• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PMR-Modele - małoseryjne edycje modeli

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#43
Pewnie się mało znam i nie chcę kwestionować opisu opracowanego przez szacowną firmę, ale niech mi ktoś wyjaśni, dlaczego model ze starymi oznaczeniami, nie z 12-cyfrowym numerem wg UIC, jest opisany jako z epoki IV, a nie z III? Według normy NEM 825 PL jednym z najważniejszych wyróżników epoki IV w stosunku do III, jest właśnie wprowadzenie ujednoliconej numeracji wagonów zgodnie z systemem UIC.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.497 35 1
#45
bo cześć wagonów gospodarczych na PKP nadal miały 6 cyfrowe numery... i ten stan trwał praktycznie do czasów kiedy numer UIC zaczęto nazywać EVN-em
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.497 35 1
#47
tylko np. zmieniały się zakresy a numer zostawał dalej 6 cyfrowy i takie zmiany były co kilka lat...
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#48
Jak napisali wyżej koledzy wagony gospodarcze były oznakowane w inny sposób.
Poszczególne wagony posiadały swój zakres numeryczny.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#50
Dzięki, wszystko jasne, jakoś nie spostrzegłem, że chodzi o wagon techniczno-gospodarczy. :oops:

PS. Wydaje mi się, że wystarczyłby jeden wpis wyjaśniający sprawę. Aż tak tępy nie jestem. :p
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.497 35 1
#55
to inny , ten z WP z Inowrocławia obecnie przebywa w Nojewie, ten nasz to wersja ze stałymi ścianami czołowymi a ten w Nojewie to z otwieranymi.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
#56
Jeszcze troche washa. Odkryciem jest nowy "Fresh Engine Oil" firmy MIG

Ciekawa sprawa z tą cysterną. Podejrzewam, że w Tczewie była jakaś centrala, gdzie konfekcjonowano naftę na poszczególne stacje. Do mojej mamy na posterunek naftę przywożono w karnistrze.
Jest do dziś. Obecnie to główny magazyn zakładowy dla IZ Gdynia
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Podobne wątki