• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Piwiarki

Tak wstępnie wychodzi, że większość wagonów miało pod koniec II RP zaledwie kilka browarów:
Towarzystwo Akcyjne Browarów Lwowskich - podobno 100 sztuk...
Browar Okocim - 86 szt.
Browar Żywiec - 65 szt.
Browary Książęcy i Obywatelski w Tychach - co najmniej 55 szt.
Zjednoczone Browary Warszawskie - prawdopodobnie 35 szt.
Browar Zamkowy w Cieszynie - 10 szt.
Browar Tenczynek - 4 szt.
Browar Strakacza Skierniewice - 3 szt.
Browar Gwarectwa Renard w Sosnowcu - 2 szt.
Według moich danych z Chorzowa były wagony PKP (A) 530 163, 530 262 i 530 356.
Czy są Arielu jakieś nowe wieści w powyższych kwestiach?
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
W sensie Lwowa? Cisza...

Btw. We wrześniu będę bawił koło tygodnia w Trójmieście, m.in. szukając info o wagonach do przewozu piwa. Więc może udałoby się spotkać przy nomen omen piwie i pokazać co już udało mi się zebrać ;).
 
Eeee... Liczyłem na więcej.

Pytanie było powiązane - w zasadzie chodziło mi i o Lwów i o Królewską Hutę razem wzięte. No dobra, to jak cisza, to ja coś podsunę - w 1930 roku Browar Lwowski zeznał, że posiadał 50 wagonów do przewozu piwa

lwow.jpg


Natomiast Zjednoczone Huty Królewska i Laura upierały się w 1927 roku, że wagon 530 262 miał co najmniej dziewięcioro rodzeństwa

chorzow.jpg



Teraz przechodząc do kwestii zasadniczej - w dobrym towarzystwie zawsze miło spożyć piwko - może być Lwowskie (choć ono podobno teraz już też nietakie jak kiedyś) ;)
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Wychodzi na to, że 530 262 był najmłodszym z tej gromadki, a pozostałe możemy założyć w sposób graniczący niemal z pewnością, że noszą numery od 530 253 do 530 261. Bowiem dalej sytuacja wygląda tak:
530 263 Towarzystwo Akcyjne dla Fabrykacji Tłuszczów Jadalnych „Amada” w Gdańsku

530 264 Przemysł Tłuszczowy “Schicht” SA w Warszawie

530 265 Przemysł Tłuszczowy “Schicht” SA w Warszawie

530 266 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 267 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 268 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 269 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 270 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 271 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 272 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 273 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 274 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 275 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 276 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 277 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 278 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 279 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 280 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 281 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 282 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 283 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 284 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe

530 285 Jan Götz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Czyli to pewnie był ten. Tak mi się wydawało, że on w "barwach" PKP

Zobacz załącznik 496032

Zdjęcie lichutkie, ale innego nie mam, z reklamy Gdańskiej Fabryki Wagonów z 1929 roku.
Chyba mam od Krzysia Koja w znacznie lepszej jakości, bo numer się dało odczytać :D. A co do wypadu to znam znać co i jak, bo będę przy okazji pobytu służbowego żony, ale na pewno chcę podskoczyć do Malborka w temacie browaru elbląskiego. No i koniecznie jakaś kwerenda w temacie browaru w Gdańsku.
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
To się wstrzelił, bo jutro jadę do Archiwum w Bochni, bo wyskoczył mi jakiś wykaz wagonów piwnych z 1945 r. :-D. Btw - skontaktuje się z Tobą lada dzień na priv, bo 19.09 na kilka dni będę jechał do Trójmiasta i pewnie będę miała jakiś wolny wieczór na ewentualne pokazanie tego co już mam!
 
Witam, a czy to coś co pojawiło się na Allegro, nawet ładnie zrobiony, ma coś wspólnego z jakimś oryginałem, no i oczywiście czy numer też jest z księżyca czy jednak oryginalny?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Okocim Götz.jpg

[DOUBLEPOST=1505500286,1505499676][/DOUBLEPOST]No to może kogoś zaciekawi Browar Kobylepole lata chyba 50-te.
193Fot001 browar forum.jpg

Zdjęcie własność Kompanii Piwowarskiej w Poznaniu udostępnione do książki "Poznański Węzeł Kolejowy..."
 
Ponieważ Ariel jest chyba zagrzebany w papierach i jeszcze pewnie przykryty kurzem, który wcześniej na nich spoczywał, spróbuję choć trochę odpowiedzieć korzystając z tego co już umieścił na forum. Numer akurat jest jak najbardziej prawidłowy i dobrego właściciela, -> to powinno wiele wyjaśnić. Ciekawy jest natomiast dobór modelu - ja do przewozu melasy spodziewałbym się raczej zwykłej cysterny, niż byłej winiarki, ale w końcu autor tego "projektu" jest zanany z wielu "niekonwencjonalnych" interpretacji rzeczywistości. No chyba, że ma na taki wagon kwity i to ja jestem w błędzie...
Co ciekawe wagony dwuzbiornikowe do przewozu alkoholi na PKP (A) -> były i nawet po II wojnie je rewindykowano, nie ma natomiast pewności co do ich wyglądu.

Za zdjęcie z Browaru Kobylepole dziękuję - znam je co prawda z książki, ale fajnie że trafiło i tutaj.