• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Podróże małe i duże

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.587 33 4
@Kempol właśnie cały problem w tym, że tylko kolega @teigrekty2 opisuje swoje podróże i dokumentuje zdjęciami (Ameryka Północna). Nie masz pojęcia ileż ja bym dał, aby wejść w amerykańskie modele, ale sytuacja na razie nie pozwala. Za to wątki takie jak ten z przyjemnością się czyta i ogląda. W ostatniej relacji na maszynach BPRR pojawiają się identyczne loga "0 injuries" jak na eksploatowanych lokomotywach i wagonach Freightlinera w Polsce, co ciekawe nowy schemat malowania Class66 jest bardzo podobny do tych z BPRR. Jaki jest związek między tymi firmami?
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
349 1 0
@Kempol właśnie cały problem w tym, że tylko kolega @teigrekty2 opisuje swoje podróże i dokumentuje zdjęciami (Ameryka Północna). Nie masz pojęcia ileż ja bym dał, aby wejść w amerykańskie modele, ale sytuacja na razie nie pozwala. Za to wątki takie jak ten z przyjemnością się czyta i ogląda. W ostatniej relacji na maszynach BPRR pojawiają się identyczne loga "0 injuries" jak na eksploatowanych lokomotywach i wagonach Freightlinera w Polsce, co ciekawe nowy schemat malowania Class66 jest bardzo podobny do tych z BPRR. Jaki jest związek między tymi firmami?
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Panowie nic nie stoi na przeszkodzie aby przyłączyć się do nas;) jest kilka osób które zbierają i budują w klimatach Ameryki Północnej. Może być nas więcej;).
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.855 214 0
Pierwszy krok to już w zasadzie zrobiłem. Kupiłem sobie: SD45-2u ATHEARN, dla mnie model sentymentalny, mój pierwszy modle w życiu, taki właśnie był.... wieki temu.
8D948E6F-A433-452B-A5FD-72F81FB2430E.jpg

Piękny model jestem pod wrażeniem wykonania.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Pierwszy krok to już w zasadzie zrobiłem. Kupiłem sobie: SD45-2u ATHEARN, dla mnie model sentymentalny, mój pierwszy modle w życiu, taki właśnie był.... wieki temu.
Zobacz załącznik 788074
Piękny model jestem pod wrażeniem wykonania.
Kiedy byłem w Stanach po raz pierwszy w roku 1986 i ponownie w 1987, właśnie tak pomalowane były lokomotywy Santa Fe. Co ciekawe, nadal można natrafić na pojedyńcze egzemplarze w tych barwach w stanach zachodnich. Jadąc przez Texas w tamtym roku widziałem GP30 jeszcze w tym schemacie, jednak na zdjęcie nie było jak się zatrzymać.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Ciąg dalszy spacerku po trójkącie w Ridgway;
20210124_131137.jpg
20210124_131153.jpg

Na innym końcu jest skład szyn i części rozjazdów, tu niestety śnieg znowu płatał figle ze światłem, ale kilka cech udało się cyknąć. Najpierw szyna ochronna rozjazdu:
20210124_131411.jpg

Kwiecień 1926, Bethlehem Steel zapewne w Bethlehem, Pennsylvania, ale kompania miała też hutę koło Harrisburgha. Obecnie koło Harrisburgha, technicznie w mieście Highspire nadal walcuje się szyny, a kompleks należy do koncernu Arcelor Mittal.
20210124_131428.jpg

Tu już było ciężko, szyny mają takie rowki że nic przy tym świetle nie było zobaczyć. Zrobiłem jednak kilka zdjęć tych mechanizmów zwrotnic, te także rodem z Bethlehem:
20210124_131446.jpg
20210124_131456.jpg

Dalej widok na północ, tor w prawo w stronę stacji;
20210124_131651.jpg

Na następnym zdjęciu wprawne oko zobaczy szynę o wadze 125 funtów walcowaną w Ohio, huta Carnegie, rok 1940. Nazwa huty napewno skojarzy się z Andrew Carnegie, jednym z inspiratorów rewolucji przemysłowej w Stanach.
20210124_132050.jpg

Ostatni widok na pięknie odrestaurowaną stację i jedziemy dalej na południe, nadal drogą US219. Nastepny stop zaraz za miastem Brockway gdzie równolegle do drogi idzie chyba znowu byłe Baltimore and Ohio, a nad torami i drogą stalowy wiadukt kolejowy. Tu już musiał bym przewertować mapy kojejowe która kolej była czyja. W całej północno zachodniej części Pennsylvanii; New York Central, Baltimore and Ohio jak i Pennsylvania Railroad prowadziły walkę o biznes. To moim zdaniem wykończyło większość kompanii kolejowych. Są miejsca gdzie w dolinach rzeki idą szyny po obu stronach. W miastach takich jak Pittsburgh tory nawet trzech kompanii szły tą samą doliną rzeki. Dla miłośników kolei to oczywiście raj na ziemi, ale finansowo to ogromne sumy pieniędzy wydane na mosty, przepusty i wszystkie inne obiekty inżynieryjne aby nie zawadzać innej kompanii która już tam była. Tak naprawdę w XIX wieku dochodziło do walki pomiędzy takimi kompaniami i zarabiali na tym prawnicy niezłe pieniądze.
20210124_140745.jpg
20210124_140756.jpg
20210124_140819.jpg

Przed wjazdem do miasta DuBois jest kompleks sklepów i restauracji urządzony w wagonach. Zatrzymałem się tylko na kilka minut ponieważ chciałem jeszcze zaliczyć Horseshoe Curve za nim zrobi się ciemno. Wagon obserwacyjny z drewnianą budową:
20210124_142247.jpg
20210124_142325.jpg
20210124_142348.jpg

Elgin, Joliet and Eastern, czyli z okolic Chicago.
20210124_142529.jpg

20210124_142427.jpg

Na koniec stopu całkiem dobrze wyglądający brankard kotka Chessie (Czesi) i jedziemy na zakręt w stronę Altoony.
Do zobaczenia na następnej wycieczce.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
Tu już musiał bym przewertować mapy kojejowe która kolej była czyja.
Mi wyszło, że obie były Erie RR, ale nie do końca?

Na zachód od mostu jest rozjazd na wiadukt a bardziej na południe schodzą się dwie nitki.
Tam chyba historia sięga przejęć wcześniejszych niż Erie - na takiej sprytniej mapce mam część zaznaczoną jako "opuszczone" ale jeszcze przez Erie.
Czyli podkupili konkurencję i wycięli nadwyżkową linię. Historia zna takie przypadki.
W google maps widać zarysy tej opuszczonej równolegle do obecnie istniejącej.

Na mapie z 1920 jest Pennsylvania RR biegnąca południkowo (ta opuszczona) i Erie równoleżnikowo.
A ta co jest to "Pittsburghh&Shawmut RR", co ciekawe - istnieje nadal
https://en.wikipedia.org/wiki/Pittsburg_and_Shawmut_Railroad

edit, poprawka.
Mapa z 1966 pokazuje południkową Baltimore&Ohio oraz Pennsylvania RR.
Pittsburgh&Shawmut górą, wiaduktem do stacji /interchange z Erie-Lackawanna (za "rzeką" Little Toby Creek) , w google można wypatrzeć. Tamta część po Erie, została też wycięta
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Dzisiaj poniedziałek, ale że nastała ogromna śnieżyca, wszystkie miejsca gdzie mógł bym dojechać pozamykane. Za tem taka maleńka podróż w okolicy na śnieżno kolejowe klimaty. Po jakiego grzyba siedzieć w ciepłym domu przy gorącej czekoladzie, kiedy można trochę pożyć. Najpierw stacyjka w Wernersville podczas oczekiwania na pociąg.
20210201_120335.jpg

Tory to Norfolk Southern, była linia główna Reading RR.
20210201_120527.jpg

Nic nie było a przypomniałem sobie że potrzeba znaczków, wychodzę z poczty i słyszę pociąg na przejeździe, ku@#$%!. Ale nic podjechałem do młyna nieopodal, po kilku minutach;
20210201_123954.jpg
20210201_123956.jpg
20210201_124003.jpg

Jak widać stoją jeszcze w tym miejscu słupy telefoniczne z minionej epoki.
 

Podobne wątki