• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Platforma 11Z

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
363 2 0
#2
Kolega sfotografował ten wagon "na tekstury" ale ze względu na fatalną jakość fotografii (słońce widoczne wyżej) skasowałem to. Poproszę go ponownie o podesłanie.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#5
Jedno ze szczegółów widać na powyższej fotce.
Byłem ciekawy, czy na czołach wagonów były zamontowane takie pomosty.
Druga rzecz, czy wagony posiadały stopnie lub jeden stopień z jednej strony dla manewrowego.
Kolejna - model ma takie stopnie wejściowe:
IMG_20171210_184538_725 2.jpg
Czy prawdziwy również takie miał?
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#8
Mimo wszystko, chciałbym się dowiedzieć tych kilku drobnych szczegółów o które zapytałem wyżej.
Ma Pan w swojej kolekcji jakieś zdjęcie wagonu 11Z do udostępnienia?
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.867 5 0
#9
Trochę niewyraźne zdjęcie mojego autorstwa rysunku wagonu 11Z z katalogu wagonów towarowych PKP zbudowanych po 1945 roku. Źle się złożyło, bo akurat na prawym końcu wagonu wyszło połączenie kartek i nie mogę potwierdzić, czy tam są stopnie wejściowe. Od strony pomostu hamulcowego stopnie są narysowane, podejrzewam, że z dwóch stron wagonu. Oczywiscie tak tak jak widać na rysunku, poręcz przy pokrętłe hamulca ręcznego występowała.
11Z.jpg
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.271 28 2
#11
Byłem ciekawy, czy na czołach wagonów były zamontowane takie pomosty.
Od czoła widać otwory, które miały wydłużenia ułatwiające przejazd np czołgu miedzy wagonami. Drugi wagon tej serii takowe posiadał.

Druga rzecz, czy wagony posiadały stopnie lub jeden stopień z jednej strony dla manewrowego.
Wagony mają stopnie po obu stronach, ale nie wiem czy są oryginalne.

Kolejna - model ma takie stopnie wejściowe:
Zobacz załącznik 527199
Czy prawdziwy również takie miał?
Na tym wagonie nie ma śladu po takich stopniach.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#12
Mimo wszystko, chciałbym się dowiedzieć tych kilku drobnych szczegółów o które zapytałem wyżej.
Ma Pan w swojej kolekcji jakieś zdjęcie wagonu 11Z do udostępnienia?
Nie mam żadnych własnych zdjęć wagonów polskiego typu 11Z. Jedyne znane mi zdjęcia wagonów tego typu pochodzą z "Katalogu wagonów towarowych", wydanego przez MK CZW w roku 1973.
To samo zdjęcie (w nieco lepszej jakości) opublikowane zostało w "Atlasie wagonów towarowych" P. Terczyńskiego.
Z tych zdjęć wynika jednoznacznie, że wagony typu 11Z były (przynajmniej pierwotnie) wyposażone w (składaną) barierę z korbą hamulca ręcznego oraz, że posiadały stopnie na jednym z końców wagonu.
Niezależnie od tego, w opisie wagonu umieszczonym we wspomnianym "Katalogu wagonów towarowych", podana jest informacja, że wagony te wyposażone były we wsporniki na czołownicach, które umożliwiały przejazd pojazdów gąsienicowych z wagonu na wagon...
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#16
Dzięki serdeczne.
Te ostatnie zdjęcie jest interesujące.
Wagon nad zderzakami, ma jakieś dodatkowe wsporniki, ciekawe w jakim celu.
Natomiast jeśli chodzi o "mistrza drugiego planu". Na wagonie widzę czerwone pokrętło hamulcowe.
Zastanawiam się, czy wagony te miały pokrętła na pomoście jak i na ostoi.
 

Podobne wątki