• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Piwiarki

OP
OP
Ariel Ciechańsk
Reakcje
239 3 0
#22
WP_20150615_030.jpg
żeby nie śmiecić w wątku o zespołach do przewozu ryb...
[DOUBLEPOST=1439592256][/DOUBLEPOST]
WP_20150615_013.jpg
I wagon z wypożyczenia....
[DOUBLEPOST=1439593005,1439592057][/DOUBLEPOST]Ogólnie wagony rewindykowało PKP. Dopiero w Polsce uznawano własność przedwojennego właściciela. Wagony często zza granicy wracały z nowymi numerami PKP. To wszystko tłumaczy, czemu pierwotnie wagony prywatne mają numerację wagonów PKP.
 
A

AJ

Gość
#23
chyba mam hipotezę co do numeru wagonu - spójrzcie bo na mój gust to będzie 530 184 [P]
To była bardzo dobra hipoteza Arielu, myślę że na tym zdjęciu można to już odczytać bez problemu:

Clipboard02.jpg


Niestety, numery kolejnych wagonów to już zagadka. Ale za to w "bonusie" jeszcze takie cacko, co prawda nie do piwa ale urocze ;)

Clipboard03.jpg

Jak zawsze pozdrowienia i ukłony dla Grzesia za pomoc :).
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Reakcje
239 3 0
#24
Gdzie jest mojaaaaa szczęka! Co do numerów - jak pisałem wcześniej browary kupowały nowe wagony "pakietami" i dostawały one w zwiazku z tymnumery kolejne. Numery od 530 185 do 530 194 obsadzone są wagonami Browaru Okocimskiego. Czyli raczej numeracja poleci w dół i mamy kolejno wagony 183, 182 i 181 :p.
Wagony dla Saturni (później Schichta) bazowały na rozwiązaniach wagonów do przewozu piwa. Na priv służę skanami blattów tych wagoników ;).
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
989 1 0
#25
Gdzie jest mojaaaaa szczęka! Co do numerów - jak pisałem wcześniej browary kupowały nowe wagony "pakietami" i dostawały one w zwiazku z tymnumery kolejne. Numery od 530 185 do 530 194 obsadzone są wagonami Browaru Okocimskiego. Czyli raczej numeracja poleci w dół i mamy kolejno wagony 183, 182 i 181 :p.
Wagony dla Saturni (później Schichta) bazowały na rozwiązaniach wagonów do przewozu piwa. Na priv służę skanami blattów tych wagoników ;).
Jeśli 530 184 to najwyższy możliwy (bo później jest pakiet Okocimia) a jednocześnie był to pakiet ciągłych numerów to do dyspozycji jest ich najwyżej 15, bo 530 169 miała chłodnia (lodownia?) Schichta - 530 157 to też chłodnia Schichta więc pewnie 158 także, a nikt oczywiście nie mówi, że 169 to był numer ostatni z pakietu Schichta.
Na zdjęciu widzę co najmniej 5 wagonów (tzn. 4 wagony i budkę piątego). Więc tak chyba przyjąć że 530 180 - 184 to piwiarki lwowskich browarów.
A swoją droga to człowiek ślęczy nad jakimiś miniaturami a tu takie wielkie foty, że aż ... proszę o jeszcze :)
 
A

AJ

Gość
#26
Wagony dla Saturni (później Schichta) bazowały na rozwiązaniach wagonów do przewozu piwa.
Ja mam wrażenie, że to dokładnie te same wagony, tylko budka hamulcowa jakby "spadła" na ostoję :LOL:.

Na priv służę skanami blattów tych wagoników ;).
A to ja poproszę ;).
Jeszcze jakby udało się tego nieszczęsnego Sokołowskiego rozwikłać (n).
Powiedzcie mi jeszcze, co to jest na dachu (vis a vis budki hamulcowej), jakiś system wentylacji? Widać to też na piwiarkach.
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
989 1 0
#27

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
989 1 0
#31
Widzisz, ze zdjęć tego nie było widać ;).
Jasne. Na początku też miałem takie wrażenie i wydawało mi się że wiem że to to samo ale teraz jak mam rysunki przed oczami to wiem że mi się wydawało. ;)

Pocztę ode mnie dawkuj sobie, bo ja jako zapewne ładnych parę lat młodszy, jak dostałem rysunki z Sanoka to ciśnienie skoczyło ładnie z nadmiaru szczęścia :D
Mój przypadek to potwierdza :D
 

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 13 0
#34
Prawdę powiedziawszy nie interesowałem się tematem wagonów, które mogły być w posiadaniu radomskich firm. Porozmawiam ze znajomymi z RTN-u - może polecą mi kogoś, kto zajmował sie dziejami radomskiego browaru i coś spróbuję ustalić.
 
A

AJ

Gość
#35
Jeszcze jedna fotka ze zbioru... Nie potrafię odnaleźć czy już się pojawiła gdzieś wcześniej...

piwo.jpg

Browar w Tychach, podobno rok 1922. Fajne te "pivaki" z ławą i poręczami - chyba przy innych wagonach tego typu to rozwiązanie się jeszcze nie pojawiło.
Niestety zdjęcie oryginalnie pochodziło bodaj z materiałów promocyjnych Browaru i oczywiście musiało być w związku z tym udziwnione :(. W związku z tym o odczytywaniu numerów nie może być oczywiście mowy.
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
989 1 0
#36
Jeszcze jedna fotka ze zbioru... Nie potrafię odnaleźć czy już się pojawiła gdzieś wcześniej...

Zobacz załącznik 321538
Browar w Tychach, podobno rok 1922. Fajne te "pivaki" z ławą i poręczami - chyba przy innych wagonach tego typu to rozwiązanie się jeszcze nie pojawiło.
Niestety zdjęcie oryginalnie pochodziło bodaj z materiałów promocyjnych Browaru i oczywiście musiało być w związku z tym udziwnione :(. W związku z tym o odczytywaniu numerów nie może być oczywiście mowy.
To fragment zdjęcia, które - wydaje mi się - pojawiło się już na forum ale dawno:
315756.jpg

Mam wrażenie, że widać tu przynajmniej dwa "typy" wagonów. Drugi od lewej to chyba taki jak na poniższym zdjęciu (tylko jeszcze w malaturze sprzed II epoki):
595048.jpg
Obie fotki z portalu fotopolska.eu
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Reakcje
239 3 0
#39
Browar Sielecki w Sosnowcu należący do Gwarectwa Hrabia Renard. Ciekawostką jest, że dysponował on wagonami do przewozu piwa także w okresie międzywojennym - w 1939 r. skreślono dwie uszkodzone sztuki, w tym jedną sprzed I wś. Ciąg dalszy badań z przyszłym tygodniu ;-).
 
A

AJ

Gość
#40
Arielu, jak już odkopaliśmy temat - próbowałeś kiedyś "rozkwinić" to zdjęcie

Targi turystyki i transportu 1930.jpg

Wstawione kiedyś przez Szweda1978 w wątku II-go epokowym, Jarząbek podjął kiedyś próbę identyfikacji wagonów - ale nie do końca. Nie jestem pewny czy moje pytanie będzie tu pasować, ale zaryzykuję. Oprócz "rybiarki" z HCP oraz wagonu który ja identyfikuję jako piwiarkę sanocką stojących na końcu, jest tam jeszcze jeden wagon izotermiczny

Targi turystyki i transportu 1930.1.jpg

Ciekawa jak na polskie konstrukcje budowa dachu, ewidentne wyposażenie w przedział dla konwojenta - co to może być?. Wagon stoi pomiędzy produktami Zakładów Ostrowieckich (wagonem do przewozu węgla drzewnego i platformą czteroosiową - jeśli dobrze rozpoznałem oczywiście) więc to może jakiś ich wyrób. Zetknąłeś się może z takim cudakiem w swoich poszukiwaniach?