• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne w dniu 26/04/2018 od godz. 0:00 z powodu migracji na nową platformę sprzętową

Makieta domowa Plan makiety 2,9x1,5

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Po długich poszukiwaniach i konsultacjach stanęło na rozwiązaniu od kolegi @Rubikus.
Zamiast "czarnej skrzyneczki" od Multimausa stanie Nanox do tego po XpresNecie podpięta
myszka Multimaus i Gen-Li do komputera, od strony torów moduł wykrywania zajętości s88.
Teraz czekam na przesyłkę i bawię się na makiecie i dziękuję wszystkim, którzy podzielili
się ze mną uwagami i radami.
Jednoczesne sterowanie dwoma lokomotywami i nagrywanie okazuje się nielada sztuką,
po zaimplementowaniu informacji zwrotnej będę się mógł skupić na kamerze ;)

 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Minął już rok od kiedy @Paweł Piotr naniósł na plan mojej makiety projekt ustawienia sygnalizacji
świetlnej w obrębie dolnej stacji. Wreszcie nadszedł czas wdrażania tego planu w życie.
Na pierwszy ogień poszły czterokomorowe semafory wyjazdowe. Padło na produkt Pana Kluby.
Poniżej fotki pierwszego semafora zainstalowanego "w terenie".

Niestety ze względu na rozmieszczenie napędów podmakietowych nie mogę ustawić semafora
trzykomorowego w jednej linii z tym pierwszym. Będę wdzięczny za Wasze opinie na temat
przesunięcia go w prawo, tak jak na załączonym rysunku. Myślę, że to nie powinno mieć
znaczenia ale zapytać zawsze warto ;)
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
Na kolei często zdarza się, że nie zawsze sygnalizatory można ustawić tak, jak mówią o tym przepisy (oczywiście z różnych powodów..). Na Twoim projekcie mamy właśnie do czynienia z taką sytuacją, że semafor wyjazdowy - z różnych powodów - bez wnikania w szczegóły - nie może stać po prawej stronie toru, do którego się odnosi. W takiej sytuacji należy go postawić po lewej stronie toru, natomiast w miejscu, w którym powinien stać (zgodnie z przepisami), należy ustawić wskaźnik W15. I po kłopocie... :)...:LOL:... (y)...
Szczegóły na rysunku...
 

Załączniki

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Kolejny czterokomorowy wyjazdowy semafor trafił na swoje miejsce, co wiązało
się z koniecznością przełożenia jednego napędu podmakietowego (całe szczęście było na to miejsce).
Stacja zaczęła wyglądać jakoś tak poważniej ;)
Teraz trzeba spokojnie poczekać na następne dwa semafory (trzykomorowe).
 

Załączniki

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Odpowiedź jest prosta - bo jeszcze ich nie zdemontowałem :)
Plan jest prosty - docelowo ma być dokładnie tak jak na Twoim szkicu, ale teraz już wiem,
że produkty Pana Kluby to ten standard na którym mi zależy, więc najpierw chcę nabyć
nowe tarcze i dopiero wtedy ustawić je tak jak należy.
 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Moduł informacji zwrotnej podłączony, przy okazji udało się zrobić trochę porządku
z kabelkami pod makietą. GbbKolejka dba o przejazd pociągu pasażerskiego pomiędzy
stacjami Dolną i Górną - jest zabawa ;)
W związku z powyższym dwie sprawy. Po pierwsze odcinki izolowane w analogu zwykle
robi się jak najkrótsze aby jak najlepiej kontrolować miejsce zatrzymania się pociągu
np. na stacji przed semaforem wyjazdowym. W cyfrze można w pełni kontrolować to co się
dzieje na odcinku izolowanym i wygodniej jest gdy są one dłuższe - czeka mnie kilka przeróbek.

Druga sprawa to pytanie. Jak sobie poradzić z takim tematem - pociąg wjeżdża na
odcinek z rogatkami, moduł wykrywa jego obecność - jak wysterować serwo poruszające
szlabanami? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady jak się do tego zabrać.
 

Załączniki

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
W oczekiwaniu na kolejną parę semaforów postanowiłem zabrać się za brakujący na Stacji Dolnej peron ziemny.
Pierwszy etap pracy, czyli ukształtowanie terenu na załączonych fotkach. Zastanawiam się nad sposobem
wykończenia krawędzi peronu. Na Stacji Górnej krawędź jest z drewnianych podkładów ale wydaje mi się, że
na Dolnej to nie będzie pasowało. Szukam metody wykonania krawędzi z takich "kamiennych belek".
 

Załączniki

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Moja ST44 doczekała się wagonów, które gabarytem odpowiadają jej dostojności :)
Ten model czteroosiowej węglarki Piko nie jest może szczytem marzeń, ale prezentuje
się całkiem przyzwoicie.
Do uzyskania pełnego efektu brakuje jeszcze przynajmniej sześciu sztuk ;)
 

Załączniki

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Od dłuższego czasu walczyłem z ucyfryzowieniem mojej makiety.
Po szybkim i łatwym zainstalowaniu modułu informacji zwrotnej nadszedł
czas cyfrowego sterowania zwrotnicami i pojawiły się pierwsze schody.
Mam cztery pary zwrotnic, które chciałem sterować parami z pojedynczych wyjść dekodera.
Okazało się, że wymaga to odpowiednio dużej mocy na wyjściu i tu na wysokości zadania
stanął kolega @Rubikus za co bardzo mu dziękuję.
Po podłączeniu wszystkich zwrotnic okazało się, że pora zarejestrować GbbKolejkę - poszło
bardzo szybko i sprawnie za co dziękuję koledze @gbbsoft :)

Po kilku godzinach walki pierwsze dwa pociągi jeżdżą i mijają się na Górnej stacji zupełnie same ;)

Teraz muszę koniecznie wydłużyć dwa odcinki izolowane, lepiej poznać GbbKolejkę,
ucyfrowić trzecią lokomotywę i dalej świetnie się bawić ;)

Filmik trochę przydługi ale frajda z tego, że "samo jeździ" jakoś mnie tłumaczy ;)
 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Odpowiadając na pierwszą uwagę - sterowanie analogowe zostało aktualnie zupełnie zdemontowane
(więc semafory pokazują tylko "jedź") do czasu zakupienia i podłączenia dekodera, mam nadzieję, że niebawem :)
Co do drugiej uwagi, to zamówienie u Pana Kluby jest w trakcie realizacji - w styczniu kolejne dwa piękne
sygnalizatory świetlne trafią na Stację dolną.

Niezależnie od powyższego dziękuję za te uwagi :)
 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Po przeczytaniu ogłoszenia @Rubikus 'a o świątecznej promocji oraz uwagach @Andrzej Harassek postanowiłem
czym prędzej zamówić dekoder do moich semaforów kształtowych Viessmanna i pojawiła się wątpliwość.
Czy te semafory mają napęd elektromagnetyczny czy też "silnikowy".

Będę wdzięczny za informacje na ten temat.
 

Podobne wątki