• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poczatek makiety H0 - problem sterowania pochylenia

Ruffi

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam
poniewaz jestem nowym uzytkownikiem witam wszystkich i pozdrawiam. pytanie moje dotyczy budowy makiety w skali H0, zanosze sie z wykonaniem takowej makiety. Rozplanowanie torow juz takowe mam, mialbym do was pytanie poniewaz nie orjentuje sie w temacie poniewaz dopiero sie wdrazam prosilbym o jakies informacje dotyczace sterowania na makiecie lokomotywamy. mianowicie na swojej makiecie bede chcial zrobic kilka niezaleznych torow na ktorych beda mogly sie poruszac lokomotywki. Oczywiscie tory te polacze zwrotnicami aby mozna bylo dokonywac zmian poruszania sie pojazdow na roznych torach. Chodzi mi o sterowanie czy jest jakis sposob aby kazdy z torow mozna bylosterowac osobno z zasilacza mimo ze beda one polaczone zwrotnicami. Na przyklad tory w ksztalcie elipsy dwie takie petle polaczone zwrotnica jesli podlacze transformator to mam napiecie na dwoch petlach a chodzi mi o to zeby kazda z petli zasilac osobno mimo ze sa polaczone zwrotnica. Czy jest to technicznie mozliwe? no i jeszcze mozliwosc przemieszczania sie pojazdu z jednej petli na druga mimo ze sa podpiete dwa transformatory? moze ktos z was nakieruje mnie na linki o sterowaniu na makietach. Dodam tylko ze lokomotywki ktore posiadam maja sterowanie analogowe.
Drugie pytanie dotyczy pochylenia torow, jakie sa stosowane czy wylicza sie je tak samo jak na kolei (promile) na swojej makiecie mysle o zrobieniu slimaka, podjazdow itp chcialbym zaczerpnac jakis informacji na temat pochylen wyczytalem ze maksymalne to 30%o .
Pzdr
 

Załączniki

Szymlis

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
jeżeli nie chcesz DCC to musisz za pomocą złączek izolacyjnych odizolować zwrotnice. (oczywiście nie całą) tylko tu gdzie łączy się z innym torem np tak. Powiedzmy że to jest zwrotnica, ale ważne, ze widać o co chodzi :)
http://images37.fotosik.pl/170/45b4f7f4da93f01amed.gif
 
P

Paweł Piotr

Gość
#9
Szymlis napisał(a):
a to taka wielka różnica??
Owszem, nawet zasadnicza różnica. Rozjazd to torowa budowla inżynieryjna, służąca do zmiany kierunku jazdy taboru z jednego toru na inny, natomiast zwrotnica jest tylko jednym z trzech glównych elementów rozjazdu.
Pozdrawiam
 

Podobne wątki