• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Podłaczenie rozjazdów Tillig EW3 code 83. Schemat.

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
#1
Witam, jako ze jestem laikiem w temacie elektryki więc mam pytanie.
Zmalowałem taki schemat, opierając się na tym co znalazłem na forum i mam kilka pytań:
Czy to ma prawo działać ??(patrz schemat)
czy podłączenie przełącznika polaryzacji w napędzie Conrada ma znaczenie jako + i - , czy nie, jeśli tak to czemu na napędzie nie ma oznaczeń + i - (przewody niebieskie)?
Schemat przedstawia tylko podłączenia szyn oraz przełączników w napędach Conrada - zasilanie napędów jest już gotowe i działa :)
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi :)
Pozdrawiam
 

Załączniki

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
123 3 0
#2
Patrząc na schemat, wszystko wydaje się być ok.
Conradów nie używam ale zasada działania ta sama. Nie ma sensu oznaczania, które jest wejście "plusowe", które minusowe.
Załóżmy taką sytuację:
Mamy dwa identyczne rozjazdy. W obu identycznie podłączamy zasilanie sterujące i styki polaryzacji. Jedyną różnicą jest to, że w jednym przypadku napęd montujemy obrócony o 180st. W efekcie oba rozjazdy pracują naprzemiennie, tj jeden nastawia drogę na wprost drugi na zboczenie, a w przeciwnym wypadku odwrotnie. Jednak, jak sprawdzimy miernikiem, to przez jeden rozjazd loko przejdzie gładko, a jadąc drugim zrobi zwarcie. Jest tak, ponieważ napędy działają jak lustrzane odbicie, za to przełącznik już nie. W związku z tym oznaczenia nie mają sensu.
Podsumowując. Przy polaryzacji, jeśli podłączmy ją "na pałę", bez uprzedniego sprawdzenia, jak działają styki jest 50% szans, że trafimy w dobrą konfigurację. W przeciwnym wypadku pozostaje zamiana miejscami przewodów od szyn.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#3
Dodam tylko, że przy zasilaniu torów prądem stałym (analogowym) biegunowość się zmienia, zależnie od nastawionego kierunku jazdy lokomotywy, więc oznaczanie, która szyna jest "+", a która "-" nie ma sensu również z tego powodu.
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
305 13 0
#5
Schemat jest ok, ale styki dodatkowe w conradach nie nadają się do polaryzacji krzyżownicy. Jakośc styków jest zbyt niska i po nawet krótkim okresie użytkowania powstają duże spadki napięcia na krzyżownicy. W naszym przypadku przy jednym z pierwszych wjechań na rozprucie popaliło przewody bo rezystancja styków była tak duża, że boster nie wykrył zwarcia. Cała głowica poszła do przeróbki. Obecnie polaryzyjemy krzyżownice za pomocą mikrowyłączników takich jak na zdjęciu poniżej sterowanych dźwignią przestawiającą iglicę.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 5

Podobne wątki