Myślę, że mogę się podłączyć do tego wątku ze swoim pytaniem, które leży "obok" poruszonych tematów.
Na mój moduł - odcinek wjazdowy na stację (skala Z - analog) chcę zainstalować Viessmana - Semafor kształtowy oraz tarczę ostrzegawczą.
Instrukcja instalacji wygląda tak:
Dodałem litery A,B, C, i D aby oznakować kolejne odcinki izolowane.
Mam pytanie dotyczące zachowania pociągu przy takim podłączeniu na poszczególnych odcinkach i czy dobrze interpretuję ten cały interes:
A - odcinek przed tarczą ostrzegawczą: pociąg jedzie bez względu na wskazanie na sygnalizatorach (jak ma napięcie z transformatora)
B - ??? co robi pociąg jak semafor jest na "stój" i tarcza odpowiednio o tym ostrzega ? Jeśli moduł spowalniania 5216 jest tam gdzie na rysunku to na ten odcinek prąd albo będzie docierał albo nie ale nie będzie docierał obniżony aby pociąg spowolnić (przynajmniej ja tak to rozumiem). Sama tarcza nie powinna być chyba sygnałem aby pociąg się zatrzymał ... A jeśli tak to po co ten odcinek jest odizolowany ?
C - jeśli jest sygnał "stój" to pociąg się zatrzyma na tym odcinku. Jeśli "droga wolna" i zamontowany 5216 to pojedzie ale zwolni (a bez 5216 pojedzie normalnie) ?
D - jeśli jest 5216 - pociąg pojedzie ale z ograniczoną szybkością a bez tego modułu z normalną prędkością ?
Jeśli jest semafor dwuramienny to zasadniczo na odcinku C i D pociąg powinien zwolnić (to już nie elektryka ale zasady wynikające z zasad prowadzenia ruchu i sygnałów) ?
Czy dobrze to wszystko rozumiem ? No i po co izolacja na odcinku B ?