• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pm36-1

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
1.204 39 2
#21
Mnie zastanawiają dwie piasecznice (wyglądają jak od kotłów znormalizowanych np. BR50),na Pm36-1 na zdjęciu LVA Grunewald ,fakt ,że lokomotywa była podobno używana jako parowóz hamulcowy ,ale po co z kolei wiatrownice.
Kol.Jarząbek ma dobre oko i chyba lepszej jakości zdjęcie z LVA.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.085 3 0
#22
- informuje, zainteresowanych tym wątkiem ,że nie zamierzam się rozpędzać " w tej kwestii , ponieważ to wg mnie absurd -zbadanie historii losów Pm36-1 od 1939 roku wzwyż - czy życia by starczyło na oddanie sie zbadania tej sprawy - z dotarciem wszedzie dziś tam gdzie to możliwe - kilka krajów ,ich archiwa i to z branym realnie skutkiem zerowym.. , - nie , nie to nie dla mnie - jedynie co mnie interesuje to poddać wątpliwości wydawałoby sie rzeczy oczywistych - no na przykład niech to bedzie ten numer w Grunewaldzie i tak dalej .. - a jak to na przykład było ...-z tym zamalowaniem logo PKP było na tej wystawie w Paryzu = to niech świadczy przytoczony przykład z dwóch publikacji z XXI wieku ,-przykład nr jeden "Koleje duze i małe"1/2001 - z artykułu - moje refleksje Tadeusza Suchorolskiego Pm36 wspaniały , opływowy,wciąż tajemniczy~parowóz..."

przykład nr dwa "2+3D"nr19 II/2006 Jan Trzupek "Kazimierz Zembrzuski -twórca parowozu Pm36"

- kolejna refleksja to sens przerboki naszego otulinowca w Grunewaldzie przyjmujac zwlaszcza ze to rok 1944 , a przerabianie dotyczylo parowozu o mizernych walorach trakcyjnych w czasach maksymalnych uproszczen konstrukcyjnych i napraw masowych gigantycznych ilosci lokomotyw
+kolego Jarzabku , czy Kolega by mogl wkleic powiekszenie tego numeru + dzieki ..
-Kolego Fenix fartuch podpomostowy jak i od czola ukosny pomost to czysto niemiecki twor -to nic nie ma wspolnego z Peemowska, otulina, - przyjrzj sie
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
55 1 1
#23
Widzę, że dalej są wątpliwości, który parowóz sfotografowano w Grunewaldzie...
Załączam fotkę Pm36-2 w barwach kolei Ostbahn krótko przed wysłaniem go do Polski w 1947 r. Jak widać jest to wciąż ta sama, nieprzebudowana lokomotywa, co na fotkach fabrycznych Fabloku i w czasach współczesnych.
Pm36-2 po wojnie.jpg
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
342 0 0
#26
Oryginalnie piasecznica w Pm36-1 była zamontowana w otulinie areodynamicznej. Po jej zdjęciu załozono to co było pod ręką czyli niemieckie piasecznice z lokomotyw znormalizowanych. Trzeba było też usztywnić pomost którego przed przebudową nie było i może w tym celu wykorzystano fragment konstrukcji otuliny. Natomiast blachę przed dymnicą i wiatrownice wykonano na sposób niemiecki i nic w tym dziwnego w końcu to DRG przerabiało.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
1.204 39 2
#27
...
blachę przed dymnicą i wiatrownice wykonano na sposób niemiecki i nic w tym dziwnego w końcu to DRG przerabiało
To akurat rozumiem ,czyli z dużym prawdopodobieństwem w ręce Sowietów wpadła jako normalna lokomotywa bez otuliny.
Ciekawe czy gdyby się odnalazła to czy by ją Putin oddał i czy w ogóle znalazły by się pieniądze i chętni do odbudowy ..... Może gdyby trafiła do RP to rdzewiałby z innymi może mniej cennymi eksponatami....
Ciekawe czy gdyby wróciła do Polski po wojnie ,była by wola odbudowy jej do stanu pierwotnego ,wg mnie mało prawdopodobne ,był potrzebne lokomotywy do pracy ,a nie do chwalenia II RP....,szkoda teraz można tylko gdybać....
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
2.206 206 22
#28
Kolego Ty5 , smutno wyjątkowo prawisz , ale muszę się z Tobą całkowicie zgodzić.
Czekamy dalej,a ja nie umiałem się zalogować na ruskie forum ,chyba za tępy jestem. Położyło mnie pytanie z ruskiego taboru ......:(
U nas cyferki rozmazane, a tam pytanie tematyczne i ..............:cry:
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
1.204 39 2
#29
Kol. Feniks wiem ,że smutno prawię ,ale takie były i są realia .Większość miłośników kolei chętnie widziało by Pm36-1 w takim stanie jak na fotografii ( niżej zamieszczonej) ,sprawnej ,wypucowanej z ładnymi wagonami z epoki i była w schludnym skansenie gotowa na wyzwanie "Pirata" czy "Costeriny" ,stało się tak jak się stało , prawdopodobnie skończyła swój żywot jako wsad do pieca hutniczego.....smutne ,ale prawdziwe .
Pm36-1 kol..jpg

Tym bardziej wątek jak najbardziej ciekawy ,może wypłyną jakieś nowe zdjęcia i fakty.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
2.206 206 22
#30
Daj Boże , osobiście nie wierze w odzysk nawet ostoi, ale wiedza tez by się przydała.Wątek otwarty ....
a w między czasie można tu wkleić wszystko kto co ma o peemie w niebieskiej sukience .
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
2.206 206 22
#31
więcej nie mam ,może u Was coś zalega?
 

Załączniki

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
3.482 46 1
#32
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
2.206 206 22
#35
kosmicznie piękne ujęcie panie Szwed ,
natomiast wklejam ponownie fotkę gdzie peta plus Ty23 ciągną pociąg sanitarny , gdzie interesująca jest jasność lakieru niebieskiego, po tym zdjęciu,w porównaniu do czerni, można by dojść jaki był odcień niebieskiego(technika usuń kolor)
ScreenHunter_190 Apr. 05 14.30.gif
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
3.482 46 1
#40
Wiele szczegółów z zakresu płaszcza aerodynamicznego jest podobne do otuliny z Pm36-1,które to elementy nie występują wcale w numerze ,,2,,:
fartuchy podpomostowe
otulina tendra
otulina łącznika budki z tendrem
wywietrzniki dachowe na pewno nie od 2-ki ,raczej przeróbka jedynki

Natomiast ja zaczepie zdjęcie ,które to może być peemeka trofiejnyją z terenów rosyjskich, malunek wojenny zimowy (?) lub wyblakła ławkowa zieleń i ich charakterystyczna lampa dalekosiężna na wysokości centralnej dymnicy.Oczywiście po licznych modyfikacjach,może........
To chiński parowóz SL7
http://loco.skyrocket.de/streamliner.htm
http://loco.skyrocket.de/data/chin_sl7.htm
chin_sl7151_pcsl7.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
D
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6
Koleje w Polsce 11

Podobne wątki