• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Piwiarki

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
989 1 0
#44
Przypuszczam że chodzi o zdjęcia. Ja też się nie spotkałem ale może niedokładnie szukałem.
Jest być może inna metoda.
Można by poszukać spisu eksponatów z MTP w 1930 chociaż ja do tej pory nie znalazłem (znalazłem za to z 1929 roku - zamieszczam w wątku o II epoce, żeby nie zaśmiecać).
 
A

AJ

Gość
#45
Jeszcze taki wagonik produkcji Huty Królewskiej podobno zbudowany w 1938 roku

Clipboard02.jpg

Zdjęcie pochodzi z książki "Od Warsztatów Przetwórczych do ALSTOM KONSTAL S.A." i chyba jeszcze tutaj nie gościło.
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Reakcje
239 3 0
#46
Przypuszczam że chodzi o zdjęcia. Ja też się nie spotkałem ale może niedokładnie szukałem.
Katalog jest dość niedokładny ;-). Natomiast trzeba pamiętać, że to co jest w necie nie jest kompletem zasobów NAC ;-).

Jeszcze taki wagonik produkcji Huty Królewskiej podobno zbudowany w 1938 roku

Zdjęcie pochodzi z książki "Od Warsztatów Przetwórczych do ALSTOM KONSTAL S.A." i chyba jeszcze tutaj nie gościło.
Krzysiu Soida chyba się machnął - raczej 1928 r. sądząc po zakresie numeracji.
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Reakcje
239 3 0
#48
Właśnie dlatego napisałem "podobno", bo nawet jak dla mnie już coś nie grało. Domyślałem się, że to doprecyzujesz (y).
Jak będę miał Andrzeju całość ;-). W każdym razie odnośnie browaru w Lwowie jedno mnie zaskakuje - conajmniej trzy wagony mieli z Huty Królewskiej. A przecież Zieleniewski w Sanoku był znacznie bliżej... Ba nawet położony w okolicy Śląska Żywiec po 1918 r. brał wagony z Sanoka...
 
A

AJ

Gość
#49
Zerknąłem jeszcze raz do "Książki" i przedwojenna produkcja jest tam potraktowana delikatnie mówiąc skromnie. Jest tam jedynie fragment książki inwentarzowej biura konstrukcyjnego, co niekoniecznie musi się przekładać na produkcję. Niemniej - w tym fragmencie jako jedyne pod zamówieniem 7422 dla Browaru Lwów - wagon do transportu piwa, nośność 12 t - rok zakończenia 1926/27. Niestety nie podano żadnej ilości i ten rok zakończenia - opracowania dokumentacji? przekazania do produkcji? Na te pytania niestety w książce nie ma odpowiedzi, ale twój Arielu typ z 1928 rokiem staje się wielce prawdopodobny. O żadnych innych piwiarkach nie ma tam już mowy. Może być tak, że był to nieudany eksperyment produkcyjny, może być też tak, że nadchodzący kryzys wstrzymał dalsze zamówienia, a po jego przejściu lokowano je już tylko w renomowanym pod tym względem Sanoku. Z dzisiejszego punktu tego chyba nie rozstrzygniemy, niemniej wygląda, iż był to dla Huty Królewskiej jednorazowy epizod.
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Reakcje
239 3 0
#50
Według moich danych z Chorzowa były wagony PKP (A) 530 163, 530 262 i 530 356. Sanok prawdopodobnie dostarczył numery 530 181 - 530 184 (na pewno ten ostatni). Można podejrzewać, że wagony tego typu zakupywał też w II RP Browar w Tychach. Widziałem zdjęcie wagonu numer prawdopodobnie 530 2xx, a wagony sprzed 1918 r. dostały numeracje nie PKP, a Górny Śląsk/Obeschlesien - przynajmniej pierwotnie.
Btw Ty jesteś Andrzeju z Trójmiasta?? Może warto rozpoznać temat wagonów browaru w Gdańsku ;-)??
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
989 1 0
#51
... Sanok prawdopodobnie dostarczył numery 530 181 - 530 184 (na pewno ten ostatni). ...
Arielu, czy tych wagonów nie było 5?
Niestety nie dysponuję lepszym zdjęciem niż to:
034.jpg

Widać na nim 4 wagony. Ale jak się dobrze przyjrzeć to wg mnie widać także budkę piątego za nimi. Tak mi się wydaje ale oczywiście mogę się mylić. Idąc dalej mogę chyba przyjąć że piąty wagon też był dla Lwowa (podobnie jak czwarty, widoczny ale oznakowanie jest już niewyraźne)?

PS.
Właśnie przejrzałem ten wątek i stronę wcześniej to samo zdjęcie ale dużo większe wstawił Andrzej Jaroszewicz
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
#53
Ciekawa jak na polskie konstrukcje budowa dachu
na 44 stronie wątku II epokoki początki... jest wagon kryty z huty Ostrowiec - 7 zdjęcie które wstawiłem. Dach wagonu jest bardzo nietypowy
[DOUBLEPOST=1447350908,1447350323][/DOUBLEPOST]Szczypta Opolskich browarów
http://opolskie.fotopolska.eu/287102,foto.html?o=b13468&p=1
1895 , Specjalny wagon Browaru "Pringsheima" służący do rozwożenia piwa po całym Śląsku. Nieliczna z pamiątek po silnym ośrodku piwowarskim jakim było kiedyś Opole. Pocztówka i opis Andrzeja Urbanka z publikacji "Beczka" nr 3 (260) 29.02-20.03.2012 r. (Wagon konkurencyjnego Browaru Zamkowego na
Fotopolska_287102.jpg


1897 , Specjalny wagon Browaru Zamkowego "Friedlaendera" służący do rozwożenia piwa po całym Śląsku. Nieliczna z pamiątek po silnym ośrodku piwowarskim jakim było kiedyś Opole
http://opolskie.fotopolska.eu/264945,foto.html
Fotopolska_264945.jpg
 
A

AJ

Gość
#54
na 44 stronie wątku II epokoki początki... jest wagon kryty z huty Ostrowiec - 7 zdjęcie które wstawiłem. Dach wagonu jest bardzo nietypowy
Tylko że tamten wagon służył do przewozu węgla drzewnego (seria Sd) i również znajduje się na zdjęciu "targowym" z NAC-u. W tym wypadku kształt dachu był poniekąd typowy dla wagonów z tym przeznaczeniem i występował w wagonach różnej "narodowości" - kkStB, CSD, MAV, CFR itd.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Reakcje
239 3 0
#55
Ciche bohaterki drugiego planu - piwiarki browaru parowego w Limanowej


[DOUBLEPOST=1449174153][/DOUBLEPOST]
Arielu, jak już odkopaliśmy temat - próbowałeś kiedyś "rozkwinić" to zdjęcie

Zobacz załącznik 340018
Ciekawa jak na polskie konstrukcje budowa dachu, ewidentne wyposażenie w przedział dla konwojenta - co to może być?. Wagon stoi pomiędzy produktami Zakładów Ostrowieckich (wagonem do przewozu węgla drzewnego i platformą czteroosiową - jeśli dobrze rozpoznałem oczywiście) więc to może jakiś ich wyrób. Zetknąłeś się może z takim cudakiem w swoich poszukiwaniach?
Czyżby jednak prototyp sanockiego wagonu do przewozu ryb??