• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Początki

pokess102

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam. Jestem początkującym modelarzem w skali H0 [nie mam nawet jeszcze własnej makiety :( ] i mam kilka pytań. Otóż odziedziczyłem stary tabor Piko i chciałbym go wykorzystać na makietę. W założeniu tory mają być Piko A-gleis. Nie będzie ona duża.

-czy kupować zestawy startowe i dokupić tory czy wszystko osobno?
-czy muszę kupić aerograf (np. do waloryzacji wagonów, itp.)?
-chcę na makiecie (analogowej) użyć niezbyt dużego parowozu analogowego z sprzęgami pasującymi do Piko (koszt parowozu maks. 300zł)
-lepsze maty trawiaste czy elektro-trawo-sadzenie (na pierwszą makietę)

Pozdrawiam wszystkich modelarzy i proszę o wyrozumiałość, bo jestem nowy na tym forum.
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.810 301 15
#2
Witaj. Po pierwsze, co to za tabor piko? Jak stary ten tabor? Z tego co się orientuję, stare piko słabo trzymają skalę i są ubogie w detal, raczej rozpatrywane są w kategorii zabawkek niż modeli. Dzisiejse zestawy startowe też zawierają na ogół uproszczone modele, choć daleko bardziej zaawansowane niż dawne "kolejki".
Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z modelarstwem, to warto zacząć od czytania rego co jest na forum. Jest tu miliard porad co i jak zrobić. I musisz wybrać czy ma to być zabawa, być może do wypalenia słomianego zapału, czy przewlekła choroba z fanatycznym dążeniem do odzwierciedlenia rzeczywistości.