• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

podłączenie rozjazdu do sygnalizacji

Boozman

Nowy użytkownik
Reakcje
3 0 0
#1
Cześć. Mam problem. Stałem się posiadaczem rozjazdu Bttb 6851 wraz z napędem. Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy stąd moje pytanie. W równej części napęd powinien posiadać wyjścia do podłączenia sygnalizatora świetlnego - niestety w tu ich nie ma i nie wiem czy zostały odłamane i po rozkręceniu napędu jest szansa na podłączenie sygnalizatora czy jest to jakiś model który nie posiadał opcji podłączenia światła. sygnalizację chciałem podłączyć tak jak na załączonym schemacie. Jeśli z jakichś przyczyn nie jest możliwe podłączenie sygnalizacji czy jest jakaś prosta metoda podłączenia tego rozjazdu (jest sprawny elektrycznie i mechanicznie) tak aby sygnalizacja pokazywała tor stan jego położenie.
zwrot1.jpg
015.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#2
wyjścia do podłączenia sygnalizatora świetlnego
Nie do "sygnalizatora świetlnego", a do sygnalizacji położenia na pulpicie. "Sygnalizator świetlny" to semafor lub tarcza ostrzegawcza i nie podłącza się go bezpośrednio do napędu zwrotnicowego. Semafor czy tarcza nie służą do wskazywania położenia zwrotnicy.

Wyjścia do sygnalizacji położenia powinny być na wąskim końcu napędu. Być może są ułamane albo wymontowane, najlepiej otworzyć napęd i zobaczyć, jak to wygląda w środku. Ale czy naprawdę o takie rzeczy trzeba pytać jeszcze przed podjęciem choćby takiej próby?
 
OP
OP
B

Boozman

Nowy użytkownik
Reakcje
3 0 0
#3