• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Plenery i koleje jako inspiracja do tworzenia makiet

Reakcje
1.731 13 0
#1
Postanowiłem pokazać kolej i plenery ,które uchwycone okiem obiektywu posłużyły mi za inspirację do tworzenia makiet i dioram :p . Nie będę umieszczał zdjęć tematycznie ,bo ważne jest to, by na nich znajdowała się i natura i kolej ,która przecież na stałe jest wpisana jest w otoczenie przyrody.
Miłego oglądania. :D .
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#4
W ten weekend postanowiłem udać się na eskapadę do Białej Podlaskiej śladami dawnej, Podlaskiej , nieistniejącej już kolejki wąskotorowej. Zwiedzaniu owej przepięknej trasy, pełnej niesamowitych, wiejskich widoków przepełnionych sielanką natury ,dawnych nasypów i szlaków, przez które sunęła kolejka, towarzyszyła mi cudowna pogoda i wysoka temperatura ,dzięki czemu mogłem przemierzać kilometry trasy tejże kolei,a także podziwiać z nostalgią i łezką w oku przepiękną przyrodę ,która niestety, bezlitośnie wchłonęła tory, podkłady, a z czasem i pamięć po tej cudownej kolejce, zlikwidowanej ostatecznie w latach siedemdziesiątych.
Oto foto relacja z mijanych, malowniczych pejzaży w okolicach dawnej trasy Podlaskiej Kolej Wąskotorowej: :p
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#5
Ciąg dalszy relacji....
 

Załączniki

Tomasz Wojczyk

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
5 0 0
#6
Nawiązując Danielu do Twojego pierwszego posta z tego wątku podepnę Ci tu zdjęcia z miejsca, które już pokazałeś ;) .

Zdjęcia zrobione jakieś dwa tygodnie temu. Miłego oglądania.

Pozdrawiam.
Tomasz Wójczyk
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#8
Dzisiejszy, wtorkowy dzień upłynął również wspaniale, ponieważ postanowiłem udać się na warszawskie tereny kolejowe ,by okiem aparatu móc udokumentować codzienną, ciężką pracę manewrowych, ustawiaczy i innych pracowników kolei .
Umówiwszy się wstępnie telefonicznie z moim kolegą Robertem - maszynistą pracującym na słynnych lokomotywach Tamarach pod barwami DB Shenker - podjechałem rano na Warszawę Wschodnią Towarową :D .
Obserwując i fotografując ciężką ,mozolną ,ale przepiękną i szlachetną pracę, skorzystałem z okazji, by przebywając na tej dostojnej ,ciężkiej lokomotywie towarowej, po raz kolejny poprowadzić ją na manewrach .Ekstaza sięgnęła zenitu :D , gdy przy dzwięcznym i potężnym ryku silnika Tamary, trzymając w ręku nastawnik prędkości, ruszyłem z przetaczaniem wielkich szutrówek ze zużytym materiałem z nasypów z okolicy Warszawy Stadion, które podstawiałem z toru 3 na 5, na rampę wyładowczą .
Przy okazji sfotografowałem prawie całe wnętrze kabiny i części silnikowej słynnej TEM.
Oto foto dokument w dwóch częściach.
Część pierwsza :p :
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#9
I część druga foto dokumentu :p :
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#10
Dzisiejszy temat to:
"Bocznice przemysłowe warszawskiego Targówka Fabrycznego".
Będąc dzisiaj w okolicach ul.Radzymińskiej udałem się na tereny bocznic przemysłowych położonych na Targówku Fabrycznym.Bocznice położone są na tyłach dawnej mleczarni i Zakładów Przemysłu Tłuszczowego przy ul. Bieżuńskiej 1 A. Niegdyś teren ten tętnił życiem. Wtaczano tu do pobliskich wcześniej wymienionych zakładów po kilkanaście składów wagonów towarowych i po kilka wagonów z węglem do pobliskich ,przylegających do siebie mniejszych zakładów i fabryczek. Zastany stan torów, poświadczył tylko ,że ruch kołowy dość skutecznie wyparł kolejowy transport.Po niezwykle rzadko eksploatowanych torach, pokrytych rdzą, wolno przejechały tylko dwie drezyny WM10 i WM15 i na głównym szlaku śmignęło kilka składów Kolei Mazowieckich . Zamknięte bramy pobliskich artefaktów na potężne kłódki, udowodnił , że ruchu kolejowego tam nie ma.
Z drżącym sercem i ręką , dzierżącą aparat fotograficzny, udałem się pod bramy kolejowe i pod okiem kamer zakładowych (nie wiem czy rejestrujących intruzów), uwieczniłem zastany obraz bezruchu i złowrogiej ciszy.
Tylko bocznice po drugiej stronie głównego torowiska relacji Wa-wa Wileńska - Tłuszcz - Małkinia ,prowadzące do pobliskiego konglomeratu firmy Procter & Gamble , miały wyślizgane główki szyn, na których stało kilka wagonów, co świadczyło o ożywionym ruchu towarowym.
Generalnie odniosłem ,przejmujące grozą przeświadczenie,że nie prowadzone ręką ludzką bocznice i tereny kolejowe ,nieuchronnie, wchłania w siebie i dopomina się o swoje, potężna przyroda :( .
Oto foto dowody:
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#11
"STACJA TOWAROWA - WARSZAWA ŻERAŃ" - część pierwsza.

Wykorzystując wolne, sobotnie popołudnie wybrałem się rowerem , na obfotografowanie torowisk i i bocznic odstawczych na warszawskim Żeraniu :D .
Motywacją było przyjrzenie się z bliska renowacji mostu toruńskiego,oraz manewrom towarowym, na niezliczonej ilości nitek szyn, po których praktycznie całą dobę słychać stukot kół wagonów, spychanych z górki rozrządowej,przetokom towarowym do elektrociepłowni Żerań ,oraz pracy w pobliskich składach żwiru i piasku i w terminalu kontenerowym.
Niegdyś ruch tu był przeogromny, ale jak wiadomo i o czym pisałem wcześniej, najlepsze czasy intensywnego transportu kolejowego ,a wiec i manewrów na tej stacji, dawno już minął .
Ze względu na remont mostu toruńskiego, część torów jest nieczynna ,wiec przetoki i manewry odbywają się bardziej natężonym rytmem, na połowie, jeszcze nie zamkniętych torowisk. Mimo ,że sobota jest dniem ,w którym ruch jest mniejszy niż zwykle ,to jednak na zdjęciach udało mi się uwiecznić kilka sympatycznych scenek z przetoków wagonów towarowych.
Oczywiście fotki, które tu zaprezentuję ,absolutnie nie oddadzą ogromu stacji towarowej jaką jest Warszawa Żerań. Pozwolę więc sobie ,by ten gigantyczny, przemysłowy konglomerat, zaprezentować w kilku odcinkach zdjęciowych, w których najpierw pokażę torowiska i bocznice Warszawy Żerań, Warszawy Pragi, tory samej elektrociepłowni Żerań ,oraz innych , przylegających do tego wielkiego "imperium" towarowego, torowisk, obiektów, mostów,przejazdów,oraz tuneli i szlaków kolejowych :p .
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#13
WĘZEŁ TOWAROWY - WARSZAWA PRAGA - część druga.

Kontynuacja spaceru po warszawskim , towarowo-osobowym, praskim wężle kolejowym.
Widok z pomostu rozciągającego się nad całym torowiskiem Warszawy Pragi.


Oto fotki :p
c.d.n.
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#15
PODRÓŻ RELACJI WARSZAWA WSCHODNIA _ BERLIN _ HALLE (SALLE)


Dziś - w dwóch częściach - fotorelacja z podróży IC Warszawa Wschodnia -Berlin - Halle.
Wszystkie fotki robione są z okien wagonu, wiec proszę o wyrozumiałość, jeśli niektóre zdjęcia nie będą najlepszej jakości ;)
Komentarze do są przypisane do większości zdjęć i widnieją zamiast numeru fotki. :p
Miłej podróży...
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#16
c.d. podróży do Halle (Salle) przez Berlin...................
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#20
ŁĄCZNICA WARSZAWA - WOLA ____ WARSZAWA GDAŃSKA____WARSZAWA PRAGA

Dziś króciutka fotorelacja z przejazdu Pociągiem podmiejskim relacji Legionowo - Warszawa Wola.
Ta łącznica, jak pamiętam, od zawsze była wpisana w warszawski pejzaż kolejowy . Ma długą historię i przejechało nią miliony kół kolejowych. Niegdyś linia jednotorowa, od której odchodziło kilka bocznic doprowadzonych do ciepłowni Wola i starych magazynów budowlanych, przy ul.Kasprzaka i Bema,została przebudowana w latach 90 na linię dwutorową i wybudowano przy niej kilka przystanków kolejowych takich jak Wa-wa Koło, Wa-wa Kasprzaka i Wa-wa Wola ,z której obecnie szybciutko można przemieścić się do stacji wa-wa Zachodnia.
Osobiście pamiętam, będąc dzieciakiem jak przychodziłem popatrzeć na parowozy które wracając z Legionowa przejeżdżały tą łącznicą do Warszawy Zachodniej i dalej na Odolany .
Linia ta łączy ze sobą kilka potężnych węzłów kolejowych takich jak Warszawa Wola (Zachodnia), Odolany z Warszawą Gdańską i Warszawą Pragą (Żerań).
Na trasie ,chociaż krótkiej, wiele atrakcji dla oczu takich jak przepięknie wyremontowane torowiska i rozjazdy nowej generacji, nowa ,świeżo zbudowana nastawnia Warszawa Gdańska, wyremontowane perony Warszawy Gdańskiej, stara, do dziś funkcjonująca zajezdnia tramwajowa przy ul.Obozowej na Woli, stara ciepłownia na Woli, Park Moczydło przy ul. Górczewskiej, jednostka woskowa położona miedzy ul. Tatarską a Obozową(widać ją świetnie z okien pociągu),oraz towarowa infrastruktura kolejowa Warszawy Woli i Warszawy Zachodniej.
Zapraszam na krótką foto podróż :D .
 

Załączniki

Podobne wątki