• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pociągi nocne

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.605 87 19
#24
Super fotki, a najciekawsze bo najstarsze pierwsze dwie w przedostatnim poście. Na pierwszej widać trzeci od końca przedwojenny wagon I1 1/2 kl. SNCB. Ostenda - Warszawa była relacją, w której te wagony najdłużej jeździły, aż do drugiej połowy lat 1980-tych. Oczywiście nie rozpoznałem tego wagonu ze zdjęcia (chociaż od pozostałych w składzie odróżnia się mniejszą wysokością), a po prostu wiem, że takie w tym pociągu jeździły. Kawałek takiego wagonu widać na zdjęciu z 1986 roku, jakie wkleił kolega Michał w sąsiednim wątku z historycznymi zdjęciami WARS: http://forum.modelarstwo.info/threads/wars-zdjęcia-z-archiwum.16797/page-2#post-484852.

A te SVT to chyba jednak nie są nocne pociągi;).
 
Reakcje
1.032 25 2
#27
... widać trzeci od końca przedwojenny wagon I1 1/2 kl. SNCB. Ostenda - Warszawa była relacją, w której te wagony najdłużej jeździły, aż do drugiej połowy lat 1980-tych.
Później jeździł już tylko drugiej klasy, kilka razy nawet nim jechałem. Co taki wagon wyróżniało z całego składu, to :
- że był mniejszy i krótszy (tylko osiem okien, tych przedziałowych),
- miał jako jedyny w składzie nitowane pudło, widać to doskonale na drugim zdjęciu (chociaż tu tylko fragment),
- miał zielone ciemniejsze malowanie, i jak to Belg, matową farbą lekko przyjmującą wszelaki bród.
To ma tabor belgijski do dzisiaj, kto był w Belgii ten wie. Ich tabor pasażerski "nie umywa się do naszego" - i to dosłownie !

Zdjęcia z jak zwykle - niezwykle pomocnego forum Drehscheibe:

Belg.jpg
Belg 2 kl.

Belg fragment.jpg
Belg, fragment ale doskonale widać nitowania
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.605 87 19
#28
Ostatnio edytowane:
Reakcje
1.032 25 2
#29
... to pierwsze zdjęcie to chyba nie Ost-West.
Tak, na pierwszym zdjęciu to nie ten pociąg - dokładnych danych trzeba by poszukać u źródła.
Ale chodziło mi o pokazanie wagonu takiego właśnie typu.

To ciekawe, bo ja jechałem Ost-Westem w 1988 roku wagonem belgijskim już nowszej budowy i też był 1/2.
Pociągiem Ost-West jeździłem od 1981 roku i dokładnie nie pamiętam w których akurat latach miało to miejsce w belgijskim wagonie. Pamiętam jedynie, że bywał to wagon 1/2 klasy a później chyba jedynie 2 klasy. Oprócz tego jeździł dwukolorowy Francuz, też chyba 1/2, a niekiedy tylko 2 klasy.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
4 0 0
#31
Nie wiem czy w dobrym temacie, ale wygląda na to że czas pociągów nocnych ( przynajmniej w wersji wagonów sypialnych) Niemczech dobiega końca.

http://mobile.rynek-kolejowy.pl/60789/niemcy_zlikwiduja_polaczenia_nocne.htm
Niestety ,Rozwój połączeń lotniczych oraz ich atrakcyjne ceny robią swoje plus szybkie ICE .Niemcy były krajem zawsze zmotoryzowanym niemniej coraz bardziej komfortowe auta też się przyczyniły tej kwestii.Koniec czasów romantycznych podróży
 

Podobne wątki