będąc miastem portowym jest bardzo interesujące dla miłośników statków, kutrów i wszelkiego rodzaju konstrukcji nadmorskich. Maine jest szczególnie znany przez smakoszy jedzenia morskiego.
IMG_6479.jpg
IMG_6481.jpg

Nie siedzieliśmy w Portland zbyt długo, oboje czując potrzebę znalezienia się jak najszybciej w górach. Z Portland skierowaliśmy się na zachód do stanu New Hampshire i miasta North Conway. Ta miejscowość jest przede wszystkim znana fanom kolei, bowiem tu jest baza kolei turystycznej Conway Scenic. Zachowana została tu parowozownia z czteroma stanowiskami, obrotnicą i ciekawym kranem na wodę. Najpierw widok ogólny na budynek dworca od strony ulicy:
20200522_134539.jpg

North Conway jest miastem żyjącym przede wszystkim z turystyki, za tem nie brak tu innych smaczków; Ford T w wersji pick-up-
20200522_133318.jpg

Dla tych którzy zrozumieją:
20200522_151936.jpg

Ale mowa o kolejach, jeden z dwóch parowozów na stanie, zaraz przy unikatowym kranie na wodę;
20200522_134641.jpg
20200522_134654.jpg
20200522_134734.jpg
20200522_134721.jpg
20200522_134745.jpg
20200522_134814.jpg
20200522_134848.jpg
 

Podobne wątki