• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Plan 5-cio letni

OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#82
Tak, to jest z tego samego materiału, gwiazdki i jest ich kilka. Ja czekam na wagony do mojej nowej NO.9 :D
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#83
Na module ze zdjęć znajduje się wyjazd z bocznicy. Będą tutaj też bloki z wielkiej płyty. Jeden najwyższy zaczyna coś przypominać. Teraz zacząłem się zastanawiać czy drogę dojazdową zrobić asfaltową tak jak pierwotnie zakładałem. Czy może jak na zdjęciach z płyt betonowych. Co myślicie?

DSC_0507.JPG DSC_0509.JPG DSC_0511.JPG
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.517 33 0
#85
Artur zanim zaczniesz kończyc skrzynki wykończ je jakoś ładnie na bokach bo strasznie razi ten styropian. Jak się zapuścisz dalej w las z pracami to coraz gorzej ci to będzie ładnie wykończyć.
 

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.063 36 0
#87
Blok wyszedł świetnie ;) Drzwi do magazynu jak dla mnie przeskalowane, a prowadnice w szczególności. Pomyśl może nad pocięcie tego forniru laserem.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#88
Drzwi to próby były. Teraz są nowe pomysły wdrażane. Co do bloku to po za grafitem w szczelinach jest to stan fabryczny :)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#91
Ten akurat nie, ale inny, którego nie widać zdążył już poniszczyć część modułów ...
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#93
Overmax ActiveCam3, generalnie mieści się w skrajni i nagrywa w HD, no i jest tania :)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#94
Wystawy w Toruniu i Krakowie pokazały wiele niedociągnięć. Obecnie przymierzamy się do poprawienia elektryki na modułach. Przyjechała też układanka do złożenia, czyli posterunek odgałęźny na szlaku jednotorowym, który będzie połączony z bocznicą.

Zaczynam przymierzać się do planu 10-cio letniego, czyli budowy stacji Błonie z lat 1952 - 1961. Jest to okres, w którym do Błonia od strony Warszawy dojeżdżały EZT, a dalej na Łowicz - Kutno jeździły parowozy. Myślę że taka stacja przyda się na imprezy :D. Posterunek bocznicowy Błonie jest polem doświadczalny, więc czas zacząć testować budowę sieci trakcyjnej.

Zapewne na początek użyję słupów Viessmana zmodyfikowanych (jak pokazywał Pado i Arturro). Co do samej "pajęczyny" to na początek będą to "rury kanalizacyjne", chociaż jak widać na modułach DarkaW, nie wygląda to źle, przynajmniej dla mnie.
Oczywiście zamierzam też popróbować metody Ciekmy. Jednak znając swoje umiejętności wiem że nie wiele z tego wyjdzie :)

Na bocznicy drut powinien być nad torami 104 i 106. Teraz pytanie czy zastosować słupy pomiędzy tymi torami z wysięgnikami na dwie strony, czy może jednak słupy z jednym wysięgnikiem dla każdego toru osobno? Schemat jest na pierwszej stronie wątku ;)


PS.
Co do kamerki - znalazłem taką, która powinna zmieścić się w budę lokomotywy, posiada moduł WiFi i nagrywa w HD. Co powinno dać możliwość przesyłania obrazu na żywo podczas imprez. Niestety to jeszcze chwila. Kamera jest jeszcze w Hongkongu :D i co dziwne razem z kosztami przesyłki jest o 1/3 tańsza niż w sklepach w Polce.
 
Ostatnio edytowane:

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#95
Cześć! Wydaje mi się, że zelektryfikowanie tylko 104 i 106 plus toru łączącego między rozjazdami 21 i 22 może nie być wystarczające. 105 chyba musi być obowiązkowo pod drutem, a i 111 i 101 pozostają do poważnego rozważenia. Chodzi mi bowiem o elektrowozy, które będą tu wjeżdżać, a które muszą gdzieś czekać na pociąg powrotny. Co do miejsca ustawienia słupów to chyba najważniejsza jest szerokość międzytorza. Słupy nie mogą znaleźć się w skrajni, zwłaszcza na tak potężnej bocznicy towarowej (czy planowane jest nadawanie pociągów o przekroczonej skrajni? Bo jeśli tak, to przydałoby się w ogóle zrezygnować ze słupów na rzecz bramek). Ponieważ tor 103 niczym zęby piły odchodzi bezpośrednio do magazynów, ustawienie klasycznych, polskich bramek jest utrudnione - głupio stawiać słupy na rampie wyładowczej. W takim razie (jeżeli międzytorze między torami 103 i 104 jest za wąskie na ustawienie masztu) do rozważenia pozostaje ustawienie pół bramek poniżej toru 107 z wysięgnikami nad 104 i 106. Niestety będzie wtedy kłopot z odciągiem dla przewodu nad łącznikiem między 104 i 106. Patrząc na Twoją stację, a konkretnie na międzytorze 104/106, na korku, są narysowane kropki, czyli pewnie jest tam szeroko i już na etapie projektu przewidziałeś tam miejsce na maszty. Jeżeli tak, to chyba wariant ekonomiczny (słupy z dwoma wysięgnikami) jest najlepszy. Wtedy tylko pozostaje kwestia odciągu dla łącznika. Aby nie przeciążyć słupa chyba trzeba by zamontować go tak, jak na rysunku:
Artur.jpg
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#96
Teraz jak o tym napisałeś to faktycznie nie pomyślałem o wszystkim.

105 - jest dość rozbudowany więc odpada. Tam będą manewry z węglem.
101 - wyciąg powinien być częściowo o ile się tak robiło? Żeby elektrowóz mógł wjechać na 107.
107 - odstawczy też żeby elektrowóz mógł z niego zabrać to co zostanie tam odstawione po pracach. Zakładam że cały jak będzie mało do zabrania.

Te kropi są pod oświetlenie. Nie zakładałem sieci. Kropki są co 20cm. Zakładam że słupy będą co około 40-45cm.

Między szynami torów 104 i 106 jest około 5cm tak więc latarnie są w tym momencie sporo po za skrajnią.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#97
Cześć raz jeszcze. Przejechałem się z Twoim pracownikiem po torach bocznicy. Chociaż wiem, że RTS pomagały Ci stworzyć Osoby bardzo znające się na rzeczy, to wprowadzenie trakcji elektrycznej będzie musiało wiązać się z pewnymi zmianami. Przeksztalcenie 105 w bocznicę obsługującą skład węgla w moim odczuciu dyskwalifikuje 104 z funkcji toru wjazdowo-wyjazdowego. Właściwie funkcję tę pełnić mogą już tylko tory 106 i 107. Można rozważyć elektryfikację 104 tylko do rozjazdów 21 i 22, aby umożliwić "oblot składu" po przejeździe pociągu na 106. Wtedy 106 byłby wjazdowo-wyjazdowym, a 107 tylko wyjazdowym, po uformowaniu pociągu. Nadal jednak brakuje miejsca na oczekujący na powrót elektrowóz. Albo jako "luzaka" trzeba będzie go wysłać do najbliższej stacji albo wygospodarować mu kawałek toru w lokomotywowni. Jest zgryz.
A i jeszcze jedna sprawa. Dotychczas RTS i wynikające z niego rozmieszczenie urządzeń srk zakładały poruszanie się po bocznicy tylko jednej lokomotywy. Teraz będą już dwie. Z tego jedna, manerwowa będzie obsługiwana przez Twojego pracownika, ale druga, liniowa, przez kogoś zupełnie obcego (dajmy na to przyjedzie ode mnie do Ciebie po meble Kolega Gawryluk ;)). Czy wtedy układ semaforów będzie optymalny? A może lepiej nie elektryfikować tej bocznicy?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#99
Do tej pory jak kupowalem coś za granicą, co prawda do innego hobby jakim jest ASG, zawsze wychodziło drożej. Dlatego jestem zdziwiony tym bardziej że ta 1/3 wartości to jest prawie 200zł
 

Podobne wątki