• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Pociągi turystyczne TURKOL 2015

OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#21
Coraz bliżej Gorzowa:
13.jpg


A to już Gorzów i bulwar nad Wartą:
14.jpg


Na peronie czekała na nas już spora grupa pasażerów chętnych na wycieczkę do Bogdańca:
15.jpg


A tu już Ostbahn:
16.jpg


Po niedługim czasie dotarliśmy do Bogdańca, gdzie minął nas jeden szynobus:
16a.jpg


Następnie zostaliśmy przestawieni na sąsiedni tor:
16b.jpg


...aby przepuścić kolejny:
16c.jpg


W międzyczasie Oelka została nawodowana przez jak zawsze niezawodnych strażaków:
17.jpg


Po szybkim oblocie składu pociąg gotowy był do drogi powrotnej:
18.jpg


Wyjazd z Gorzowa w stronę Skwierzyny:
19.jpg


Jedziemy dalej, wjazd podany:
20.jpg


I ponownie Międzychód, do którego dotarliśmy chwilę przed czasem, mimo że z powodu konieczności przepuszczenia 2 szynobusów w Bogdańcu z Gorzowa wyjechaliśmy z opóźnieniem ponad 15 min:
21.jpg
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#22
W Międzychodzie parowóz została nawodowany po raz ostatni, po czym podjechał pod skład:
22.jpg


Pociąg, ponownie pod nazwą TULIPAN gotowy do drogi powrotnej do Wolsztyna:
23.jpg


We Wierzbnie znajdują się 2 nastawnie, które obsługiwane są przez jedną osobę (zwykle tą samą panią Ewę, znaną już przez wszystkich stałych pasażerów TurKolu :) ). Pani ta wpuszcza pociąg w perony, podnosi rogatki na przejeździe, po czym rowerem udaje się do drugiej nastawni celem podania wyjazdu. Wykorzystałem więc i ten czas na jedno z ostatnich tego dnia zdjęć:
24.jpg


Po wyjechaniu z Wierzbna mijamy Pszczew - niewielką miejscowość wczasową, położną nad jeziorami: Pszczewskim oraz Szarcz:
25.jpg


Ośrodki wczasowe w Pszczewie:
26.jpg


A tu już Międzyrzecz:
27.jpg


Po oblocie składu wyruszyliśmy do Zbąszynka, a następnie do Wolsztyna:
28.jpg


W Wolsztynie pociąg zmienił nazwę na HELENA, Ol49-69 została odczepiona i udała się do parowozowni, natomiast na przód składu podłączyła się SM42-523 w zabytkowym malowaniu:
29.jpg


Z 5 minutowym opóźnieniem, wynikającym z konieczności przepuszczenia opóźnionego o 15 minut szynobusu Kolei Wiejskich dotarliśmy do Poznania. I na tym zakończył się udany, majowy weekend z parowozami :)
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#23
Panie i Panowie, szykuje się hicior !

"Miło jest nam zaprosić wszystkich miłośników zabytkowej kolei na nasze kolejne wyprawy pociągami z parowozami.
W ramach bardzo dobrej współpracy z przewoźnikiem Przewozy Regionalne uruchamiamy pociągi turystyczne - jako Markowy Produkt Turystyczny TurKol.pl oraz w regularnym ruchu wokół Wolsztyna - w nowowprowadzonej ofercie WOLTUR.
W najbliższym czasie wygląd pociagów zmieni się!
Do zabytkowego parowozu dołączą historyczne wagony pasażerskie - miło nam będzie gościć na pokładzie pociągów TurKol.pl oraz WOLTUR.
Zapraszamy serdecznie!"

Źródło: https://www.facebook.com/TurKol.TurystykaKolejowa
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#24
03.05.2015r.
POPIEL: Poznań Główny - Gniezno - Kruszwica - Gniezno - Poznań Główny
GOPŁO: Kruszwica - Inowrocław - Kruszwica

BARTEK: Inowrocław - Wapienno - Inowrocław

Tym razem nie będzie to typowa relacja bo zdrowie trochę nie dopisało, przez co podarowałem sobie zdjęcia w Poznaniu oraz kilku innych miejscach gdzie była do tego okazja, niemniej trochę zdjęć z trasy przesyłam:
1. Inowrocław Mątów.jpg 2. Inowrocław Mątów.jpg 3. Szlak Inowrocław - Kruszwica.jpg 4. Kruszwica.jpg 5. Kruszwica.jpg 6. Inowrocław.jpg 7. Inowrocław.jpg 8. Piechcin.jpg 9. Szlak Barcin - Inowrocław.jpg 10. Inowrocław.jpg 11. Szlak Inowrocław - Kruszwica.jpg 12. Kruszwica.jpg
 

BorekT

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#26
Tak w skrócie... "Dlaczego warto było dziś się udać do Żagania" ;) warto było odwiedzić zarówno Żagań, jak i piknik kolejowy:). Miasto jest naprawdę ciekawe. Niemal za każdym rogiem można znaleźć ciekawe budowle lub miejsca dobre do nakręcenia filmu. Widać, że jest to miasto kolejowo-wojskowe. Na pikniku można było przede wszystkim pozwiedzać, przemacać i podziwiać ST44, Newag 6dg, BR285, przejechać się tą ostatnią(w kabinie), skorzystać z możliwości przejechania się drezyną oraz wybrać na wycieczkę Żagań - Szprotawa składem zestawionym z Ol49-69 i wagonów retro. Na miejsce można było przyjechać pociągami specjalnymi z Legnicy (przez Głogów) oraz z Wolsztyna.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#29
23.05.2015r.
JOANNITA: Wolsztyn - Zbąszyń - Zbąszynek - Świebodzin - Toporów - Łagów - Toporów - Świebodzin - Zbąszynek - Zbąszyń - Wolsztyn
PERŁA: Łagów - Sieniawa Lubuska - Łagów


Moja podróż tego dnia rozpoczęła się w Wolsztynie, dokąd zabrałem się przypadkowo z Babimostu samochodem. Krótko po moim dotarciu w okolice parowozowni, Oelka wyjechała z szopy..
1.jpg


...by chwilę później podjechać pod skład pociągu, a następnie podstawić go w perony:
2.jpg


Tablica relacyjna:
3.jpg


W Zbąszyniu, Zbąszynku i Świebodzinie nie było specjalnych okazji do zdjęć, która nadarzyła się dopiero w Toporowie, gdzie pociąg zmieniał kierunek jazdy:
4.jpg


Szybki oblot składu....
5.jpg


...i pociąg gotowy był do wyjazdu na nieczynną linie w kierunku Łagowa i Sieniawy Lubuskiej:
6.jpg


Pierwszy z fotostopów - stacja Gronów:
7.jpg


I drugi - wiadukt w Łagowie:
8.jpg


W Łagowie parowóz została nawodowany, w tym czasie udaliśmy się ze znajomym na szybki obiad, przy okazji zwiedzając nieco miejscowość:
9.jpg


Po powrocie na stację pociąg był już gotowy do dalszej drogi w kierunku Sieniawy:
10.jpg


Na trasie:
11.jpg


Po kilkunastu minutach jazdy dotarliśmy do celu:
12.jpg
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#30
Dalsza część linii kolejowej jest niestety nieprzejezdna, a szkoda, bo można by nią dojechać do słynnej Pętli Boryszyńskiej, jak również Nietoperka i dalej do Międzyrzecza (odcinek Nietoperek - Międzyrzecz jest przejezdny, niedawno wyremontowany jako linia znaczenia strategicznego).

W Sieniawie parowóz kolejny raz wykonał oblot składu:
13.jpg


14.jpg


15.jpg


Droga powrotna przebiegła bezproblemowo, pociąg planowo meldował się na kolejnych stacjach. Ja wysiadłem w Zbąszyniu, skąd pociągiem TLK Podlasiak wróciłem do Babimostu.
[DOUBLEPOST=1439846788,1439846056][/DOUBLEPOST]30.05.2015r.
PIRAT: Poznań Główny - Piła Główna - Szczecinek - Białogard - Kołobrzeg - Kołobrzeg Port - Kołobrzeg - Białogard - Szczecinek - Piła Główna - Poznań Główny

Jako, że trasa tego pociągu to praktycznie nieustanna jazda z kilkoma krótkimi postojami (w tym roku było to trochę na wariackich papierach, bo PLK nie przewidziała w Pile czasu na wodowanie, przez co organizatorzy mieli pełne ręce roboty, żeby jakoś to pospinać, niemniej udało się to rewelacyjnie), to nie będzie to typowa relacja, zamieszczam jedynie zdjęcia z przejazdu:

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#31
III Parada Lokomotyw w Międzychodzie

Impreza odbyła się w dniu 8.08.2015, wzięły w niej udział następujące pojazdy trakcyjne:
Ol49-69 - PKP Cargo
TKh05353 - KSK Wrocław
SU45-089 - Przewozy Regionalne
SU42-506 - Przewozy Regionalne
SM42-523 - Przewozy Regionalne
SP32-206 - Przewozy Regionalne
SM42-2236 - Majkolstrans
SA135-007 - Koleje Dolnośląskie

Do Międzychodu dotrzeć można było tego dnia pociągami: Pojezierze z Poznania (SU45-089 + SM42-523), Farmer z Wolsztyna (Ol49-69), Drwal z Krzyża i Gorzowa Wielkopolskiego (SU42-506 + SP32-206) oraz Gajowy z Legnicy i Zielonej Góry (SA135-007).

Ja na imprezę dotarłem pociągiem Farmer, ponadto skorzystałem także z przejazdu Pojezierzem do Międzychodu Letnisko oraz Leśnikiem do Łowynia. A oto trochę zdjęć ode mnie:
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#34
Zarówno w Szklarskiej Porębie, jak i dzień wcześniej w Nowej Rudzie i dzień później w Nysie i Głuchołazach było super:) Niebawem zamieszczę moją relację z całego 3-dniowego projektu POGÓRZE:)
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#35
29.08.2015r.
KILOF: Poznań Główny - Leszno - Wrocław Główny - Kamieniec Ząbkowicki - Kłodzko Główne - Nowa Ruda - Głuszyca - Nowa Ruda - Kłodzko Główne - Kamieniec Ząbkowicki - Wrocław Główny - Leszno - Poznań Główny

Tego roku pociąg Kilof zainaugurował 3-dniowy projekt POGÓRZE:
0.JPG


Wyjazd z Poznania miał miejsce o godzinie 4:32, pociąg składał się z 4 wagonów oraz lokomotywy spalinowej SU45:
1.JPG


We Wrocławiu SU45 wykonała oblot składu, natomiast na czoło podjechała Ol49-69 z 2 oliwkowymi wagonami 112A, po manewrach ruszyliśmy w dalszą trasę i tak oto dotarliśmy do Kłodzka Głównego:
2.jpg


Ponieważ manewry we Wrocławiu wygenerowały ok. 50 minut opóźnienia zdecydowano, że nie będzie zamiany miejscami lokomotyw w Kłodzku, a skład do Nowej Rudy i Głuszycy poprowadzi SU45-115. Nowa Ruda:
3.jpg


Po dotarciu na miejsce i wysadzeniu pasażerów, z których większość udała się na zwiedzanie nieczynnej kopalni skład musiał zostać przestawiony na tor przy peronie 1, aby przepuścić szynobus KD:
4.jpg


5.jpg


Nowa Ruda:
6.jpg


7.jpg


Przed wyjazdem w dalszą drogę do Głuszycy:
8.jpg


Tablica relacyjna:
9.jpg


W drodze do Głuszycy:
10.jpg


11.jpg
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#36
W Głuszycy nastąpiła zmiana kierunku jazdy (dalsza jazda do Wałbrzycha nie była możliwa z uwagi na prowadzoną modernizację linii kolejowej), od tej pory do Kłodzka na czele była Ol49, a SU45 na popychu. Niestety, z uwagi na opóźnienie powstałe w Nowej Rudzie wskutek kolizji naszego rozkładu z rozkładem szynobusu KD (PLK jak zwykle musiała namieszać) nie było sposobności zrobienia zdjęcia, po dojechaniu do Głuszycy wykonana została szybka próba hamulców i ruszyliśmy w drogę do Kłodzka:
12.jpg


13.jpg


14.jpg


Ponowny postój w Nowej Rudzie celem nawodowania parowozu pozwolił na szybkie zwiedzenie wnętrza budynku dworca. Na foto - miejsce po nieczynnej już kasie biletowej:
15.jpg


A to już Kłodzko Główne:
16.jpg


17.jpg


Pociąg gotowy do drogi do Wrocławia:
18.jpg


Na szlaku:
19.jpg


Do Wrocławia dotarliśmy kilka minut przed planem, Oelka została odczepiona i czekała we Wrocławiu do następnego dnia, natomiast skład wraz z SU45 oraz dodatkową EU07 wrócił do Poznania wraz z pasażerami, którzy wykupili bilety tylko na 1. dzień imprezy, poza tym został on tam posprzątany, a SU45 - zatankowana.
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#37
30.08.2015r.
LICZYRZEPA: Wrocław Główny - Jaworzyna Śląska - Wałbrzych Główny - Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Zebrzydowa - Legnica - Wrocław Główny


Drugi dzień projektu POGÓRZE 2015. Dworzec Wrocław Główny. Gdy dotarłem na peron, skład był już podstawiony...
1.jpg


...a w peronach manewrowała Ol49:
2.jpg


Punktualnie o godzinie 7:39 wyruszyliśmy w trasę. Na szlaku:
3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


Pierwsze wodowanie tego dnia przewidziane było na stacji Marciszów:
7.jpg


Do stacji tej dotarliśmy z opóźnieniem ok. 50 min wynikającym z faktu, że wbrew rozkładowi jazdy parowóz ustawiony był tendrem naprzód, w związku z czym jak wiadomo maksymalna prędkości wynosiła 50km/h (parowóz tak ustawiony dotarł dzień wcześniej do Wrocławia z Wolsztyna, a próby jego wysłania na Nadodrze na obrotnicę zakończyły się niepowodzeniem). W czasie wodowania oraz oczekiwania na przepuszczenie planowo jadącego Kamieńczyka z Poznania do Szklarskiej Poręby była sposobność na wykonanie foty tyłu składu:
8.jpg


Z ponad godzinnym opóźnieniem ruszyliśmy dalej w kierunku Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby:
9.jpg


Stacja Piechowice. Po zatrzymaniu się, celem oczekiwania aż jadący przed nami Regio Kamieńczyk dotrze do Szklarskiej Poręby Górnej okazało się, że nasz skład w tym zestawieniu nie może jechać dalej - na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna obowiązuje zakaz stosowania popychu. W związku z tym Oelka odjechała od składu, SU45 wykonała oblot i podłączona została do 1. wagonu, a na sam przód podjechała Ol49...
10.jpg


...i tak oto ruszyliśmy dalej:
11.jpg


6 wagonów okazało się jednak sporym wyzwaniem dla obu zabytkowych już lokomotyw, przez znaczną część trasy jechaliśmy z prędkością 10-15km/h, z tego co się później dowiedziałem, to skład ciągnięty był głównie przez parowóz - SU45 była na skraju jej wytrzymałości, chwilami praktycznie szła prawie na luzie (co też było widać i czuć).
Z 2 godzinnym opóźnieniem dotarliśmy do Szklarskiej Poręby Górnej:
12.jpg
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#38
15.jpg


W Szklarskiej Porębie Górnej parowóz udał się na wodowanie...
13.jpg


... a SU45 wykonała oblot składu:
14.jpg


Następnie skład został przestawiony na tor boczny, aby umożliwić podstawienie Regio Kamieńczyk do Poznania:
16.jpg


Po odjeździe Kamieńczyka...
17.jpg


...skład podstawił się na peron 1 aby wykonać kurs do Piechowic dla mieszkańców Szklarskiej Poręby (aby ułatwić podjazd, 2 wagony zostały odczepione):
18.jpg


Po odjeździe pociągu do Piechowic był czas na obiad i krótki spacer po Szklarskiej Porębie:
19.jpg


A to już powrót Józefiny z Piechowic, niestety nie zdążyłem zajęć dobrego miejsca do zdjęcia:
20.jpg


Po powrocie pociągu po raz kolejny wykonywane były manewry celem dołączenia na tył składu pozostawionych 2 wagonów, oblotu składu przez SU45 oraz wodowania i oblotu składu przez Ol49:
21.jpg


22.jpg


23.jpg


24.jpg
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#39
25.jpg


A tu już skład gotowy do drogi do Jeleniej Góry:
26.jpg


Na trasie:
27.jpg


28.jpg


Piechowice - pierwotnie planowano uzupełnić wodę w parowozie za pomocą 1 wozu strażackiego (w Szklarskiej Porębie nie było czasu na pełne wodowanie z uwagi na małą pojemność wozu strażackiego), ale nieopodal peronu znaleziono hydrant, tak że woda tender został napełniony po brzegi:
29.jpg


Dalsza trasa do Jeleniej Góry:
30.jpg


Jelenia Góra:
31.jpg


W Jeleniej Górze ponownie okazało się, że także na trasie do Lwówka, z uwagi na ostre łuki także nie wolno stosować popychu, a więc wbrew pierwotnym założeniem, zgodnie z którymi Ol49 miała być na początku, a SU45 na końcu należało przestawić obie lokomotywy na przód:
32.jpg


33.jpg


Dalsza trasa przebiegała już po ciemku, niemniej nawet wtedy, przy pełni księżyca trasa do Lwówka i dalej do Zebrzydowej robiła fenomenalne wrażenia. Ta cisza, spokój, zero sztucznych świateł tylko księżyc, zboczem góry i brzegiem Bobru, i to echo silników parowozu, wspaniałe wspomnienia :) Przez całą drogę, zarówno na małych stacyjkach jak i w środku lasu czekały na nas grupy ludzi, które chciały choć przejazdem obejrzeć nietypowy skład.
W Lwówku parowóz został ostatni raz nawodowany, w Zebrzydowej wykonano szybki oblot obu loków razem i dalej do Legnicy na przodzie była SU45, a od Legnicy do Wrocławia - Czeska Skoda 163, SU45 i Ol49 zostały do Legnicy, gdzie oczekiwały na następny dzień imprezy.

Do Wrocławia dotarliśmy z ok. 4 godzinnym opóźnieniem o 2:30 w nocy, niemniej było warto! W przypadku osób, które spieszyły się z różnych powodów do Wrocławia organizator z powodu opóźnienia zapewnił bilety na pociąg Kolei Dolnośląskich ze Szklarskiej Poręby, niemniej większość osób tak jak ja została, i zdecydowanie BYŁO WARTO! :)
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#40
31.08.2015r.
PIERŚCIEŃ: Wrocław Główny - Legnica - Jaworzyna Śląska - Świdnica Miasto - Ząbkowice Śląskie - Kamieniec Ząbkowicki - Nysa - Głuchołazy - Nysa - Brzeg - Wrocław Główny - Leszno - Poznań Główny


Ostatniego dnia imprezy odjazd planowano na godzinę 5:32, z niewielkim opóźnieniem wyjechaliśmy z Wrocławia prowadzeni Skodą 163. Do Legnicy dotarliśmy z opóźnieniem ok. 60 minut wynikającym z bajzlu związanego z modernizacją węzła wrocławskiego (postój na Brochowie przeznaczony na oblot składu bardzo się wydłużył z powodu przepuszczania spóźnionych pociągów rozkładowych). W Legnicy czekała na nas już Oelka oraz SUka, które niezwłocznie podłączono do składu:
1.jpg


Na trasie w kierunku Jaworzyny:
2.jpg


3.jpg


Strzegom:
4.jpg


A to już Jaworzyna Śląska i krótki postój, aby przepuścić szynobus KD:
5.jpg


Jedziemy dalej - Skansen w Jaworzynie:
6.jpg


A to już Świdnica Miasto...
7.jpg


...i krótki fotostop:
8.jpg


I znów na szlaku...
9.jpg


A to już Ząbkowice Śląskie i pierwsze tego dnia wodowanie parowozu:
10.jpg


Nieco dalej - Kamieniec Ząbkowicki:
11.jpg


A to już trasa w kierunku Nysy:
12.jpg
 

Podobne wątki