• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pm36-1

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
20160717_112531.jpg 20160717_112536.jpg 20160717_112544.jpg 20160717_112551.jpg 20160717_112606.jpg Fajnie Kolego "Piotr66" ze zdjecia sa pomocne. Kusi mnie narysowac model w skali 1:32, chyba dalo by juz rade wedlug informacji w tym watku. Brak tylko czasu ze wzgledu na inne projekty.
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
A tabliczka F.P.K na żywo to wygląda sobie tak jak na zdjęciu (jeszcze nie wywierciłem otworów), mogłaby znaleźć się również w wątku wczoraj i dziś.
W odniesieniu do F.P.K. (czyli Francusko Polskiego Towarzystwa Kolejowego, to jest to samo ?)to mam coś takiego:
Polen Ausweis Francusko-Polskie Towarzystwo Kolejowe Eisenbahn Gdynia 1939.JPG

Polen Ausweis Francusko-Polskie Towarzystwo Kolejowe Eisenbahn Gdynia 1939_7.JPG
Polen Ausweis Francusko-Polskie Towarzystwo Kolejowe Eisenbahn Gdynia 1939_3.JPG

Polen Ausweis Francusko-Polskie Towarzystwo Kolejowe Eisenbahn Gdynia 1939_2.JPG

Polen Ausweis Francusko-Polskie Towarzystwo Kolejowe Eisenbahn Gdynia 1939_5.JPG

Polen Ausweis Francusko-Polskie Towarzystwo Kolejowe Eisenbahn Gdynia 1939_4.JPG

Żebyście mnie Koledzy nie skrytykowali za słabe "info, vel foto", to zamieszczę kolejne.
Pm 36-1 folder.jpg

414303eb0de8a4cc178895a809d69cc1.jpg
 
A

AJ

Gość
Jako ilustracja tekstu w numerze 1 z 1939 roku czasopisma Technik Komunikacyjny znalazł się taki rysunek

Pm36.jpg


oraz znana i lubiana tylna strona okładki Kolejowego Przysposobienia Wojskowego

Pm36.1.jpg
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
A ja mam takie pytanko, ponieważ cały czas pracuję nad projektem parowozu - czy sądzicie że patrząc od góry widoczna była przednia część dymnicy czy jednak nie. Na tym zdjęcie niby widać że wszystko było zabudowane też
pm36-1_Pt31.jpg
od góry, również komin był obudowany aerodynamicznie, jak sądzę na 90%, bo fotka jest jednak średnio wyrażna.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Piotrusiu proszę rozwiązanie problemu,
a przecież logiczne , ze komora wiatrołapu musiała być całkowicie wyblachowana ( patrz stelaż z załącznika),
w przeciwnym razie wiatry by rozerwały poszycie aero od środka
 

Załączniki

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
Na stronach jednego z Amerykańskich instytutów badawczych znalazłem miniaturkę plakatu reklamowego datowanego na rok 1937/1939. Tytuł: Far East. Baltic states, USSR. Cheap, fast, comfortable only through Warsaw rapid trains - Nord-Express.
Niestety dawno temu ściągając ten obrazek nie odnotowałem więcej szczegółów.
Ponieważ data powstania plakatu jest znamienna, to o jaki (widoczny na plakacie) parowóz mogło chodzić, żeby taki pociąg mógł być nazwany "szybkim pociągiem" czyli dzisiejszą szybką koleją? W ówczesnej Polsce, przynajmniej teoretycznie, takimi cechami wykazywał się jedynie parowóz Pm36-1.
poster_pl.jpg
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Aaaa , zapomniałem o Pk1, ..............mea culpa. Pk2 jeszcze chyba nie było.
Królestwo za fotki Pk2 na forum lub na PW
pozdrawiam Janusz
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
D
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6
Koleje w Polsce 11

Podobne wątki