• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Platformy Sggmrss i podobne na polskich torach - z jakich zarządów?

B

bobby74

Gość
#1
Jak w tytule.
A zasadniczo czy zdarzały się składy mixy różnych firm transportowych typu PKPC/AAE/DB/ČD itp. ciągnięte np. przez PKP Cargo?
Liczę na to, że platformy PKP Cargo od ACME da się pomieszać z obcymi zarządami i nie będzie wstydu :)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.482 35 1
#4
w pociągach można spotkać różne konfiguracje ! Wiec teoretycznie różne zestawienia są możliwe !
Można przyjąć taka tezę, że np. spedytor organizujący transportu kontenerów wydzierżawił wagony od różnych przewoźników lub wynajmujących tabor i potem taki pomieszany skład przekazał danemu przewoźnikowi (w twoim przypadku PKP CARGO SA) do przewożenia. I tak się w rzeczywistości zdarza !
Popatrz na pierwszy lepszy skład np. paliwa - pomieszane cysterny GATX z VTG i to część zarejestrowanych z Polsce, część w Niemczech, cześć w Holandii...
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#5
Dokładnie. Przy czym na cysternach przydziały widać z daleka, a platformy brudne szare niewiele da się z nich odczytać na yotube czy nawet zdjęciach...
Składy oglądam niestety niepolskie na codzień, ale to co obserwuję to kompletny mix - DB, ÖBB, prywaciarze, Holandia, Szwajcaria, Dania, a wszystko na szlaku w centrum Niemiec. I myślę/liczę na to, że w Polsce musi być podobnie.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#6
Dokładnie nad tym samym się zastanawiam. Drugi rok z rzędu ACME nie dało nam żadnego nowego modelu tej serii w związku z czym zacząłem się oglądać za wagonami tej serii innych zarządów.Podobnie jak kolega próbowałem z YT coś poszukać ale faktycznie trudno coś odczytać z tych platform. A zatem. Będzie jak najbardziej poprawne i zgodne z rzeczywistością podpięcie do lokomotywy PKP cargo prócz wagonów należących do pkp cargo również wagonów tej serii należących do CD i ZSSK tak?
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#8
Ustaliłem, że łącznie z katalogiem na 2016 rok ACME wyda 3 wagony ZSSK (40261, 40280-ten chyba jest prywatny, 40255) i 3 wagony CD (40251, 40259, 40279). Niestety z czeskich można załapać się tylko na ten : http://www.modellbahnshop-lippe.com...-0-0-0-24-11-2-0-gatt-de-t-0/ein_produkt.html, natomiast ze słowackich już na żaden.
Pytanie. Czy ten czeski z linku można podłączyć pod te nasze czy nie? Wszak ten Czech jest troszkę inny aniżeli te cargo-wskie.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#9
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ACME produkuje samo kontenery i zbiorniki do swoich wagonów Sggmrss czy są to produkty innych firm? Jeśli tak to której, a jeśli nie to której firmy produkty są najbardziej zbliżone to kontenerów ACME pod względem ogólnego wykonania (chodzi o to aby nie różniły się zbytnio (najlepiej wcale) np. dwa kontery Maersk na jednym wagonie.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
#10
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ACME produkuje samo kontenery i zbiorniki do swoich wagonów Sggmrss czy są to produkty innych firm? Jeśli tak to której, a jeśli nie to której firmy produkty są najbardziej zbliżone to kontenerów ACME pod względem ogólnego wykonania (chodzi o to aby nie różniły się zbytnio (najlepiej wcale) np. dwa kontery Maersk na jednym wagonie.
Toż to o to chodzi, żeby kontenery się różniły! Tak jak w naturze. Z moich obserwacji, to najmniej podobają mi się kontenery Piko na wagonach Piko Hobby - bo mają gładkie ściany (tak chyba nie ma w rzeczywistości), potem Faller, bo mają słabe barwy. Sympatyczne są kontenery Herpa, natomiast ogólnie jest zawsze problem z pasowaniem kontenera do wagonu - otwory nie w tych miejscach i tak dalej.

Wracając do pytania z góry wątku to widywałem pomieszane platformy czeskie, słowackie i niemieckie. Do tego sporo prywaciarzy - AX benet, AAE Cargo, SOBETRA. A same pociągi intermodalne nie tylko z takimi fajnymi długimi wagonami jak ACME robi, ale i z mniejszymi - głównie Sgs, ale i także platformy Res.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#11
A w okolice jakiego terminalu kontenerowego lub stacji udać się aby złapać pociągi złożone z wagonów Sggmrss, koniecznie różnych przewoźników ?
 
OP
OP
P

ps

Gość
#12
Czy ACME produkuje samo kontenery i zbiorniki do swoich wagonów Sggmrss czy są to produkty innych firm?
To są własne wyroby A.C.M.E. i moim zdaniem są najlepszymi pod względem zgodności z oryginałami - nie tylko w wykonaniu "bryły" ale też i w znakowaniu. Firma ta już ma na koncie kilka wersji/odmian kontenerów - typowe 22G1, 42G1, "Hi-Cube" 45G1 czy zbiornikowe typu "Bulk" (do produktów sypkich) aż w trzech odmianach....
Zbiornikowe są chyba nowością roku 2016. Szkoda, że firma A.C.M.E. nie oferuje swoich kontenerów w osobnych zestawach (tj. bez wagonów) - bo prezentują się najlepiej również pod względem jakości malowania i mogłyby się dobrze prezentować na wyposażeniu modeli terminali kontenerowych. Aktualnie standardem dorównują dostarczane "luzem" nowe typy kontenerów (współczesnych) amerykańskiej marki WALTHERS a także kontenery słoweńskiej MEHANO dostarczane z modelami wagonów w serii Prestige - choć te drugie nie są pozbawione pewnych błędów czy szczegółów.
Wymienność kontenerów pomiędzy wagonami różnych firm (i odwrotnie) to już inna opowieść - niestety norma NEM 380 jest właściwie ..... martwa od czasu jej aktualizacji w 2000 roku. Jednak po wejściu na rynek modeli pierwszych wagonów kontenerowych (kolei FS) opracowanych i wyprodukowanych przez A.C.M.E. przestałem się tym kompletnie przejmować. Nie wiem jak wygląda to w modelach polskich wagonów członowych (bo ich nie mam i mnie nie interesują) ale we wspomnianych włoskich serii Sgs i serii Kgps sposób wykonania trzpieni mocujących kontenery na platformie uważam za .... mistrzostwo świata w skali H0.

ale i także platformy Res
Z uwagi na czas (epokę) to już w grupie platform typu normalnego raczej serii Rgs oraz Regs - od wielu lat w zwartych składach obsługujących terminale kontenerowe wolno stosować wyłącznie platformy wyposażone w trzpienie stałe i/lub obrotowe do mocowania kontenerów (do dziś ma jej wiele platform typu normalnego i jest to zawsze określone w serii literowej wagonu).
Oczywiście wiele platform serii Res czy Rs dawno temu przewoziło kontenery - ale to dla fanów epoki czwartej, wagony pojedynczo lub w małych grupach, z mocowaniem jak dla wielkich skrzyń o dużej masie skupionej (bez olinowania). Wtedy też i kontenery wyglądały inaczej (inne ściany, gładkie drzwi z innymi zamknięciami etc.) oraz były inaczej znakowane (inny system kodowania niż znany obecnie).

(...) bo mają gładkie ściany (tak chyba nie ma w rzeczywistości)
Gładkie do dziś są "mrożonki" - czyli izotermiczne z chłodzeniem maszynowym. Zupełnie inne kontenery - w tym gładkie - były w latach 70. ubiegłego wieku....

(...) potem Faller, bo mają słabe barwy
Cóż oznacza to "słabe barwy" ? Zapewniam, ze barwy są jak najbardziej prawidłowe....
Tak na marginesie tylko wspomnę, że to nie są kontenery Faller'a - są to kontenery WALTHERS'a, które pojawiły się w ofercie tej pierwszej.
WALTHERS jest ciekawym przykładem "ewolucji" na rynku modeli kontenerów typowych 20-to i 40-sto stopowych tzw "morskich" - aktualnie w ofercie są zarówno kontenery starych (ep IV - V) jak i nowych (ep. V - VI) typów. Ale jedna uwaga - jeśli ktoś ma już kontenery WALTHERS'a niech zastanowi się czy nabywać kontenery Faller'a - bo według moich danych ich numery przez wiele lat nie zostały zmienione. Faller nie wprowadził wszystkich wersji jakie ma WALTHERS w swojej ofercie (szczególnie w kontenerach nowych typów) - ale być może to nastąpi w przyszłości jako "top-nowość" pod "nową" marką :)
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
#13
Gładkie do dziś są "mrożonki" - czyli izotermiczne z chłodzeniem maszynowym. Zupełnie inne kontenery - w tym gładkie - były w latach 70. ubiegłego wieku....
To nie to. To ewidentne uproszczenie - przykład na zdjęciu (temat fikcyjności samej platformy znam). Generalnie są to np. też i takie modele:
http://allegro.pl/platformaa-dwie-osie-kontener-piko-i5941147111.html
http://allegro.pl/platforma-dwie-osie-kontener-piko-i5941147743.html
http://allegro.pl/piko-zestaw-wagonow-z-kontenerami-gratis-okazja-i5900755562.html
i wiele innych w segmencie Hobby.
Hapag.jpg


Cóż oznacza to "słabe barwy" ? Zapewniam, ze barwy są jak najbardziej prawidłowe....
Jakieś takie... brzydkie. To subiektywne wrażenie, ale nasycenie barwami jest dużo mniej oczojebne niż w ACME, Roco czy Fleischmann. Pomarańczowy w Hapag-Lloyd jest ciemniejszy niż u konkurencji, napisy w P&O Nedlloyd też w podobnym tonie. Po prostu mi się nie podobają i podobnie średnio mi się podobały inne produkty Fallera (drzewka i budynki) robione w podobnej estetyce barw. Ale... poniżej jedno zdjęcie, które pokaże, że to co piszę, to tylko moje przekonanie - mi się ciemniejsze barwy nie podobają, natomiast jeśli ktoś chce spatynować kontenery i zrobić coś zgodnego z rzeczywistością, to taki kontener Faller'a świetnie się do tego nadaje.

Hapag2.jpg
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
#18
Przyglądając się platformom Cargo, te przeznaczone pod kontenery mają barwy czarne.
Wobec tego analizując poniższe zdjęcie można stwierdzić, że Cargo czasami ciągnie także nie swoje wagony. Przy jakichś fotkach postaram się też zwrócić na to uwagę.
DSC_1995.JPG
Ponadto wobec poruszonych tu innych sposobów transportowania kontenerów:
- krótkie platformy DB:
DSC_1108.JPG
- dwuosiowe platformy PKP Cargo
DSC_2263.JPG
- no i platformy Sgs PKP Cargo wpięte między Sggmrss
DSC_2902.JPG
Z innych wagonów mam też jakieś zdjęcia niemieckich platform, ale albo w składzie bimodalnym (również wagony z naczepami) albo ciągnięte przez E189 DB.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
K
Tabor 8
Tabor 41
Tabor 10
Tabor 13
Tabor 2

Podobne wątki