• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Planuję makiete o wym. 205x120

bonzoba

Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowicjuszem więc proszę o wyrozumiałość. Jak w tytule jestem na etapie
planowania swojego torcika o wym 205x120. Założenia są takie że pociągi będą sterowane cyfrowo a zwrotnice analogowo. Proszę o rady i ewentualne wskazówki odnośnie planu torowiska. Czy coś zmieniać cz mogło by tak ewentualnie zostać? Poniżej zamieszczam to co udało mi się wysmarować tu 3D...
piko 2.jpg

...a tu zrzut ze scarma
piko 2 S.jpg

dzięki pozdrawiam.
 

TODAKO

Nowy użytkownik
#2
Tak na szybko - w jakim celu jest ta zwrotnica (rozjazd) za stacją na samej górze? By przestawić lokomotywę na drugi koniec składu?
 

vs125

Aktywny użytkownik
#3
Jaka Ci wyszła wysokość na wzniesieniach ? , jak będziesz budował konstrukcję tam gdzie są tunele ,to zrób to tak aby dostęp do czyszczenia torowiska ,wykolejonego taboru , nie był utrudniony a wręcz nie możliwy .
 

kociol

Aktywny użytkownik
#4
1.Wydaje mi się, że tory stacyjne mogą być za krótkie ale nie jestem pewny.
2.Zamiast tych dwóch rozjazdów (po prawej stronie) wstawiłbym rozjazd krzyżowy.
3.Zlikwidowałbym bocznicę po lewej stronie tzn. byłby to tor szlakowy z rozjazdem łukowym. Dzięki temu uzyskał byś dłuższe tory stacyjne.
4.Tunel na najniższym poziomie przesunąłbym w lewą stronę - mniej więcej tak jak zaczyna się tor prosty czerwony.
Dzięki temu uzyskujemy plac na który przeniósłbym magazyn znajdujący się koło lokomotywowni.
Reszta może zostać.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#5
Całkiem zgrabny układ jak na tak małą powierzchnię. Zgadzam się z kolegą kotłem (kociolem?), że tory stacyjne mogłyby być dłuższe. Nie likwidowałbym jednak tego łukowego żeberka po lewej stronie, a jedynie je skrócił, przesuwając rozjazd w lewo, tuż przed rozjazd rozdzielający tor szlakowy na dwa tory stacyjne. Można też rozważyć zastąpienie tego rozjazdu rozjazdem łukowym, zależnie jak wyjdzie geometria układu. Warto też pomyśleć o zastosowaniu rozjazdu krzyżowego, jak proponuje kolega kociol. Pomysł wydłużenia tunelu też wydaje mi się rozsądny.
 
OP
OP
B

bonzoba

Nowy użytkownik
#7
Witam ponownie. Skorzystałem z waszych rad i wskazówek, w zasadzie to zmieniłem tylko dwie rzeczy. Wydłużyłem tunel na dole orz przestawiłem budynek
magazynu tak jak sugerował kolega kociol. Ze wstawienia rozjazdu krzyżowego zrezygnowałem, ponieważ ni w ząb nie mogłem go wpasować tak żeby się wszystko połączyło w całość. Myślę że tak zostanie, ale jak by co zerknijcie poniżej dzięki.

piko 2 S1.jpg
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
#9
A można ten plan bez tych kolorów tęczy?
I w jakim celu to wcięcie u dołu po prawej stronie? Musi być?
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
#10
To może coś takiego
bonzoba-1.jpg

albo takie coś
bonzoba-2.jpg

W obu przypadkach mamy użyte łuki R1. Pozostaje jeszcze kwestia położenia torów blisko krawędzi.
 
OP
OP
B

bonzoba

Nowy użytkownik
#12
To może coś takiego
Zobacz załącznik 266452
albo takie coś
Zobacz załącznik 266456
W obu przypadkach mamy użyte łuki R1. Pozostaje jeszcze kwestia położenia torów blisko krawędzi.
Dzięki Marqus za rozwiązanie krzyżówek, wybieram opcje nr 2 już naniosłem poprawki i myślę że nie będę już nic zmieniać. Co do wcięcia to musi być bo akurat w pokoju mam nie wykorzystaną wnękę więc wejdzie w nią makieta co zaoszczędzi mi trochę miejsca w pokoju. Jeszcze jedno pytanie. Czemu przy krzyżówce lewej strony na jednym wyjeździe dałeś G62, a na drugim GUE62-U? Musi tak być czy mogę dać obydwa G62?
 

Załączniki

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
#14
Tory masz niestety za blisko krawędzi makiety. Po pierwsze nie będzie to wyglądać estetycznie, a po drugie jest to niebezpieczne dla taboru w przypadku wykolejenia.
Na dolnej stacji proponuję dodać jeden tor stacyjny, bo tak mała stacja będzie bardzo ograniczać Twoje możliwości zabawy na makiecie. Skrzyżujesz tu tylko dwa pociągi poruszające się po głównym szlaku, a do tego wypadałoby wyprawić pociąg na górną stację, odstawić jakieś wagony towarowe do obsługi bocznic i trochę pomanewrować.
Dodatkowo zmodyfikowałbym prawą głowicę stacji, tak aby możliwe było niezależne wyprawienie dwóch pociągów ze stacji.
 
OP
OP
B

bonzoba

Nowy użytkownik
#15
Witam wprowadziłem jeszcze jedna zmianę, mianowicie pod dolna stacją na torze prowadzącym do magazynu dodałem rozjazd iw ten sposób mogę ominąć stacje na dole
kiedy będą stały na niej dwa składy. Co myślicie?
piko2 S3.jpg
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
#16
A może takie rozwiązanie
bonzoba-3.jpg

Pozostaje kwestia brzegów makiety o czym wspomniał Paparazzi 97. W tym planie trochę skróciłem zewnętrzny okręg. Zamiast dwóch odcinków G239 użyłem G231.
 
OP
OP
B

bonzoba

Nowy użytkownik
#17
Witam. Dzięki Marqus za kolejny pomysł ale zostanę przy swojej koncepcji. Układ mi odpowiada. Co do kwestii brzegów makiety zawsze mogę ją te parę cm rozciągnąć, żeby miało to ręce i nogi
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
#18
OK. Skoro plan został zatwierdzony, to czekamy teraz na relacje z postępów przy budowie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 3
Planuję 45
Planuję 49
Planuję 18
Planuję 95

Podobne wątki