• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Plan budowy OK55 - Pytania

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#1
Czy podwozie BR 38 Fleischmann można użyć do budowy parowózu Ok1 i Ok55?
Mam plan na kilka lat dalekosieżny na budowę prototypu Ok55 - zbieranie dokumentacji technicznej i historycznej...
Jest to plan do wykonania w dłuższej perspektywie i ma odzwierciedlać Ok55-3 po budowie w ZNTK Wrocław.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#2
Czy podwozie BR 38 Fleischmann można użyć do budowy parowózu Ok1 i Ok55?
Co do Ok1 to nie rozumiem pytania: Ok1 to właśnie BR 38, więc to raczej przebudowa, związana z wymianą osprzętu na typowy polski (oczywiście zależnie od okresu, w jakim umieścimy oryginał - im później, tym więcej polskich elementów).

Ok55-1 i 2 miały podwozie od Ok22, praktycznie takie samo, jak Ok1/BR38, ale inny kocioł, od Tr203. Natomiast Ok55-3 miał poza tym inny przedni wózek, więc roboty trochę więcej.
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#3
No to dziękuję za odpowiedź - pomyłka z Ok1 bo miała być Ok22 typowy polski parowóz.
Co do Ok1 to nie rozumiem pytania: Ok1 to właśnie BR 38, więc to raczej przebudowa, związana z wymianą osprzętu na typowy polski (oczywiście zależnie od okresu, w jakim umieścimy oryginał - im później, tym więcej polskich elementów).

Ok55-1 i 2 miały podwozie od Ok22, praktycznie takie samo, jak Ok1/BR38, ale inny kocioł, od Tr203. Natomiast Ok55-3 miał poza tym inny przedni wózek, więc roboty trochę więcej.
Dziękuję bardzo za odpowiedź
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#4
No Ok22 to taki typowy polski nie był. W zasadzie to niemieckie podwozie od BR38 z innym kotłem, budką i osprzętem. Ale ogólna koncepcja wzięta z BR38.
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
Reakcje
421 24 0
#5
Bazą ma być ten sam egzemplarz, który chciałeś przebudować na Ok1? Na razie zacznij od podstaw modelarskiego rzemiosła, a dopiero z czasem porywaj się na takie plany jak Ok22 czy Ok55. Zakończ od zrealizowania OK1 ;) zobaczysz, że i to zadanie nie będzie takie łatwe.
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
327 2 0
#6
Poczytaj artykuł Zbigniewa Molendy o przebudowie BR 38 na Ok1. Kiedyś publikowany na łamach "Świata Kolei", dostępny na stronie PZMK: klik
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 7
Tabor 8
Tabor 7
Tabor 2
Tabor 4

Podobne wątki