• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Początek z rysunkiem technicznym modelu

Mirable

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam jestem nowy w świecie modelarstwa i staram się odwzorować kilka pociągów i nurtuje mnie pytanie jak najdokładniej odwzorować model? Chce najpierw zrobić w miarę dobre rysunki techniczne, ale nie wiem gdzie szukać dokładnych wymiarów pociągów a bez tego cała praca jest "na oko" co trochę mi przeszkadza.
Macie może kilka porad dla nowicjusza gdzie szukać takich dokładnych wymiarów albo jak je odwzorować ze zdjęć??
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.445 72 3
#5
Kiedyś ( teraz nie mam zielonego pojęcia jak prawny następca teraz się zowie) było CBK ( Centralne Biuro Kolejowe) siedzibą w Poznaniu. Co pojawiało się na torach to rysunki szły do nich...( to level hard).

Level hard+ to która seria, bo 57-1900 to już inna bryła wagonów rozrządczych...

Co do rysunku..., jak Misiek napisał... kolega bardziej czy mniej ucyfrowiony ( zdigitalizowany)???

Pozdrawiam,
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#6

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
#11
A kolega myslal, ze to bedzie takie proste? ;) Ktos ma rysunki i ich uzyczy? Ci co maja tez musieli ruszyc dubsko i sie o nie postarac. Troche rysunkow jest w roznych ksiazkach, czasopismach, archiwach. Trzeba troche poszperac. :)
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.811 301 15
#13