Bardzo Kolega niecierpliwy
... jak tak dalej pójdzie to nie wytrzyma do końca tego projektu
.
Też coś zaproponuję
- może przenieść całość "na dół" i tam zrobić stację? Pytanie w ogóle co miałoby być na makiecie. Jakie miałyby być jej wymiary? Czy mają być perony, a jeśli tak to ile i jakie (skrajne jednokrawędziowe, wyspowe jedno-, dwukrawędziowe)?
Żeberko ochronne oczywiście można zastąpić wykolejnicą - wówczas oszczędzamy jeden rozjazd. Można też tak jak zaproponował
@paziu1000000 zastąpić dwa rozjazdy na bocznicy, jednym rozjazdem podwójnym krzyżowym:
Gdyby jednak Kolega
@Puzon Gagarina chciał wrócić do pierwotnej koncepcji to przy uwzględnieniu kilku dobrych rad udzielonych powyżej, poniżej wersja układu torowego z bocznicą szlakową zabezpieczoną wykolejnicą i rozjazdem zamykanym zamkiem:
To akurat strzał kulą w płot. Żeby uzyskać tę samą funkcjonalność rozjazd krzyżowy podwójny trzeba zastąpić dwoma rozjazdami zwyczajnymi, więc oszczędności raczej nie będzie.
Na dobrą sprawę to cenowo wychodzi to prawie identycznie (w przypadku PIKO):
- porównanie dla PIKO A-Gleis:
PIKO
55220 /
55221 - rozjazd pojedynczy zwyczajny lewy / prawy
cena 20,25 € za sztukę
PIKO
55224 - rozjazd podwójny krzyżowy
cena 41,40 € za sztukę
Zatem dwa rozjazdy pojedyncze będą kosztować 40,50 €, czyli zamieniając "anglika" na dwa rozjazdy oszczędzamy 0,90 €, w przypadku zastosowania torów PIKO A-Gleis.
- porównanie dla Roco Line (rozjazdy 15-stopniowe):
Roco
42440 /
42441 - rozjazd pojedynczy zwyczajny lewy / prawy
cena 27,20 € za sztukę
Roco
42451 - rozjazd podwójny krzyżowy typu Baeselera
cena 53,60 € za sztukę
Zatem dwa rozjazdy pojedyncze będą kosztować 54,4 €, czyli zamieniając "anglika" na dwa pojedyncze rozjazdy musimy dopłacić 0,80 €, w przypadku zastosowania 15-stopniowych rozjazdów z systemu torowego Roco Line.
- porównanie dla Roco Line (rozjazdy 10-stopniowe):
Roco
42488 /
42489 - rozjazd pojedynczy zwyczajny lewy / prawy
cena 31,90 € za sztukę
Roco
42496 - rozjazd podwójny krzyżowy typu Baeselera
cena 53,60 € za sztukę
Zatem dwa rozjazdy pojedyncze będą kosztować 63,80 €, czyli zamieniając "anglika" na dwa pojedyncze rozjazdy musimy dopłacić 10,20 €, w przypadku zastosowania 10-stopniowych rozjazdów z systemu torowego Roco Line.
- porównanie dla TILLIG Elite (rozjazdy o mniejszym promieniu):
TILLIG
85323 /
85324 - rozjazd pojedynczy zwyczajny prawy / lewy (promień łuku 484 mm)
cena 33,40 € za sztukę
TILLIG
85390 - rozjazd podwójny krzyżowy (promień łuku 484 mm)
cena 59,50 € za sztukę
Zatem dwa rozjazdy pojedyncze będą kosztować 66,80 €, czyli zamieniając "anglika" na dwa pojedyncze rozjazdy musimy dopłacić 7,30 €, w przypadku zastosowania rozjazdów o promieniu łuku 484 mm z systemu torowego TILLIG Elite.
- porównanie dla TILLIG Elite (rozjazdy o średnim/mniejszym promieniu):
TILLIG
85343 /
85344 - rozjazd pojedynczy zwyczajny prawy / lewy (promień łuku 866 mm)
cena 34,70 € za sztukę
TILLIG
85390 - rozjazd podwójny krzyżowy (promień łuku 484 mm)
cena 59,50 € za sztukę
Zatem dwa rozjazdy pojedyncze będą kosztować 69,40 €, czyli zamieniając "anglika" na dwa pojedyncze rozjazdy musimy dopłacić 9,90 €, w przypadku zastosowania rozjazdów pojedynczych o promieniu łuku 866 mm z systemu torowego TILLIG Elite.
- porównanie dla TILLIG Elite (rozjazdy o większym promieniu):
TILLIG
85353 /
85354 - rozjazd pojedynczy zwyczajny prawy / lewy (promień łuku 1350 mm)
cena 35,70 € za sztukę
TILLIG
85391 - rozjazd podwójny krzyżowy typu Baeselera (promień łuku 1050 mm)
cena 64,50 € za sztukę
Zatem dwa rozjazdy pojedyncze będą kosztować 71,40 €, czyli zamieniając "anglika" na dwa pojedyncze rozjazdy musimy dopłacić 6,90 €, w przypadku zastosowania rozjazdów pojedynczych o promieniu łuku 1350 mm z systemu torowego TILLIG Elite.
Jak widać - taka zamiana nie musi być kosztowna, choć przeważnie "anglik" wychodzi jednak nieco taniej - wszystko zależy jakiego materiału torowego użyjemy. Tylko w przypadku rozjazdów firmy PIKO zastosowanie dwóch rozjazdów pojedynczych zwyczajnych minimalnie bardziej się opłaca, aniżeli użycie rozjazdu podwójnego krzyżowego.