• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Planuję budowę 2 metrów szlaku zelektryfikowanego

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#21
Ja bym jednak upraszał imć Piotra o ciut mniejsze zacietrzewienie w krucjacie przeciw torowiskom.
Pozdrawiam,
Sancho Pansa ;)

Ps. a wracając do tematu, w jakiej odległości będą słupy BACZNOŚĆ sieci trakcji elektrycznej?
 
OP
OP
G
#22
>>Ps. a wracając do tematu, w jakiej odległości będą słupy BACZNOŚĆ sieci trakcji elektrycznej?

Odległość między słupami będzie taka jaką dyktują druty. Kupiłem wyrób firmy viessman - gotowy drut to zawieszenia na słupach. Wychodzi wg nich, że słupy mają stać w odległości ok.50cm od siebie na torze prostym.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#23
Witam miło :D ! Przesyłam zdjęcia Tilliga i przy okazji chciałem napisać o fragmencie zwrotnicy, który widać na ostatnim zdjęciu. Szyna bowiem jest tu bromowana, co nadaje jej trochę inny kolor (ciemniejszy), i choć sam jej jeszcze nie eksploatowałem, podobno - jak twierdził sprzedawca, jak prawdziwe szyny kolejowe "ścierają się" na jasniejszy kolor wprost proporcjonalnie do ilości przejechanych kół. Chciałem kupić flexa bromowanego (wysokość szyny 2.1mm), ale nie znalazłem takiego w ofercie. Szkoda, bo jeśli to wszystko prawda o szynach bromowanych, to można by w rzeczywisty sposób pokazać na makiecie, które tory są częściej, a które rzadziej używane (np w układzie torów umożliwiających wjazd na tor niewłaściwy). Pozdrawiam i trzymam kciuki. Ja startuję z jednotorową linią pod drutem od maja. Na razie zbieram materiały.
 

Załączniki

OP
OP
G
#24
Mam sklejkę :) Wybrałem chyba optymalną grubość 1cm dla wymiarów skrzynki 1m x 30cm, konstrukcja będzie nie za ciężka ale jednocześnie na tyle gruba, aby wkręty nie wychodziły bokami. Od razu gotowce przycięte na wymiar i to wszystko za 25zł :D Potem będę musiał dokupić jeszcze drugie tyle na drugi segment. Najpierw zrobię 1m szlaku na gotowo, potem drugi, i potem oba segmenty skręcę śrubami motylkowymi.

Znalazłem jeszcze na sklepie cienką 4mm sklejkę płat 70cm na 25cm za 6zł, kupiłem - zrobię z niego ławę pod tory. Będę musiał się jedynie zaopatrzyć jeszcze w precyzyjną piłkę w kształcie litery U z wymienialnymi brzeszczotami.

bstok70 napisał(a):
Witam miło ! Przesyłam zdjęcia Tilliga
Właśnie o taki tor mi chodzi :) Piękny

Przez godzinę od napisania można edytować swój post
 
OP
OP
G
#26
Tak teraz myślę, czy jednak nie będzie to zbyt wąskie.. Generalnie w zamierzeniu miałem budowę nasypu i po bokach minimalnie terenu, ale gdzieś ostatnio czytałem, że boki powinny mieć minimum 10cm - dlatego że... gdy lokomotywa się przewróci to że spada na bok, a nie leci metr w dół.. No nie wiem jak z tym spadaniem, spadają wam te loki? Mi kiedyś jedynie się raz położył na bok jak za szybko wszedłem w zakręt :D a to ma być prosty kawałek torów
 
OP
OP
G
#29
>>>a ty robisz zgodnie z jakąś normą

Czy to zdanie oznajmujące czy pytanie? Jeśli pytanie to robię to dla wyłącznie dla siebie wg własnego planu

Zauważyłem, że niestety sklejki są lekko wygięte w łuki, próbuję je nagiąć do równego sposobem widocznym na zdjęciu, zna ktoś może jakiś lepszą drogę prostowania?
 

Załączniki

OP
OP
G
#32
narazie niestety nie mam warunków na takie pełnowymiarowe moduły. Nie mam nawet piwnicy, gdzie mógłbym je zmagazynować podczas nieużywania. Te 2 metry szlaku będą stały na półce widocznej na zdjęciu. To ona mnie ogranicza ale albo tak, albo w ogóle :(
 

Załączniki

OP
OP
G
#35
W przyszłości mogę dorobić 2 krótkie segmenty na oba końce, zakończone znormalizowanym czołem, takie przejściówki. Narazie sukcesem będzie wykończenie pierwszego metra szlaku.

Co do iron maiden to słucham od czasu do czasu.
 
OP
OP
G
#37
raczej amerykański AOR głównie z roku 1989, czasami trochę gotyku i elektroniki.

A wracając do kolejki to do jutra dechy się prostują. Jutro będzie skrzynka, pojutrze środkowe wzmocnienia a dalej się zobaczy
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#38
Witam :D ! Gotyk1 Wydaje mi się, że skoro podchodzisz tak ambitnie do budowy modułów, to wielką szkodą będzie jeżeli Twoje moduły nie będą miały profili przejściowych. Po prostu szkoda Twojego potencjału!!!! Wystarczy tylko z jednej strony pasować do jakiejś normy. Nie ma zbyt wielu osób, które budują linie zelektryfikowane. A przecież przed nami jeszcze tak wiele! Trzeba zbudować stację gdzie przynajmniej będzie można wymieniać "loki". Półka, półką, ale Twoja półka, półki pozostałych i nagle jest fragment szlaku! Może ktoś kiedyś pozwoli nam się dołączyć do jakiejś niezelektryfikowanej linii :roll: . Pozdrawiam.
 
OP
OP
G
#39
ok zrobię trzeci - krótki segment przejściowy ze znormalizowanym czołem, ale to dalsza przyszłosć. Dzisiaj nie ujechałem niestety zbyt dużo. Nie wiem jak będzie jutro ale postaram się też coś podłubać.
 

Załączniki

Podobne wątki