• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Podróże małe i duże

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#21
Tak, wiem;), ja raczej próbuje tu samo krytyki, ot personalne podejście do swoich wyczynów:X3:

Nie przesadzaj z tą krytyką.
Ja to bym chciał, abyś wstawiał więcej zdjęć infrastruktury, no bo nie chcę mi się wierzyć że imperialiści nie mają kozłów oporowych, cech na szynach itp. które tworzą klimat kolei.
Przyzwyczajaj Sępy do szukania tego co przemija.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#22
Dobra, idziemy dalej. SEPTA (South Eastern Pennsylvania Transportation Authority) jest obecnie w procesie unowocześniania swojego taboru kolejowego. Pod tzw. żyletki za tem poszły niektóre jednostki Silverliner, a ich miejsce wypełniły Silverliner V. Następny etap to pozbycie się szwedzkich elektrowozów AEM7 i jedynego pracującego na świecie ALP44, ich miejsce mają zająć Sprintery niemal identyczne do tych na Amtrak. 30 marca wziąłem za tem syna z powrotem na Main Line aby złapać kilka z tych lokomotyw. Przegapiliśmy ALP44 z pociągiem na zachód z Philadelphii do Thorndale, gdzie pociąg kończy bieg. Staliśmy koło torów około 2 kilometry na zachód od Witford, gdzie są dosyć ostre zakręty. W tym miejscu sieć trakcyjna posiada przekrój trójkąta i jest to jedyne z trzech miejsc na całym systemie z tak ukształtowaną siecią trakcyjną. Widać to dosyć słabo na zdjęciu z uciekającym Silverliner IV i nadjeżdżającym Sprinterem Amtrak. W ogóle sama instalacja sieci na PRR jest bardzo ciekawa z wieloma smaczkami dla oczów prosto z ery "industrialnej". Dalej na zachód niedaleko Downington, sieć trakcyjna jest podwieszona do ogromnych pojedyńczych wież z wysięgnikami nad czterema torami i to w dodatku z rozjazdami.
20180330_174150.jpg 20180330_174153.jpg 20180330_174209.jpg
20180330_185140.jpg
20180330_185229.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#23
30 marca i ciąg dalszy naszego polowania na elektrowozy SEPTA. W downington linia główna PRR posiadała małą stacje, na terenie której zachował się wspaniały ręczny dźwig. Oprócz tego odchodziła z tąd także linia drugorzędna zwana New Holland Branch, idąca na północ w stronę miejscowości Honey Brook, po tem na zachód do New Holland i wreszcie lączyła się ponownie z linią główną w Lancaster. Reading Railroad także dołanczał się tu od północnego wschodu. Pamiętam że tory Reading istniały jeszcze we wczesnych latach 90-tych, lecz nigdy nie widziałem na nich pociągu. Na pierwszych zdjęciach widoczny jeszcze kawałek toru z New Holland, który zaraz za mną ginie w krzakach. Reszta zdjęć to dźwig. 20180330_185048.jpg 20180330_185100.jpg 20180330_184701.jpg 20180330_184708.jpg 20180330_184725.jpg 20180330_184730.jpg 20180330_184747.jpg 20180330_184800.jpg 20180330_184806.jpg
20180330_184832.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#25
31 marca wybrałem się pierwszy raz do Yorku (Pennsylvania) na tzw. Large Scale Train Show-czyli wystawa modeli w dużej skali. Chodzi tu w zasadzie o kolejki ogrodowe w skalach 1:32 i większe. Amerykanie z dziwnego powodu znowu po swojemu sprowadzili pojęcie skali na manowce. Normalnie po torach o szerokości 45mm, tabor standardowy powinien być wykonany w skali 1:32, a tu w większości obowiązuje skala 1:29 (tabor normalno torowy). Firmy takie jak PIKO, widzące duży zysk finansowy postanowiły dostosować się do rynku i wykonują karykatury taboru normalno torowego w zasadzie na tor wąski. Pokazali się tu także miłośnicy pary wraz ze swoimi maszynami, czyli parowozy które faktycznie pracują na parę, te już są precyzyjnie skalowe. Na początek kilka zdjęć tzw. live steam=żyjąca para, oraz parowóz który dla mnie "ukradł show"- niemiecki BR64. Podczas powrotu do domu złapałem mijające się towarowe Norfolk Southern na byłej linii Reading Railway nie daleko domu. 20180331_110124.jpg 20180331_110218.jpg 20180331_110321.jpg
20180331_110342.jpg
20180331_110654.jpg 20180331_110710.jpg 20180331_123558.jpg
20180331_123622.jpg
20180331_123716.jpg
20180331_124054.jpg
20180331_124012.jpg
20180331_174548.jpg
20180331_174655.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#26
West Virginia czy Colorado? Ten wspaniały drewniany artefakt znajduje się w West Virginia, nie daleko miejscowości o jakże "westernowej" nazwie-Lost Creek=Zgubiony Strumień. Jest 11 kwiecień i ryzykując mandat, lub wypadek postanowiłem szybko zatrzymać się na autostradzie I79 i cyknąć ten obiekt , po czym czmychnąć jak gdyby nigdy nic.
20180411_110838.jpg
20180411_110833.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#27
Następne kilka zdjęć to tzw. "grab shots"=zagrabione strzały, czyli robione na szybko bo przedstawiają nie typowe sytuacje. Jest 19 kwiecień i jadąc drogą nr61 na północ od Port Clinton w Pennsylvanii, przez nagie jeszcze drzewa i krzaki dostrzegłem rozpędzający się towarowy Reading & Northern. Wiem że za około 2 mile tory idą niemal prostopadle pod moją drogą. Już w myślach kombinuje jak go złapać dodając równocześnie gaz, wiem że zaraz za mostem jest pobocze na którym mogę ledwo co zmieścić ciągnik z naczepą pomiędzy barierką i pasem. Dojeżdżam i szybko parkuję, wysiadam przez stronę pasażerską i gonię na most przechodząc równocześnie przez betonową barierę oddzielającą północne i południowe pasy. Dobiegam nad tory i strzał, może technicznie nie najlepsze, ale nic nie zastąpi tego głosu rozpędzających się klasycznych już SD40-2.
20180419_083216.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#28
Następne to robione kilka dni temu w Philadelphii. Po załadowaniu w porcie w polskiej dzielnicy miasta, jadę na Allegheny Avenue, aby wjechać na autostradę I95. Zza zakrętu wyłania się para GP38-2 pomiędzy zbiornikami paliwa. Pośpiech w tym momencie był zbędny oprócz szybkiego ustawienia aparatu

20180424_094045.jpg 20180424_094053.jpg
20180424_094058.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#30
Na weekend 5-6 maja wybraliśmy się na pontony do West Virginia. Podczas powrotu postanowiłem zaliczyć małe miasto Grafton w północnej części stanu. W Grafton zbiega się kilka linii należących niegdyś do Baltimore & Ohio, obecnie CSX. Same miasto położone jest w górach i długa stacja towarowa wije się zakrętami przez ciasną dolinę, mówi się że gdyby rozpłaszczyć West Virginie, była by większa niż Texas. Znajduje się tu także piękna stacja kolejowa wraz z hotelem, niestety dawno już nie używana. Główna część stacji wraz z lokomotywownią jest łatwa do fotografowania, i jest bardzo interesująca. Kilka lat temu nad stacją przechodził stary żelazny most, niestety zastąpiony typową betonową tandetą z gotowych podzespołów, jednak nadal jest wspaniałym punktem obserwacyjnym i fotograficznym. W zachodniej części lokomotywowni nadal znajduje się obrotnica, ale już tylko z betonowymi fundamentami po parowozowni. Głównym towarem przejeżdżającym przez Grafton jest węgiel, z czego z resztą cały stan słynie i w części towarowej najwięcej wagonów to właśnie węglarki, zwane hopper-samo wyładowcze. Same miasto to kwintesencja typowych małych miast amerykańskich, z ceglanymi bydynkami w centrum z namalowanymi na ich ścianach reklamami. Małe sklepiki z dala od molochów handlowych dodają uroku, jeśli ktoś lubi stare amerykańskie klimaty.
Dropped Pin
20180506_110403.jpg
20180506_110458.jpg
20180506_110514.jpg 20180506_110524.jpg
20180506_110553.jpg
20180506_110617.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#31
Grafton, część dalsza, widoki ulicy i stacji z hotelem. Stała tu także para GP38-2 lokalnego przewoźnika. Do miasta jedzie się dosyć długo, jako że znajduje się z dala od autostrad. Główna droga do miasta to US50, wspaniała kręta droga przez co Kicia na początku nie za bardzo chciała tędy jechać, ale jako że ja prowadzę...było mało wyboru. 20180506_110752.jpg
20180506_111239.jpg
20180506_111253.jpg
20180506_111356.jpg 20180506_111431.jpg 20180506_111458.jpg 20180506_111504.jpg
20180506_111520.jpg
20180506_111642.jpg 20180506_112030.jpg 20180506_112042.jpg 20180506_112111.jpg
20180506_112148.jpg
20180506_112226.jpg
20180506_112320.jpg 20180506_112329.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#33
Fajne fotki, ale byłoby jeszcze fajniej, gdyby kolega Maciej wstawial wszystkie w ten sam sposów: albo wszystkie w pełnej wielkości, albo wszystkie jako miniaturki. Taka mieszanka, jaka jest powoduje, że nie da się wszystkich obejrzeć w jednym widoku strony.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#34
Fajne fotki, ale byłoby jeszcze fajniej, gdyby kolega Maciej wstawiał wszystkie w ten sam sposów: albo wszystkie w pełnej wielkości, albo wszystkie jako miniaturki. Taka mieszanka, jaka jest powoduje, że nie da się wszystkich obejrzeć w jednym widoku strony.
Dziękuje za uwagę, nie wiedziałem że alternatywne wielkości fotek powodują zamieszanie. Będę zatem wstawiał w tej samej wielkości.
Już szedłem do samochodu, gdy usłyszałem ciężko pracujące diesle, nie złapałem od początku, ale za to świetna lokalizacja.

 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#36
Weekend 12-13 maja okazał się deszczowo-mglisty, jednak wybraliśmy się z całą rodziną do centralnej Pennsylwanii na rowery. Nie był bym sobą gdybym nie zaliczył jakiegoś miejsca kolejowego. Byliśmy koło małej pipidówy Alexandria, a na noc zajechaliśmy do Altoony. Altoona to duże miasto w centralnej częsci stanu. Jedyne dominujące towarzystwo kolejowe-Norfolk Southern, odziedziczyło byłe warsztaty lokomotyw, a niegdyś prywatną fabryke lokomotyw w czasach Pennsylvania Railroad. Jednym z najbardziej znanych miejsc kolejowych w Stanach to "Horseshoe curve"-zakręt podkowy, chodź bardziej dosłownie "horseshoe" oznacza "obuwie konia":LOL: Zakręt ten jak i w ogóle kilkanaście mil szlaku kolejowego na którym się znajduje, jest bardzo ważnym elementem kolei amerykańskiej. W czasie II wojny światowej Niemcy hitlerowskie wysłaly nawet agentów w celu wysadzenia w powietrze tego kawałka szlaku. Wiekszość towarów i broni jaka była produkowana w Stanach, transportowana była właśnie na Pennsylvania Railroad przez Altoone i "Horseshoe curve". Jeszcze w latach 80-tych były tu 4 tory, po tem jeden z nich zdjęto i tak zostało do dziś. Akurat trafiłem czasowo pomiedzy deszczem i cała okolica okryta była mgłą. Złapałem towarowy jadący w stronę Harrisburga na wschód, który po tem goniliśmy w stronę domu-3 diesle, 178 wagonów i 2 spalinowozy na popychu które odłączono w Altoonie. Za Altooną złapałem go w miejscowości Spruce Creek, po tem na długiej prostej za Huntingdon. Jak widać druga lokomotywa to nie pomalowana składanka. Kicia dostaje kredyt za drugi filmik robiony z samochodu;)
20180513_090326.jpg
20180513_090536.jpg

Część kompleksu w Altoonie
20180513_094301.jpg
20180513_094308.jpg
Spruce Creek
20180513_102744.jpg
20180513_102752.jpg
Na wschód od Huntingdon
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#37
Tydzień temu wróciliśmy z Polski. Tu od razu pozdrowienia i podziękowania dla Kolegów @kociol i @DAREK W, za świetnie spędzony czas na, a jakże, rozmowach o kolei...tej małej i dużej. Zostaliśmy tylko na Dolnym Ślasku, mogłem znowu zaliczyć moją ulubioną stacje, którą jest Wałbrzych Główny. Pochodziłem też z synem po sekcji towarowej na stacji Jelenia Góra, w celu obfocenia tamtejszej obrotnicy. Jelenia Góra jest jedną z nielicznych stacji posiadającą trzy obrotnice. Najbardziej znana obrotnica na tej stacji to "pół obrotnica" zaraz przy peronach od strony Lubania. Oprócz tego istnieje również obrotnica przed byłą parowozownią na terenie rozległej lokomotywowni. Mało znana jest ta trzecia obrotnica w części towarowej i od tej właśnie zaczniemy:
20180620_151333.jpg
20180620_151344.jpg
20180620_151354.jpg
20180620_151416.jpg
20180620_151439.jpg
20180620_151513.jpg
20180620_151528.jpg
20180620_151543.jpg
20180620_151556.jpg
20180620_151622.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#38
Część dalsza obrotnicy "towarowej" w Jeleniej Górze. Kilka zdjęć pociągów IC stojących na niegdyś torach towarowych. Jeszcze w tamtym roku pociągi te stały koło elektrowozowni na torach postojowych. W tym roku z jakiegoś powodu przeniesiono je tu.
20180620_151658.jpg
20180620_151728.jpg
20180620_151738.jpg
20180620_151812.jpg
20180620_151841.jpg
20180619_192208.jpg
20180619_192232.jpg
20180619_192240.jpg
 

DAREK W

Użytkownik
Reakcje
56 1 2
#39
WITAM.
I pozdrowienia, szkoda że czasu nie było więcej posiedzieć ...... ;)
No ale bez pracy nie ma kołaczy, pracuj Maciek i buduj to US a propo super zdjęcia , jak coś będzie trzeba do ty to wal śmiało .
Pozdrowienia dla chłopaka .
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#40
Ciąg dalszy chodzenia po Jeleniej Górze. Obrotnica przy stacji została dosyć ładnie oczyszczona z zieleni i prezentuje się ładniej niż zwykle. Podaje też zdjęcie trzeciej obrotnicy przed wachlarzem, to jednak zrobione z rozpędzającego się pociągu. Wybraliśmy się z synem do tunelu zaraz za Wojanowem. Miałem chętkę wejść do tunelu, lecz uwijający się z nasypem panowie we wschodnim wylocie zastopowali moje zamierzenia. Na koniec kiedy byliśmy zaraz przed przejazdem w Wojanowie, na dół poszły szlabany i wykorzystałem okazję na pierwsze w miare udane zdjęcia "Chomika"-fee! Ale to brzydkie.
20180623_165119.jpg
20180623_165125.jpg
20180623_165136.jpg
20180623_165144.jpg
20180623_165202.jpg
20180623_165215.jpg
20180623_165243.jpg
 

Podobne wątki