• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pm1-1

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
CYTAT - Była takowa jedyna Pm2-35, czyli ex Pm1-1 służbę zakończyła
- podobnie jak ogromna większość serii Pm2 - w Bydgoszczy,
w 1972 roku.

Poszukuje wszelakich zdjęć i informacji na temat tego parowozu .
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
#2
Twardy napisał(a):
CYTAT - Była takowa jedyna Pm2-35, czyli ex Pm1-1 służbę zakończyła
- podobnie jak ogromna większość serii Pm2 - w Bydgoszczy,
w 1972 roku.

Poszukuje wszelakich zdjęć i informacji na temat tego parowozu .
Temat ten był już wielokrotnie wałkowany na wielu forach. Prawdopodobnie, tylko kocioł był z serii 01, natomiast podwozie serii 03. A niektóre peemki jeżdziły do roku 78
http://images1.fotosik.pl/30/0ps1ifxu7z279f36m.jpg
http://images2.fotosik.pl/278/0f5e754226a5cd51m.jpg
http://images3.fotosik.pl/279/1b64966986f97d49m.jpg
http://images3.fotosik.pl/279/f72a84aefbd05dccm.jpg
 
OP
OP
Twardy

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Robert napisał(a):
Temat ten był już wielokrotnie wałkowany na wielu forach
i na żadnym nikt nie przedstawił żadnych zdjęć tego egzemplarza ( Pm2-35 / Pm1-1 )
Ty również nie dałeś zdjęć tego konkretnego parowozu.
Robert napisał(a):
Prawdopodobnie, tylko kocioł był z serii 01
Skąd ta informacja pochodzi ? Bardzo bym prosił o więcej szczegółów .
Robert napisał(a):
A niektóre peemki jeżdziły do roku 78
Tak to prawda aczkolwiek większość do 1972 .
Przypominam że poszukuje informacji na temat tego konkretnego egzemplarza.
.
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
#4
TeERa203 napisał(a):
Oczywiście. że jesteśmy tym zainteresowani !
;)

Ok. Oto wstępne info jakie otrzymałem od kolegi Jaco, osoba znana na kilku forach, nie wątpliwie fachowiec pod wieloma względami.
Oto one. Jak sami widzicie, już w Reichu miała ona oznaczenie 03 czyli nasza Pm2.
Na pewno nie była to seria taka jakie można jeszcze dziś zobaczyć na niemieckich torach, czyli Br01. Na 99% parowóz ten to był składak a 1%, że serii Br01 nigdy nie było na PKP po 45r.
DRG 03 027, Borsig 14408/1932, 1945 PKP Bydgoszcz Gł., Inowrocław (1952), Bydgoszcz Gł. (1952), Iława (1958), Toruń Gł. (1959, 1961), Bydgoszcz Gł. (1963 - 1972) + 12.12.1972.
Pm1-1 była w planie przenumerowań z dnia 01.09.1946 jednakże stało się to dopiero w 1951 roku kiedy otrzymała ozn. Pm2-35".

Najbliższe zdjęcie pod względem numeracji to Br03-026,
http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/94/94727.jpg
Jako ciekawostkę podam, że na PKP nosił oznaczenie Pm2-5. Mam nadzieje, że niedługo będę miał fotkę tej maszyny(Pm2-35)
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
#5
Fiki-Miki napisał(a):
WOLFIK - A tak w ogóle to o co chodzi?
A chodzi o to, że wielu się mądrzy nawet ten z tego samego miasta co ja. Temat istnienia na PKP Pm 1 jest tak samo zagadkowy jak zniknięcie opływowego Pm 36.
Witam i sory za dłuższą nieobecność spowodowaną wyjazdem na wakacje. Fiki-miki nie mów mi, że się mądrzę lub wymądrzam, informacje te posiadam od osób, które znały na wylot historię tych i innych parowozów gdy ciebie jeszcze na świecie nie było. Powtarzam jeszcze raz i to jest informacja pewna na 100% na PKP nigdy nie było serii 01. Panowie proszę o cierpliwość, wiele osób, osób które mają pełna wiarygodność, nie ma z archiwizowanych swoich zbiorów więc może to potrwać.

P.S-Pm36-1 nie zniknął, są pewne informacje w necie czy też w literaturze, które podają choć częściową historię tego parowozu. Ale to jest temat na osobny wątek, jak chcesz to sobie poszukaj. Cuda się nie zdarzają, parowozy nie znikają :twisted:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki