• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pm2-32 Micro Metakit sprzęgi

#1
Niedawno nabyłem skład osobowy i zamarzyłem sobie że do pociągnięcia mogłaby posłużyć Pm2-32 od Micro Metakit. Jest możliwość nabycia tego modelu ponieważ takowy pojawił się ostatnio na Allegro. Chciałbym spytać czy ktoś może orientuje się jak to jest ze sprzęgami w tej lokomotywie? Na zdjęciach w internecie widać sprzęgi modelowe. Czy trzeba wiele kombinować żeby podpiąć do nich wagony ze sprzęgami krótkimi od Roco?
 

luc1979

Znany użytkownik
#3
Z tego co widziałem w swoim egzemplarzu to nie da się tam podpiąć sprzęgów Roco, bo nie ma gniazda. Jest natomiast coś, co pozwala ciągnąć wagony ze sprzęgiem oczkowym Roco - wymiennie montowane, delikatny hak, podobny do tego jaki odlewał swego czasu Mirek albo produkowanego przez Weinerta.
 

karol_mar

Znany użytkownik
#4
Z tego co widziałem w swoim egzemplarzu to nie da się tam podpiąć sprzęgów Roco, bo nie ma gniazda. Jest natomiast coś, co pozwala ciągnąć wagony ze sprzęgiem oczkowym Roco - wymiennie montowane, delikatny hak, podobny do tego jaki odlewał swego czasu Mirek albo produkowanego przez Weinerta.
A masz to zamontowane już w modelu, bo u mnie jest chyba jako część dodatkowa ?
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
#7
Można zastosować hak uniwersalny na sprężynce w miejsce sprzęgu śrubowego. To prosta czynność. Ale tak jak pisze OLF, może być problem na małych łukach. Wychylenie sprzęgów na boki przy małych łukach poprawi się na pewno przy zamontowaniu takiego samego sprzęgu śrubowego w pierwszym wagonie za lokomotywą. Tym bardziej, że zderzaki w Pm-ie są na sprężynach. To też żadna filozofia. Poza tym model warto mieć w kolekcji.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Walter Rusin
#8
Czyli da sie zrobić :) Wyśmienicie! Minimalny łuk na mojej makiecie ma R2000 więc chyba nie powinno być problemu. Gdzieś wyczytałem że tabor tego typu z kołami RP25 wymaga minimalnie R1000. Nie mam z takimi kołami doświadczenia i nie wiem jak kapryśne są takie lokomotywy.

Model prezentuje się świetnie i byłby to jeden z najlepszych w mojej kolekcji. Widziałem kilka filmów na YouTube z innymi produktami Micro Metakit. Przyznamy iż jestem pod wrażeniem jakości produktów. Nie znalazłem jednak żadnego filmu z takową Pm2. Czy ktoś może zna taki link?
 

OLF

Aktywny użytkownik
#9
Minimalny łuk na mojej makiecie ma R2000 więc chyba nie powinno być problemu. Gdzieś wyczytałem że tabor tego typu z kołami RP25 wymaga minimalnie R1000.
Koło RP25 przejedzie i przez mniejszy łuk, tu jest kwestia bocznej sztywności zestawów w parowozie. Ale na R2000 kłopotu nie będzie ani z prowadzieniem, ani ze zderzakami/sprzęgami.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#13
W komplecie z Pm2 powinien być sprzęg śrubowy na tzw. "jaskółczym ogonie". Wkłada się to zamiast normalnego sprzęgu w standardowe gniazdo NEM w wagonie, który ma być połączony z parowozem. W ten sposób wagon ma na jednym końcu działający model sprzęgu śrubowego. W samym parowozie niczego się nie zmienia. Jeżeli uda mi się znaleźć fotkę, to wrzucę, ale nie obiecuję.

Model Pm2 wymaga promieni minimum 1000 mm i nie ma wtedy problemu z przejezdnością.

Znalazłem fotki, jedna trochę nieostra, ale coś tam widać.

IMG_4282a.jpg
IMG_4288a.jpg
IMG_4289a.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki