Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Super fotki, a najciekawsze bo najstarsze pierwsze dwie w przedostatnim poście. Na pierwszej widać trzeci od końca przedwojenny wagon I1 1/2 kl. SNCB. Ostenda - Warszawa była relacją, w której te wagony najdłużej jeździły, aż do drugiej połowy lat 1980-tych. Oczywiście nie rozpoznałem tego wagonu ze zdjęcia (chociaż od pozostałych w składzie odróżnia się mniejszą wysokością), a po prostu wiem, że takie w tym pociągu jeździły. Kawałek takiego wagonu widać na zdjęciu z 1986 roku, jakie wkleił kolega Michał w sąsiednim wątku z historycznymi zdjęciami WARS: http://forum.modelarstwo.info/threads/wars-zdjęcia-z-archiwum.16797/page-2#post-484852.
... widać trzeci od końca przedwojenny wagon I1 1/2 kl. SNCB. Ostenda - Warszawa była relacją, w której te wagony najdłużej jeździły, aż do drugiej połowy lat 1980-tych.
Później jeździł już tylko drugiej klasy, kilka razy nawet nim jechałem. Co taki wagon wyróżniało z całego składu, to :
- że był mniejszy i krótszy (tylko osiem okien, tych przedziałowych),
- miał jako jedyny w składzie nitowane pudło, widać to doskonale na drugim zdjęciu (chociaż tu tylko fragment),
- miał zielone ciemniejsze malowanie, i jak to Belg, matową farbą lekko przyjmującą wszelaki bród.
To ma tabor belgijski do dzisiaj, kto był w Belgii ten wie. Ich tabor pasażerski "nie umywa się do naszego" - i to dosłownie !
Zdjęcia z jak zwykle - niezwykle pomocnego forum Drehscheibe:
Pociągiem Ost-West jeździłem od 1981 roku i dokładnie nie pamiętam w których akurat latach miało to miejsce w belgijskim wagonie. Pamiętam jedynie, że bywał to wagon 1/2 klasy a później chyba jedynie 2 klasy. Oprócz tego jeździł dwukolorowy Francuz, też chyba 1/2, a niekiedy tylko 2 klasy.
Niestety ,Rozwój połączeń lotniczych oraz ich atrakcyjne ceny robią swoje plus szybkie ICE .Niemcy były krajem zawsze zmotoryzowanym niemniej coraz bardziej komfortowe auta też się przyczyniły tej kwestii.Koniec czasów romantycznych podróży