• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Pożeganie Pm36-2???

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#81
Z tego co wiem to w Wolsztynie może być różnie, mechanicy w Wolsztynie są bardzo sceptycznie nastawieni do tej maszyny. Niestety Pm36-2 wymaga wymiany zestawów kołowych (podczas ubiegłorocznej Parowozjady jeździłem z mechanikami na Pm36-2, trochę pogadaliśmy, zwróciłem uwagę właśnie na zdzieraną przez klocki hamulcowe boczną powierzchnię kół - odpowiedź dostałem, że sprawa jest znana, ale wycentrowanie kół jest niemożliwe - konieczna jest wymiana zestawów napędnych).

Ja oczywiście nie jestem przeciwny petycji, ale też nie jestem zbytnim zwolennikiem tej maszyny - o wiele lepiej byłoby naprawić Pt47, Ok1, Ty2 itp., pewnie że każdy parowóz uratowany to sukces, ale uważam, że za Pm36-2 powinni się wziąć dopiero jak w/w przeze mnie konstrukcje wraz z Ol49 będą pod parą (min. z 6 maszyn czynnych), i to nie tylko moja opinia, wystarczy że poczytacie forum Wojtka Lisa na parowozy.com.pl albo pogadać z mechanikami w Wolsztynie, Pm36 to konstrukcja nieudana, większość wyjazdów pociągami specjalnymi przez nią ciągniętych którymi jechałem trzeba było przynajmniej na części trasy pchać dieslem (natomiast nigdy nie słyszałem o takiej sytuacji gdy pociąg prowadziła np. Pt47).

Wiem że jest to kij w mrowisko, oczywiście powtarzam że nie jestem przeciwny petycji, ale proponuję spojrzeć na to także z tej drugiej strony.
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#82
A czemu wybierać czy wyremontować taki czy inny parowóz? Czemu oceniać, który lepiej wyremontować, który lepszy, który bardziej zasłużony itp inne brednie. A może właśnie nasze władze powinny znaleźć pieniądze na wymianę kół w Helenie i na naprawę wszystkich innych parowozów również? Wydaje się pieniądze na różne gówna, wyrzuca w błoto inwestując w byle co, tworząc i budując rzeczy niepotrzebne. A Ty chcesz ograniczać się do wyboru jednej naprawy, i ocen która jest potrzebniejsza? Po co i na podstawie czego? Chcesz tworzyć kolejność naprawy wg "udanej konstrukcji" tak jakbyś to Ty miał zapłacić za remont ze swojej kieszeni i musiał tym gospodarować od wypłaty do wypłaty. Czy ograniczanie samych siebie wobec władzy jest wpisane w mentalność Polaków? Ta petycja dotyczy Heleny. Sam możesz napisać podobną, w sprawie innych parowozów; tylko proszę nie sugeruj w niej, że "Twoje" parowozy powinny być wyremontowane wcześniej niż Helena. Powiem szczerze, że w tym przypadku oceny i merytorycznie poprawne wypowiedzi "znawców" nie mają znaczenia. Parowóz jest dziedzictwem narodowym, pomnikiem techniki, ma to wartość sentymentalną i kulturową. Jak we wspomnianym już wcześniej przykładzie, to tak jakbyś rozpatrywał czy udanym architektonicznie tworem jest Kolumna Zygmunta w Warszawie i czy jest praktyczna, funkcjonalna itd. A ona po porostu jest i to wielokrotnie odbudowana, naprawiona. Jest symbolem i pamięcią o nas Polakach. Inaczej wszystko zburzymy, zezłomujemy i zaprzepaścimy; z powodu chorego poczucia nieważności, surowej oceny bycia nieudanymi, niepotrzebnymi, zakompleksienia i ciągłego braku funduszy by być, by mieć swoją historię i dziedzictwo. Sami siebie zdeprecjonujemy i zapomnimy, sprzedamy i wymażemy z kart historii. Moim zdaniem takie podejście jak Twoje jest do tego pierwszym krokiem, mimo że nie chciałeś źle; tylko podchodzisz do tego bardzo praktycznie, a to nie zawsze o to chodzi.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#83
Trochę się nie zrozumieliśmy. Ja jestem za tym żeby utrzymywać pod parą jak największą ilość maszyn, ale: PKP Cargo nie ma (albo raczej nie da) na to pieniędzy. Myślisz że czemu w Chabówce narzucili, że sprawne mogą być tylko 4 parowozy? (nie licząc małego TKh49 bo tego klepią na miejscu). Jak stwierdził ktoś z Interloku - w Polsce nie ma parowozu, którego nie udałoby się przywrócić do ruchu. Problem w tym, że Pm36 nie jest za bardzo w stanie nawet częściowo na siebie zarobić, TurKol (wiem to właśnie od nich) organizując swoje wyjazdy próbuje na PKP Cargo wymóc naprawę właśnie Pt47 - dlaczego? Ano dlatego, że to maszyna która sama, bez pomocy diesla jest w stanie pociągnąć ich pociągi po 8-9 wagonów nawet na trasie o trudnym profilu. Oczywiście zawsze możesz dać Pm36/Ol49 + diesel na końcu, ale to raz że zwiększa koszty uruchomienia pociągu, a dwa że wielu pasażerów nie akceptuje popychu diesla.
Decydentem jest oczywiście MuzKol (co do miejsca stacjonowania) i PKP Cargo co do utrzymania. Nie jestem za tym, żeby Pm36-2 trafiła do MuzKolu i stała pod chmurką, ale twierdzę, że powinna oczekiwać w szopie w Wolsztynie na swoją kolej do rewizji (tym bardziej że wymiana kół to nie jest taka drobnostka). Pompując ogromną ilość kasy w Pm36 i jednocześnie naprawiając ją kilka lat może się okazać, że za niecały rok w Wolsztynie zostaniemy z 1 Oelką. Dlatego też sądzę że trzeba naprawiać w pierwszej kolejności maszyny z mniejszym zakresem robót.

Sam możesz napisać podobną, w sprawie innych parowozów
Pewnie, że mogę, tyle że to niewiele da, gdyż popularność innych maszyn jest rażąco niska w porównaniu z Heleną (choć jestem pewien, że gdybyście napisali w petycji, że chcecie uratować Pm36-2, a nie Piękną Helenę, to podpisów byłoby zdecydowanie mniej).

Zgadzam się że parowóz jest dziedzictwem, ale niestety to nie jest kraj, gdzie budżet na zabytki jest nieskończony. Kolumna Zygmunta nie jest złym porównaniem, ale zestaw sobie koszty jej renowacji z kosztami utrzymania czynnego parowozu, wnioski chyba nie wymagają obszerniejszego komentarza.
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#84
Słuchaj, ja nie chce pieniędzy od Cargo bo nie oni powinni płacić, mam w dupie ile zarobi jakiś TurKol, fundacje i czy ktokolwiek inny na tym zarobi. Mi zależy na tym, żeby ten parowóz jeździł. Nie interesują mnie opinie i oceny, wydajność lokomotywy itd. Nie interesuje mnie też, czy w budżecie Polski jest mało pieniędzy czy dużo. Interesuje mnie żeby minister albo marszałek dał kasę na to do czego ochrony zobowiązuje ich urząd; i to za nasze pieniądze z podatków. Nie pisz proszę powołując się na towarzystwa, fundacje i innych "speców" czy parowóz powinien czy nie powinien, bo to jest subiektywne i poparte chęcią zarabiania na lokomotywie.
W petycji napisane było wyraźnie Pm36 2 - więc nie taki naród ciemny jak myślisz.
Co do Kolumny Zygmunta to jest z tego co wiem chyba już trzecia wybudowana, ruiny poprzednich leżą koło zamku. Licząc marmurowe podłoże, schodki itd. To mógłbyś za to wyremontować całą szopę czajników; więc proszę skoro ma być tak super merytorycznie- to sprawdź najpierw nim napiszesz.
Poza tym po co wygaszać coś czynnego skoro brakuje remontu, skoro tej kasy nikt nie przeznaczy na inny parowóz, bo liczy się tylko zarobek. Tylko opłacalność, zysk i kasa.
Takie jest moje zdanie i nic tego nie zmieni - myślę że to proste i logiczne, że Helenę trzeba uratować.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#85
Nie interesuje mnie też, czy w budżecie Polski jest mało pieniędzy czy dużo.
Ciekawe podejście :D to ja poproszę na szlakach PKP 3x więcej pociągów niż jest obecnie, co z tego że będą to muchowozy, ale będą bo kiedyś były...

Z tego co się dowiedziałem w Wolsztynie (chyba że tam kit wciskają) to koszt naprawy głównej parowozu wynosi ponad 1 mln. zł, więc mimo wszystko wydaje mi się, że nie da się tego porównać z kosztem postawienia kolumny Zygmunta (poza tym zwróć uwagę na to, kiedy była ona odrestaurowana, wtedy wielki brat nam nawet Pałac Kultury i Nauki "zafundował"), tym bardziej, że taką naprawę musisz przeprowadzać co 6 lat, między tym 2 średnie, a dodatkowo w Pm36 zdaje się zbliża się wymiana skrzyni ogniowej powoli.

Próbujcie, chwała Wam jak się Wam uda, tyle tylko, że jak wszystko nadal pójdzie tą drogą to w ciągu kilku lat Wolsztyn umrze śmiercią naturalną (i tak parowozy z Wolsztyna mają być już wysyłane na naprawy rewizyjne do Chabówki).
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#86
Ciekawe - bo inne niż Twoje. Widzę, że wierzysz tym co tylko kasę liczą i dla których kasa się liczy. Dałeś się im nabrać, że nie ma pieniędzy w budżecie. Wiesz za ile buduje się przystanki z grającą muzyką w Warszawie? Sztuka kosztuje 2 mln, a postawili takich kilka. A Ty będziesz wciskał tą samą głupotę, którą i Tobie wcisnęli i uwierzyłeś, że nie ma kasy, i że nikt nie znajdzie 1 mln na naprawę parowozu i że parowóz nie zarabia. Ciekawe ile zostawiają ludzie, którzy przyjeżdżają na imprezy m.in. po to by zobaczyć Helenę, ile zgromadzono kasy na ostatnich dniach transportu w Warszawie; z biletów do pociągu retro. Ale kasy nie ma... pewnie że nie ma, skora tacy jak Ty sobie sami jej odmawiają. Urzędnicy na pewno będą wiedzieli jak ją zmarnować i wydać sobie na nagrody i odprawy, a Ty w to wierz i odbieraj sobie to co najlepsze.
Słabo Krzysztofie, naprawdę słabo. Nie chce mi się kontynuować już tej rozmowy.
 

speedylelek

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
#87
Ciekawe - bo inne niż Twoje. Widzę, że wierzysz tym co tylko kasę liczą i dla których kasa się liczy. Dałeś się im nabrać, że nie ma pieniędzy w budżecie. Wiesz za ile buduje się przystanki z grającą muzyką w Warszawie? Sztuka kosztuje 2 mln, a postawili takich kilka. A Ty będziesz wciskał tą samą głupotę, którą i Tobie wcisnęli i uwierzyłeś, że nie ma kasy, i że nikt nie znajdzie 1 mln na naprawę parowozu i że parowóz nie zarabia. Ciekawe ile zostawiają ludzie, którzy przyjeżdżają na imprezy m.in. po to by zobaczyć Helenę, ile zgromadzono kasy na ostatnich dniach transportu w Warszawie; z biletów do pociągu retro. Ale kasy nie ma... pewnie że nie ma, skora tacy jak Ty sobie sami jej odmawiają. Urzędnicy na pewno będą wiedzieli jak ją zmarnować i wydać sobie na nagrody i odprawy, a Ty w to wierz i odbieraj sobie to co najlepsze.
Słabo Krzysztofie, naprawdę słabo. Nie chce mi się kontynuować już tej rozmowy.
Niestety jesteśmy w Polsce.
Jeśli ktoś skręci kilka milionów na tym temacie, to będzie odrestaurowana.
Jeśli nie - zgnije, jak większość innych zabytków.
Deweloperzy bezczelnie burzą zabytki, a Ty masz nadzieję, że ktoś zrobi coś dla dziedzictwa, kultury, pamięci w tym kraju?
Optymista.
Nie ma pieniędzy na nic.
Koniec , kropka.

Do tej pory pamiętam stukot pociągu i smród dymu z komina.
To se ne vrati.
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#88
No najlepiej pogodzić się z otaczającą nas beznadzieją, położyć się i czekać na śmierć. Powodzenia. Ja zamierzam jeszcze coś porobić i nie zgadzać się na zło. Pewnie dlatego że jestem optymistą :) A dla Was pozostaje: to se ne vrati.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.612 177 14
#89
a pociąć w cholerę te wszystkie czajniki co mojej babci zawsze brudziły pościel jak jechały do Gorzowa ;) ....................... węgiel dziś drogi .... poza tym trzeba dbać o środowisko, a nie promować opcję CO2 ........
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#90
A tymczasem głosów przybywa 779 w tej chwili. Po majówce zapodam kolejną partię nagabywań o poparcie a po uzyskaniu 1000 podpisów chyba będzie czas na zamknięcie petycji i przedstawienie podpisanej do władz.
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#91
Hahahahahaha :ROFL:
A tymczasem głosów poparcia przybywa, wyraźnie coś drgnęło po majówce i mamy ich już 865! :)
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
#92
tak realnie to na tę chwilę 755 głosów
reszta nie są potwierdzone więc się nie liczą
tak więc trzeba jeszcze troszkę podziałać
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#94
Marku, tak też właśnie działamy: z uporem i do celu :) Wiadomo jak jest, na co się kasę w Polsce wydaje, a na co nie; ale warto działać i próbować. Cieszy mnie Wasze zaangażowanie i poparcie.
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#96
Marcinie, na teraz owszem jest 1079 głosów poparcia, natomiast potwierdzonych przez kliknięcie linku w mailu zwrotnym, mamy póki co 941. Te zweryfikowane są przede wszystkim brane pod uwagę, bo wiadomo że ktoś kto tam figuruje jest tym za kogo się podaje lub przynajmniej posiada ten adres mailowy który podawał oddając głos. Chcę jeszcze odrobinę poczekać, może uda się zgromadzić tysiąc głosów zweryfikowanych.
Przy okazji prośba do wszystkich którzy oddali głos poparcia, ale nie kliknęli linka w mailu zwrotnym, aby uczynili to celem weryfikacji i uwierzytelnienia swojego głosu.
Cały czas monitoruję sprawę i liczę głosy, a także zabiegam o nowe.
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#97
Potrzeba nam jeszcze 13 głosów, aby mieć 1000 potwierdzonych. Kto jeszcze nie podpisał? Poproście też żony, dzieci, matki, ojców, dziadków, babcie, ciocie, sąsiadki i kochanki. Po uzyskaniu 1000 potwierdzonych głosów zamykam i wysyłam petycję.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.341 33 1
#99
Witam :), zauważyłem, że mimo iz weryfikowałem swój głos w podanym linku, a nawet dostałem potwierdzenie, to nadal na powitanie w górnej części strony, z imienia jestem pytany czy wiem, ".. że Muzeum Kolejnictwa ......" Czy to tak ma być, czy też źle się zweryfikowałem? Zawsze byłby to jeden głos:).
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
Powiadomienie na naszym Forum jest banerem umieszczonym przez Corwin'a na moją prośbę. Jest niezależne od funkcjonowania portalu www.petycje.pl, i w żaden sposób nie zlinkowane z nim; bo to zupełnie niezależne platformy. Oddanie głosu i weryfikacja nie generuje wyłączenia powiadomienia na Forum o całej akcji. Jeśli weryfikowałeś swój głos poprzez linka z otrzymanego maila, to na pewno Twój głos jest ważny. Dziękuję.