Hmm, według przepisów jak semafor będzie stał za rozjazdami to one nie wchodzą w drogę przebiegu i nie trzeba ich uzależniać?
Ale też w takim przypadku na chłopski rozum, tylko jeden skład może być na takim posterunku. No bo jak rozwiązać bezpiecznie sytuację, w której pociąg wjeżdża na posterunek, a drugi czeka... no właśnie gdzie? pod semaforem wyjazdowym?
Ok, można zrobić z wyjazdowego semafor grupowy, ale czy taka sytuacja jest dozwolona?
Przepisy z 1951 roku mówią:
"8. Przy każdym torze, z którego wyjeżdżają pociągi, należy ustawić osobny semafor wyjazdowy. Jeżeli układ torów i warunki ruchowe na to pozwalają, to dla uproszczenia urządzeń sygnałowych można zastosować dla grupy torów wyjazdowych jeden wspólny semafor wyjazdowy grupowy.
9. Tory główne zasadnicze nie mogą być zaliczone do grupy i muszą posiadać osobne semafory wyjazdowe. Tory wyjazdowe zaliczone do jednej grupy, do której ma stosować się semafor wyjazdowy grupowy, powinny odpowiadać następującym warunkom (rys. 16):
a) grupa zaczyna się poza torami głównymi zasadniczymi i leży z jednej strony tych torów,
b) drogi wyjazdu pociągów, prowadzące z jednej grupy, nie mogą się przecinać z innymi drogami wyjazdu przed miejscem, w którym się zbiegają.
11. Semafor wyjazdowy ustawia się z reguły przed ukresem lub początkiem pierwszej zwrotnicy wchodzącej w drogę przebiegu wyjeżdżającego pociągu. Semafor wyjazdowy grupowy należy ustawiać obok miejsca, w którym zbiegają się drogi wyjazdu albo za nim, lecz przed miejscem, w którym dana grupa łączy się z innymi drogami przebiegu pociągów (rys. 18)"
No to gdzie tu miejsce na przebieg wjazdowy?
Ale też w takim przypadku na chłopski rozum, tylko jeden skład może być na takim posterunku. No bo jak rozwiązać bezpiecznie sytuację, w której pociąg wjeżdża na posterunek, a drugi czeka... no właśnie gdzie? pod semaforem wyjazdowym?
Ok, można zrobić z wyjazdowego semafor grupowy, ale czy taka sytuacja jest dozwolona?
Przepisy z 1951 roku mówią:
"8. Przy każdym torze, z którego wyjeżdżają pociągi, należy ustawić osobny semafor wyjazdowy. Jeżeli układ torów i warunki ruchowe na to pozwalają, to dla uproszczenia urządzeń sygnałowych można zastosować dla grupy torów wyjazdowych jeden wspólny semafor wyjazdowy grupowy.
9. Tory główne zasadnicze nie mogą być zaliczone do grupy i muszą posiadać osobne semafory wyjazdowe. Tory wyjazdowe zaliczone do jednej grupy, do której ma stosować się semafor wyjazdowy grupowy, powinny odpowiadać następującym warunkom (rys. 16):
a) grupa zaczyna się poza torami głównymi zasadniczymi i leży z jednej strony tych torów,
b) drogi wyjazdu pociągów, prowadzące z jednej grupy, nie mogą się przecinać z innymi drogami wyjazdu przed miejscem, w którym się zbiegają.
11. Semafor wyjazdowy ustawia się z reguły przed ukresem lub początkiem pierwszej zwrotnicy wchodzącej w drogę przebiegu wyjeżdżającego pociągu. Semafor wyjazdowy grupowy należy ustawiać obok miejsca, w którym zbiegają się drogi wyjazdu albo za nim, lecz przed miejscem, w którym dana grupa łączy się z innymi drogami przebiegu pociągów (rys. 18)"
No to gdzie tu miejsce na przebieg wjazdowy?