• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PMR-Modele - małoseryjne edycje modeli

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#1
Witam.

Jako firma PMR-Modele, rozpoczęliśmy wykonywanie krótkich serii modeli taboru PKP.
Naszym założeniem jest stopniowe wypełnianie istniejących nisz rynkowych w zakresie modeli taboru, głównie PKP, w pełnym spektrum epok, czyli od epoki II (a może nawet I ?), aż do czasów współczesnych.
Postanowiłem więc, założyć na tym Forum nowy temat, w którym będziemy informować na bieżąco o kolejnych edycjach naszych modeli.

Wreszcie, w wielkich "bólach", urodziły się pierwsze modele w naszej manufakturze i są gotowe do sprzedaży!
Ot, taki "rarytasik" kolekcjonerski !
Model w krótkiej serii limitowanej - zaledwie 26 modeli (!), oznakowany całkowicie metodą tampodruku.

Poszczególne egzemplarze są numerowane.

Zdjęcia modelu przedstawiamy poniżej:

516302_01.jpg
516302_02.jpg
516302_03.jpg
516302_04.jpg
516302_05.jpg
516302_06.jpg


Jest to pierwsza, z trzech zaplanowanych edycji modeli cystern pochodzenia czeskiego, które znalazły się na inwentarzu PKP po roku 1945.
Modele tych cystern wykonane będą w oznaczeniach PKP z epok IIIb, IIIc i IVa.
Obecna edycja (nr kat. PMR: 516302), to model cysterny służbowej PKP, do przewozu oleju kreozotowego, w oznaczeniach z epoki IIIc.
Kolejne dwie edycje tych modeli cystern w oznaczeniach z epok IIIb i IVa, będą dostępne w najbliższym czasie i podobnie jak prezentowany model, wykonane zostaną w seriach po ok. 30 sztuk.

Podstawowe informacje dot. oznakowania modelu PMR 516302:
- numer inwentarzowy PKP: 858 691
- seria: Xr
- przeznaczenie: Do przewozu oleju kreozotowego dla nasycalni PKP
- przydział: St.mac. Solec Kujawski, Dyr. Gdańsk.
- ostatnia naprawa: BYDG. 30.3.62
- data następnej naprawy: 30.3.65

Jest to konwersja modelu Roco56150.

Niestety, model nie jest wyposażony w kulisy krótkiego sprzęgu, ani w znormalizowane kieszenie sprzęgów wg NEM 362 !


Zdajemy sobie sprawę, że jakość naszego tampodruku nie jest jeszcze doskonała, ale to nasz pierwszy model wykonany w tej trudnej technice. Kolejne nasze edycje z pewnością będą technicznie coraz lepsze !

Cena modelu: 145 zł,- .

Z całej serii modeli pozostało już do sprzedania tylko 12 modeli.
Osoby zainteresowane kupnem modelu proszę o kontakt na PW.

Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#5
Szkoda że już po wszystkim ...
Ależ to dopiero początek. Wkrótce będą serie tych cystern w IIIb i IVa. Potem jeszcze inne wagony, ale ze względy na manufakturową specyfikę, nie można jeszcze zapowiadać konkretów, bo są przesunięcia w czasie i zmiany w kolejności. Np. ta cysterna powstawało dość długo z racji różnych problemów technologicznych. Pan Koj musiał zamówić drugą tablicę z napisami, której czeski oryginał nie miał. Niby nic ale... Rozmyślano też o wymianie gniazd sprzęgów na KKS, ze względu na pracochłonność i specyfikę modelu - wagon X, odstąpiono od tego.
BTW 'NASYCALNIA' - chodzi o nasączanie podkładów kolejowych odpowiednimi chemikaliami. Aż się prosi o zrobienie dioramy tej cysterny wśród skalowych małych podkładów zrobionych z drewna prawdziwego pachnącego podkładu kolejowego.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.963 6 0
#7
-dawno , dawno temu ,podczas wakacyjnego pobytu na wczasach pracownikow kolei w pewnym gorskim kurorcie , w stolowce z sasiedniego stolika uslyszalem ciekawa historie , dla mnie wtedy przedszkolaka jak pamietam to byl rok 1965 lub 66 ,-ta historia mocno sie zapisala w pamieci ,
-sprawa w tym co uslyszalem dotyczyla odmowy napraw jakis austriackich wagonow kolejowych -zapamietalem , ze ta osoba , ktora to opowiadala byla pracownikiem warsztatow - byla mowa pamietam o jakims niedbalym nitowaniu jakis cystern, najbardziej zapamietalem to w tej opowiesci , ze niciarze nie chcieli wlazic do wnetrz zbiornikow , w ktorych wczesniej bylo przewozone cos strasznie cuchnacego i w zwiazku z tym te wagony skasowano- takie cos pamietam , gdyby nie ten watek Kolegi Krzysztofa Koja o tym wagonie cysternie pewnie nigdy bym , nie skojarzyl tych historii, - a przez co skojarzylem te historie ?- otoz na tym modelu rocowskim faktycznie jest dziwny to znaczy przeczacy zasadom budowy takich zbiornikow ruchomych sposob nitowania , nigdy zaden zbiornik na gromadzenie cisnienia lub cieczy nie nie moze byc tak rzadko nitowany - to znaczy scieg nitow musi byc albo na zygzak jeden blisko drugiego , albo w jednej linii nitowania nity musza byc wzgledem siebie bardzo , bardzo blisko - bo inaczej predzej niz pozniej powastana nieszczelnosci..-


-
 
OP
OP
Krzysztof Koj

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#8
(...) Pan Koj musiał zamówić drugą tablicę z napisami, której czeski oryginał nie miał. Niby nic ale... (...)
Nie tyle musiał zamówić, co... musiał zrobić sam :).
Dodatkowe tablice do napisów, na wszystkich modelach trzech edycji tych cystern, wykonane zostały przez PMR-Modele we własnym zakresie.

Natomiast, co do następnych edycji modeli PKP, będziemy informować na bieżąco.
Nie jestem w tej chwili w stanie podać informacji, jaki model ukaże się bezpośrednio po kolejnych, zapowiedzianych dwóch edycjach cystern.
Zrobimy po prostu to, co będziemy w stanie najszybciej skończyć...
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Krzysztof Koj

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#9
Poniżej chciałbym przedstawić drugą, z trzech zaplanowanych, edycję modeli cystern pochodzenia czeskiego, które znalazły się na inwentarzu PKP po roku 1945.

Obecna edycja (nr kat. PMR: 516301), to model cysterny służbowej PKP, do przewozu nafty, w oznaczeniach z epoki IIIb.
Seria liczy 31 egzemplarzy. Poszczególne egzemplarze są numerowane.

Zdjęcia modelu przedstawiamy poniżej:

516301_1.jpg
516301_2.jpg
516301_3.jpg
516301_4.jpg
516301_5.jpg


Podstawowe informacje dot. oznakowania modelu PMR 516301:
- numer inwentarzowy PKP: 0858 612
- seria: Rh
- przeznaczenie: Cysterna PKP dla potrzeb służby zasobów DOKP Gdańsk
- rodzaj przewożonego ładunku: nafta
- przydział: St.mac. Tczew, Dyr. Gdańsk.
- ostatnia naprawa: BYDG. 23.6.54
- data następnej naprawy: 23.6.57

Jest to konwersja modelu Roco56150.

Niestety, model nie jest wyposażony w kulisy krótkiego sprzęgu, ani w znormalizowane kieszenie sprzęgów wg NEM 362 !


Cena modelu: 145 zł,- .

Z całej serii modeli pozostało do sprzedania już tylko 17 modeli.
Osoby zainteresowane kupnem modelu proszę o kontakt na PW.

Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#10
Ciekawa sprawa z tą cysterną. Podejrzewam, że w Tczewie była jakaś centrala, gdzie konfekcjonowano naftę na poszczególne stacje. Do mojej mamy na posterunek naftę przywożono w karnistrze.
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#11
Bardzo ładny model , niestety nie załapałem się na cysternę z epoki III c , a epoka III b to nie moja bajka.
Czekam z niecierpliwością na kolejne modele z III c :)
 
P

ps

Gość
#12
Ciekawa sprawa z tą cysterną. Podejrzewam, że w Tczewie była jakaś centrala
Czy ja wiem czy taka ciekawa - po prostu jak na tamte czasy to ... normalna ;)
"Centrala" nie była do tego potrzebna - zapewne jakiś magazynier miał to w czynnościach, a wagon stojąc sobie na zazwyczaj "zapyziałym" żeberku robił za ruchomy magazyn. Po opróżnieniu zbiornika (w karnistry czy też inne beczki dowożone na posterunki innym transportem - może być też i furmanką ;) ) wagon był zabierany, dostawiany do zdawczego jechał gdzieś celem zatankowania. I tak na okrągło....

****
Może nie jest to pozycja dla zbieraczy, ale dla kolekcjonerów jak najbardziej. A jak już ma się odtworzony kawałek terenu ze stacją z utrzymaniem realiów danej epoki to już pozycja nawet obowiązkowa....
 
OP
OP
Krzysztof Koj

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#13
Chciałbym poinformować, że dosłownie trzy dni temu, udało nam się skończyć kolejną (już ostatnią!) edycję modelu cysterny PKP pochodzenia czeskiego.
Tym razem jest to cysterna techniczno-gospodarcza, dla potrzeb PKP, w oznaczeniach z epoki IVa.

Poniżej podstawowe informacje oraz kilka zdjęć tego modelu.

516400_1.jpg
516400_2.jpg
516400_3.jpg
516400_4.jpg
516400_5.jpg
516400_6.jpg



Podstawowe informacje dot. oznakowania modelu PMR 516400:
- numer inwentarzowy PKP: 881 043
- seria: Xr
- przeznaczenie: cysterna techniczno-gospodarcza, dla wewnętrznych potrzeb PKP
- rodzaj przewożonego ładunku: Olej
- dysponent wagonu: MD Kutno (Magazyn Smarów)
- przydział: St.mac. Kutno, Dyr. Warszawa.
- ostatnia naprawa: BYDG. 25.6.73
- data następnej naprawy (Napr.Gł.): 79
- inne: szybkość 60 km/h.

Jest to konwersja modelu Roco56150.

Niestety, model nie jest wyposażony w kulisy krótkiego sprzęgu, ani w znormalizowane kieszenie sprzęgów wg NEM 362 !


Cena modelu: 145 zł,- (+ koszt przesyłki 15 zł,-)

Edycja ta liczy 27 egzemplarzy i wszystkie modele tej cysterny zostały rozdysponowane, jeszcze przed ukończeniem modeli...

Ponieważ jednak 3 wcześniej zarezerwowane modele tych cystern, wciąż nie zostały odebrane (co może być oczywiście spowodowane pełnią sezonu urlopowego), będę informował na bieżąco o ewentualnej dostępności tych modeli.

Korzystając z okazji, chciałbym także poinformować, że pozostały nam jeszcze 3 "wolne" egzemplarze modeli cystern służbowych PKP Rh 858 612 (PMR 516301), w oznaczeniach z epoki IIIb.

Pozdrawiam
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
#14
Skoro zostało wszystko sprzedane przed ukazaniem się oferty ,to po co oferta ? Chyba tylko żeby wkó__ić. Z całym szacunkiem dla producenta , takie ogłoszenie ,że było ,ale zabrakło dla wszystkich to raczej chwyt poniżej pasa ,niż reklamowy.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
#16
Chyba było by lepiej nie publikować ,tylko robić dla kolegów . Też kiedyś coś tam robiłem i nigdy bym nie wpadł na pomysł ,żeby oferować czegoś czego nie ma fizycznie. Albo jesteś sprzedawcą ,albo spekulantem.... Zastanów się dobrze. Trzeba było napisać ,że nakład z ep.IVa rozszedł się pod stołem i cześć frajerzy.
Jest mi przykro ,że nawet nie miałem szansy zaklepania tego wypustu...:(
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Krzysztof Koj

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#17
Chyba było by lepiej nie publikować ,tylko robić dla kolegów . Też kiedyś coś tam robiłem i nigdy bym nie wpadł na pomysł ,żeby oferować czegoś czego nie ma fizycznie. Albo jesteś sprzedawcą ,albo spekulantem.... Zastanów się dobrze. Trzeba było napisać ,że nakład z ep.IVa rozszedł się pod stołem i cześć frajerzy.
Zapewniam Pana, że nie jestem "spekulantem" i "nic nie rozeszło się pod żadnym stołem", i myślę, że powinien się Pan bardziej liczyć ze słowami...

Nigdzie poza tym Forum, nie informowałem o ukazaniu się kolejnych edycji tych modeli, a osoby kupujące naszą pierwszą cysternę oraz inni użytkownicy tego Forum, już od trzech tygodni pisali do mnie, że są zainteresowani zakupem tego modelu w epoce IVa (którego przecież jeszcze wtedy nie było...).
Czy widzi Pan w tym coś niestosownego, albo dziwnego?
Jeśli był Pan tym modelem zainteresowany, też mógł Pan przecież napisać...
I jeszcze jedno. Otóż, będę publikował w tym temacie wszystkie informacje i na temat wszystkich naszym modeli, które się ukazały, lub które dopiero się mają ukazać, niezależnie od tego, czy to się komuś podoba, czy nie.
I nie muszą być to "oferty" sprzedaży, w rozumieniu Kodeksu Cywilnego...
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
#18
Przykro mi Krzysztofie,że mamy inne spojrzenie na ofertę sprzedażową , jesteś dla mnie guru ,ale tak się nie robi ,jest oferta i kto pierwszy ten lepszy ,a to że ktoś bierze w ciemno ,to akurat mnie nie interesuje . Sprawiedliwie by było ,jest oferta ,jest klient. Nie jest to atak na ciebie Krzysiu tylko na ofertę.
A tak w ogóle Krzysiu mamy te same inicjały i jesteśmy na ty...
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
767 6 0
#19
Panie Krzysztofie, ja tez nie zalapalem sie na cysterne z bardzo interesujacej mnie epoki IVa ale nie czuje do Pana zalu. Wrecz przeciwnie, ciesze sie na nastepne edycje/konwersje wykonane z pelnym i przedewszystkim z wiarygodnym opisem.
Pozdrawiam Andrzej
 
Reakcje
9 0 0
#20
Przykro mi Krzysztofie,że mamy inne spojrzenie na ofertę sprzedażową , jesteś dla mnie guru ,ale tak się nie robi ,jest oferta i kto pierwszy ten lepszy ,a to że ktoś bierze w ciemno ,to akurat mnie nie interesuje . Sprawiedliwie by było ,jest oferta ,jest klient. Nie jest to atak na ciebie Krzysiu tylko na ofertę.
A tak w ogóle Krzysiu mamy te same inicjały i jesteśmy na ty...
Taka informacja jest dobra i bardzo potrzebna! Załóżmy, że potem ktoś chce sprzedać jedną z tych cystern dajmy na to nr12 (są przecież numerowane) Wartość tego modelu na rynku wtórnym może być mocno uzależniona od ilości wydanych sztuk i konkretnych serii. Jest to także informacja dla kolekcjonerów którym nie udało się załapać na konkretny model, że takie coś zostało wyprodukowane. :)
 

Podobne wątki