TeERa203 napisał(a):
Oczywiście. że jesteśmy tym zainteresowani !
Ok. Oto wstępne info jakie otrzymałem od kolegi Jaco, osoba znana na kilku forach, nie wątpliwie fachowiec pod wieloma względami.
Oto one. Jak sami widzicie, już w Reichu miała ona oznaczenie 03 czyli nasza Pm2.
Na pewno nie była to seria taka jakie można jeszcze dziś zobaczyć na niemieckich torach, czyli Br01. Na 99% parowóz ten to był składak a 1%, że serii Br01 nigdy nie było na PKP po 45r.
DRG 03 027, Borsig 14408/1932, 1945 PKP Bydgoszcz Gł., Inowrocław (1952), Bydgoszcz Gł. (1952), Iława (1958), Toruń Gł. (1959, 1961), Bydgoszcz Gł. (1963 - 1972) + 12.12.1972.
Pm1-1 była w planie przenumerowań z dnia 01.09.1946 jednakże stało się to dopiero w 1951 roku kiedy otrzymała ozn. Pm2-35".
Najbliższe zdjęcie pod względem numeracji to Br03-026,
http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/94/94727.jpg
Jako ciekawostkę podam, że na PKP nosił oznaczenie Pm2-5. Mam nadzieje, że niedługo będę miał fotkę tej maszyny(Pm2-35)