Prawdopodobnie moje pytanie jest dość podstawowe ale to moje pierwsze kroki z DCC. Postanowiłem poeksperymentować i zobaczyć czy i co da się zdziałać ze sterowaniem cyfrowym w skali Z. Mam dedykowaną do systemu torów Z centralkę Rokuhana która sterowana jest z tableta (w opcji zarówno przewodowej jak i bezprzewodowej (Bluetooth). Jako pierwszy model do cyfryzacji wziąłem japońskie EMU Tobu-Revaty ( https://www.amazon.co.uk/Rokuhan-Express-Liberty-T034-2-railroad/dp/B07CTMQ7GB) .
Silnik znajduje się w członie środkowym i tam też umieszczony jest dekoder (najmniejszy uniwersalny dekoder ZIMO z 7 wyjściami) - po podłączeniu do silnika (i odłączeniu "analogowego" kontaktu elektrycznego silnika) wszystko w zakresie jazdy działa jak trzeba.
Człony czołowe mają światła białe i czerwone - w analogu w zależności od kierunku jazdy odpowiednio świecą z przodu lub z tyłu modelu. Na dekoderze pozostały mi wyjścia na światła białe i czerwone oraz +. zastanawiam się jak to podłączyć ? Pewnie zbyt kosztowne jest wsadzanie odrębnych dekoderów do każdego członu, tym bardziej, że jest szansa przeprowadzenia cienkich przewodów przez ściany czołowe - nad sprzęgiem. Pytanie dotyczy bardziej "elektryki" - czy należy odseparować światła od zasilania z kół następnie do jednego kontaktu dołączyć "+" a do drugiego oba przewody światła białego i czerwonego a po drugiej stronie (na przeciwległym członie zrobić to samo tylko z odwrotną polaryzacją ?
Silnik znajduje się w członie środkowym i tam też umieszczony jest dekoder (najmniejszy uniwersalny dekoder ZIMO z 7 wyjściami) - po podłączeniu do silnika (i odłączeniu "analogowego" kontaktu elektrycznego silnika) wszystko w zakresie jazdy działa jak trzeba.
Człony czołowe mają światła białe i czerwone - w analogu w zależności od kierunku jazdy odpowiednio świecą z przodu lub z tyłu modelu. Na dekoderze pozostały mi wyjścia na światła białe i czerwone oraz +. zastanawiam się jak to podłączyć ? Pewnie zbyt kosztowne jest wsadzanie odrębnych dekoderów do każdego członu, tym bardziej, że jest szansa przeprowadzenia cienkich przewodów przez ściany czołowe - nad sprzęgiem. Pytanie dotyczy bardziej "elektryki" - czy należy odseparować światła od zasilania z kół następnie do jednego kontaktu dołączyć "+" a do drugiego oba przewody światła białego i czerwonego a po drugiej stronie (na przeciwległym członie zrobić to samo tylko z odwrotną polaryzacją ?