• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Planuję budowę 2 metrów szlaku zelektryfikowanego

ministerek

Aktywny użytkownik
Reakcje
269 10 2
PRZECHYŁOWA? gwara?
za Id-1:
§ 8
Tor w łukach
1.
Tor w łuku powinien być dostosowany do prędkości eksploatacyjnej poprzez zachowanie odpowiednich wartości przechyłki, długości krzywych przejściowych i ramp przechyłkowych, zgodnie z warunkami podanymi w rozdz. IV

To za Guru?
Kiedyś pisał o rozjazdach skupionych...
 
Ostatnio edytowane:

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
305 13 0
Nie wiem, skąd to wziąłem, ale jeszcze 2 min temu dałbym sobie uciąć dowolną część ciała, że jest tak jak napisałem we wcześniejszym poście tego wątku.
Cóż, shit happens a rampa jest przechyłkowa.

Uprzejmie prosiłbym przy tej okazji nie mieszać moich kolegów w moją działalność na tym forum.
 
OP
OP
G

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Po silnym odradzaniu przechyłki tu na forum patrzałem jak ten łuk wyglądałby bez przechyłki, ale wyglądał fatalnie. Na wszystkich zelektryfikowanych trasach dwutorowych, na których wzoruje się podczas budowy mojego szlaku przechyłka jest, i u mnie też musiała być! Tak jak napisałem wcześniej rampę przedłużyłem do zasugerowanych przez jednego forumowicza 60cm. Co do 2mm różnicy to efekt końcowy pochylenia wagoników dokładnie odpowiada pochyleniu składu na zdjęciu poniżej, więc efekt finalny mnie zadowala. Na zdzieranie czegokolwiek i tak już za późno, musi zostać jak jest. Ogólnie super to wygląda gdy toczący się skład wchodzi w pochylenie - już się dzisiaj rano bawiłem.
 

Załączniki

OP
OP
G

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Cześć wszystkim. Może ktoś wie jak malować te podkłady betonowe roco? Chodzi mi o to, że nie wiem czy na kolor żelaza malować tylko ten sam kwadracik oznaczony strzałką 1, czy również ten prostokąt na którym jest ten kwdracik osadzony - oznaczony strzalką nr 2? Nie wiem czy w oryginale to takie podwyższenie betonowe, czy to podkładka metalowa.
 

Załączniki

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
496 7 0
Też się zastanawiałem - ja maluję.
To imitacja mocowania typu K z podkładką stalową i srubą stosowaną w Pl na podkładach drewnianych lub betonowych
są jeszcze mocowania spreżysto- srubowe także na podkładce
Podkłady strunobetonowe maja inne rodzaje mocowań sprężyste i wystają tylko kotwy a podkładki pod-szynowe są też mniejsze

Szyny na końcach powinny być spiłowane po skosie do środka i o 0,5mm krótsze.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
G

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Grzegorz dziękuję za pomoc. Co do zeszlifowania to na tym etapie musiałbym za dużo kombinować aby zrobić jak sugerujesz. Na kolejnym łączeniu spróbuję.
 
OP
OP
G

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Koncze robic konstrukcje trzeciej skrzynki. Jutro fotki. Niestety nie dam rady dorobić czwartej, bo byłoby to już za długie do zabawy w domu. A chciałem jeszcze mieć dłuższy ten łuk :D. Niestety wtedy by się to wszystko nie zmieściło do pokoju. Na obrazku ponizej pokazuję jeszcze jak planuję zrobić nawroty - zwykłe kółka o ciasnym łuku tak, aby zajmowało to jak najmniej powierzchni.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
A co to znaczy "mega ciasny łuk"? Standardowy minimalny promień łuku w H0 to 360 mm i większość modeli wielkoseryjnych przez takie łuki przejeżdża (chociaż nieraz bez pewnych elementów, mocowanych dodatkowo). Dla pewności stosowałbym jednak łuki o promieniu co najmniej 440 mm.
 
OP
OP
G

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Myślałem właśnie o promieniu nie przekraczającym 40cm. Zrobienie większego wiązałoby się z dużymi wymiarami nawrotu i co ważne, pociąg by dłużej jechał po nawrocie, zamiast jak najszybciej wracać na szlak. Bawię się głównie elektrowozami + dieslami na dwóch wózkach, więc raczej przejadą. A poniżej wklejam fotki całej długości szlaku. Zdjęcie nr 2 przedstawia jeszcze jedno porównanie mojej przechyłki do oryginału, myślę, że nie odbiega.
 

Załączniki

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
A po co Ci przycięty drogo korek?
I tak to ładne przycięcie zasypiesz szutrem.
Chyba, ze liczysz każde ziarenko szutru i to czy korek jest równo przycięty, czy "z grubsza" nożykiem wpływa jakoś znacząco na kilogramowe straty tegoż szutru.

Po takim długim i nudnym wstępie - zajrzyj do marketu budowlanego i popytaj o korek w rolce.
W takim Leroy na przykład bywała rolka 10x1metr, po jakiejś dobrej cenie.

Zresztą w Korkowy.pl, rolka korka kosztuje też jakoś inaczej niż przycięty równiutko?
http://korkowy.pl/rolki-korkowe-3mm.html

Ostatecznie, jako podkład, sztuczna podsypka, torowisko i co tam jeszcze, w ilości na kilka modułów, możesz użyć spienionego PCV, ścinki dostępne zapewne w firmach reklamowych.

Bo z wygłuszaniem hałasu przez korek to podobno mit, częściowo obalony ;-)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
G

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Dziękuję Misiek, zajrzę do Liroya, a jak nie będzie to zakupię rolkę w internecie. Chciałem sobie ułatwić pracę aby nie musieć docinać samemu, ale przy takiej cenie jednak wolę podocinać.
 
OP
OP
G

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Cześć. Zaszutrowałem tory na jednej łukowej skrzynce, i teraz czas na zieleń na nasypie. Niestety moje wysiłki nie przynoszą zamierzonego efektu, mam trawę statyczną w 3ch długościach i 3 kolorach, ale nasyp wygląda nadal nienaturalnie, prawie jak z maty. Czy ktoś mógłby zasugerować jakich materiałów użyć, aby uzyskać efekt widoczny na poniższym zdjęciu?
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Wprawdzie w rzeczywistości też tak się zdarza, ale należy mieć świadomość, że jest to sytuacja nieprawidłowa. Tłuczeń powinien być ok. 5 cm poniżej górnej powierzchni podkładów. Dla ciekawości dodam, chociaż naszych kolei to (na razie) to nie dotyczy, że ma to szczególne znaczenie na liniach dużych prędkości, ponieważ przy wysokim poziomie tłucznia powstaje zjawisko podrywania kamieni przez szybko jadący pociąg i "bombardowania" jego podwozia.
 

Podobne wątki