• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pożar wag. Inspiro w Metrze Warszawskim, 17 list. 2013

OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#3
Moim zdaniem wyjaśni to komisja powypadkowa.
To bez wątpienia. :D Ale nieprędko spodziewajmy się tego werdyktu. Kilka razy jechałem już tymi nowymi inspiro. Oferują nieco więcej przestrzeni niż wagony rosyjskie lub alstomu. W inspiro MW drażniące było przesterowanie nagranych komunikatów "pani", która mówiła, po której stronie otworzą się drzwi. Jakby nie mogli tego wyregulować w wagonach za tyle kasy... a wczoraj wyszła taka sprawa.
 
Ostatnio edytowane:

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#5
Głupota społeczeństwa jest przerażająca. Podziemna stacja, kłęby gryzącego dymu,
a gapie sobie łażą i patrzą, idiotka z dzieckiem stoi na peronie, dziecko przerażone (i słusznie) pyta co się stało,
a idiota kamerujący odpowiada: "nic się nie stało, rodacy nic się nie stało, to tylko ćwiczenia", czy jakoś tak:
Dlaczego nikt nie wziął tych ludzi za wszarz i nie ewakuował?
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#7
Czy w takim razie palił się silnik trakcyjny?

Zastanawiają mnie trzy rzeczy a propos incydentu:
1) dlaczego nie odcięto zasilania w wagonie skoro był pożar - czy nie ma w nim instalacji odcinającej zasilanie na wypadek pożaru, a pozostawiającej jedynie nieznaczne oświetlenie, by pasażerowie mogli się ewakuować?
2) czy ktoś w ogóle użył gaśnic i cokolwiek gasił?
3) skąd tyle żandarmerii wojskowej w metrze warszawskim i na jakiej zasadzie (jurysdykcji) patrolują przestrzenie "cywilne"?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#8
Nie, nie palił się silnik trakcyjny, więc wszelkie teorie do tego nawiązujące, z miejsca do niczego prowadzić nie będą.

1) Nie było pożaru. Ogień pojawił się jedynie na moment, jednakże jako takiego pożaru nie było. Za to było silne zadymienie wynikające z topienia się pewnych elementów (topienia, a nie palenia). Skąd teza że nie odcięto zasilania? Odcięto zasilanie w trzeciej szynie. Nie ma instalacji o jakiej piszesz. Odcina się zasilanie w trzeciej szynie.
2) Rozumiem, że w tym miejscu żartujesz. Przecież samo z siebie nie przestało się dymić, a nawet i widać na powyższym filmie część tego jak używano gaśnic.
3) Żandarmeria Wojskowa pojawiła się w Metrze Warszawskim w związku ze szczytem klimatycznym.

Na następny raz proponuje nieco więcej rozwagi, a mniej myślenia w kategorii "teorii spiskowych".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#9
A czy odcinanie zasilania trzeciej szyny odbywa się automatycznie, czy ręcznie (oczywiście zdalnie)? Automatyczne wyłączenie napięcia mogłoby przeszkodzić w dotarciu pociągu do najbliższego miejsca bezpiecznego. Podstawową zasada bezpieczeństwa w tunelach jest zapewnienie zdolności trakcyjnych pociągu przez określony, minimalny czas po wystąpieniu awarii (każdej, nawet pożaru z żywym ogniem) tak, by pociąg mógł dojechać do miejsca, umożliwiającego bezpieczną ewakuację pasażerów.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#10
Ręcznie zdalnie. Ewentualnie ręcznie, ręcznie. :)
Do tego dochodzą wszelkie urządzenia zabezpieczające na podstacjach wyłączające zasilanie w trzeciej szynie, jak również urządzenia w samych pociągach, mające na celu wyłączenie obwodów wysokiego napięcia, w obu przypadkach dzieje się to wtedy, gdy coś złego dzieje się w obwodach wysokiego napięcia. Niczym nie różni się to od pociągów jeżdżących na powierzchni, i pamiętać należy że tego typu urządzenia muszą być, by zapewniać bezpieczeństwo.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
190 2 0
#12
a mówią, że nie ma dymu bez ognia...
A lutował coś kiedyś towarzysz, a?
A próbował zdjąć izolację z przewodu rozgrzaną lutownicą, a?
A zauważył kolega, że izolacja i ogólnie rożne tworzywa sztuczne emitują kupę dymu, nie utleniając się gwałtownie (w postaci otwartego ognia), a?
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#13
A lutował coś kiedyś towarzysz, a?
A próbował zdjąć izolację z przewodu rozgrzaną lutownicą, a?
A zauważył kolega, że izolacja i ogólnie rożne tworzywa sztuczne emitują kupę dymu, nie utleniając się gwałtownie (w postaci otwartego ognia), a?
a sarkazm ty widział, a?
Po prostu zirytowało mnie bagatelizowanie zdarzenia "jako takiego pożaru nie było. Za to było silne zadymienie wynikające z topienia się pewnych elementów (topienia, a nie palenia)".
Nie wiem jaki konkretnie materiał palił się/rozkładał (nie topił! topienie wytwarza ciecz a nie dym), ale wiele produktów rozkładu tworzyw sztucznych jest silnie toksycznych, co ciekawe, często dodatki ogniochronne przeciwdziałające zapaleniu się tworzyw, same są źródłem silnych toksyn.
Przy tak dużej ilości dymu nie zastanawiałbym się nad składem tego dymu, tylko bez maski tlenowej, w zamkniętym pomieszczeniu, oddaliłbym się natychmiast. To chyba logiczne?
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.346 47 0
#14
1) Nie było pożaru. Ogień pojawił się jedynie na moment, jednakże jako takiego pożaru nie było. Za to było silne zadymienie wynikające z topienia się pewnych elementów (topienia, a nie palenia).
Czyli wszystko ok, pożaru nie było, ogień nikogo nie "ruszył".Sorry Irku, ale było realne zagrożenie życia i zdrowia ludzi jadących tym pociągiem, więc takie wybielanie sytuacji nie ma sensu.Co z tego że Inspiro jest zbudowane z elementów niepalnych jak te same elementy podczas topienia mogą zaczadzić wszystkich w środku.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#15
A gdzie ja napisałem że nie było żadnego problemu? Po prostu wyjaśniłem co nieco, bo czytać nie mogę głupot jakie ludzie o tym zdarzeniu piszą.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tramwaje i metro 2
Tramwaje i metro 0

Podobne wątki