Wiele szczegółów z zakresu płaszcza aerodynamicznego jest podobne do otuliny z Pm36-1,które to elementy nie występują wcale w numerze ,,2,,:
fartuchy podpomostowe
otulina tendra
otulina łącznika budki z tendrem
wywietrzniki dachowe na pewno nie od 2-ki ,raczej przeróbka jedynki
zobaczmy co nie pasuje a co sie zgadza ,;- raz jeszcze wklejam poprzednią fotke z LVA Grunewald i współczesnej wersji Pm36-2
_foto z
http://www.parowozy.com.pl/april2010/kwiecien10.htm , _Fenix tego chinskiego pacyfika zostaw w spokoju bo to zupełnie inna historia, którys raz widzę ,że ktos się" łapie "za ten przykład-przykład absurdalny kosmicznie,
a teraz porównajmy , ten fartuch podpomostowy jak to nazwałes , jest zupełnie inny na zdjęciu z Grunewaldu z tym jaki był na Pm36-1,można to z łatwością stwierdzić porównując ten i tamten
następnie budka wg mnie nosi znamiona mocno przerobionej, jedyne co wg mnie podobne to okna , a więc wywietrznik , porecz , pomost, skos ścianki z oknami ...
sprawa sie komplikuje przy drabince tendra - dzisiejsza wersja mało czy wręcz nic nie przypomina tej z Grunewaldu -ale nie wiemy jak ten elelment wyglądał na Pm36-2 wersji z II epoki, jedyne zdjecie przedstawiajace wersję bezotulinowca drugiej epoki to to z okładki "Modelarza" mało pokazuje ten fragment i sprawa jest otwarta - czy była to drabinka tak jak jest to dziś czy jednak ten element w wersji przed wojna wyglądał inaczej - nie ma zadnego zdjecia Pm36-2 z tamtego okresu , w kazdym bądz razie ja takiego jeszcze nie widziałem - oprócz tego z "Modelarza"
- zbiorniki z piaskiem to dodatek typowo niemiecki - a le jak wytłumaczyć ten podwójny komin i dymnicę bez tego ukośnego wykroju , który był na otulinowcu? .......
poza tym ta jedynka na końcu numeru z Grunewaldu wg mnie bardziej przypomina np 2"