• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Podłaczenie rozjazdów Tillig EW3 code 83. Schemat.

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
#1
Witam, jako ze jestem laikiem w temacie elektryki więc mam pytanie.
Zmalowałem taki schemat, opierając się na tym co znalazłem na forum i mam kilka pytań:
Czy to ma prawo działać ??(patrz schemat)
czy podłączenie przełącznika polaryzacji w napędzie Conrada ma znaczenie jako + i - , czy nie, jeśli tak to czemu na napędzie nie ma oznaczeń + i - (przewody niebieskie)?
Schemat przedstawia tylko podłączenia szyn oraz przełączników w napędach Conrada - zasilanie napędów jest już gotowe i działa :)
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi :)
Pozdrawiam
 

Załączniki

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
123 3 0
#2
Patrząc na schemat, wszystko wydaje się być ok.
Conradów nie używam ale zasada działania ta sama. Nie ma sensu oznaczania, które jest wejście "plusowe", które minusowe.
Załóżmy taką sytuację:
Mamy dwa identyczne rozjazdy. W obu identycznie podłączamy zasilanie sterujące i styki polaryzacji. Jedyną różnicą jest to, że w jednym przypadku napęd montujemy obrócony o 180st. W efekcie oba rozjazdy pracują naprzemiennie, tj jeden nastawia drogę na wprost drugi na zboczenie, a w przeciwnym wypadku odwrotnie. Jednak, jak sprawdzimy miernikiem, to przez jeden rozjazd loko przejdzie gładko, a jadąc drugim zrobi zwarcie. Jest tak, ponieważ napędy działają jak lustrzane odbicie, za to przełącznik już nie. W związku z tym oznaczenia nie mają sensu.