• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Piotrkowskie Trybunały Modelarstwa Kolejowego 2014

Gethvar

Znany użytkownik
Super zdjęcia! Zwłaszcza podoba mi się ten rekin na makiecie :pi oczywiście czechowicka SM31 od EFC, nie mogę się doczekać kiedy będę mógł pojeździć swoją...
 
Powiem Wam, że warto oglądać makiety przy pomocy aparatu z teleobiektywem. Można obejrzeć każdy detal. To zupełnie inne oglądanie niż nie uzbrojonymi oczami :))) Na zbliżeniach widać kunszt wykonania. Wszystkie makiety są niesamowite! Chłopaki, wielkie gratki za takie dzieła :)
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Część 2 "ENKA"
Pomniejszyć się 160 razy to nie taka prosta sprawa. Skala N zawsze we mnie budziła respekt. Wielkość elementów wykorzystywanych do budowy makiet znacząco przekracza moje zdolności manualne. Ale kiedy postawiłem mój pierwszy krok na makiecie zrozumiałem, że przy tej skali można uzyskać coś, co przy H zero jest bardzo trudne – panoramę (szeroką perspektywę,) bez utraty detalu. Mistrzowie skali N – wielki szacunek.
Początek mojej podróży to pętla. Mam nadzieję, że odnowione malowanie znajdującego sie tu bunkra nie jest powodowane planami jego użycia w najbliższym czasie. Na wszelki wypadek nie zbliżałem się.

A Bunkier.jpg


Zaskoczył mnie pobliski przejazd kolejowy kategorii chyba A łamane na D. Po jednej bowiem stronie toru stała budka dróżnika i zapora, po drugiej zaś nie było nic. Szybko pobiegłem do dróżnika przejazdowego zapytać o co chodzi. Czyżby ktoś się połasił na rogatki? Dróżnik przepędził mnie wskazując na napis "wstęp wzbroniony". Dopiero później dotarła do mnie plotka, że winny temu jest podział administracyjny. Granica województwa przebiega wyłomem właśnie przez przejazd, zaś władze obu województw miały inną koncepcję co do kategorii przejazdu. Ile w tym prawdy nie wiem.

B dwutorowy szlak.jpg


Dalszą podróż odbywałem wzdłuż torów, po których mimo przejazdów kategorii D przejeżdżały co jakiś czas pociągi Shinkansen (jeździły tak szybko, że maszyniści musieli za nimi biegać). Bardzo spodobały mi się „krowy na schodach”. Był to co prawda kamienny dukt ale z dalszej perspektywy wyglądało to tak jak to sobie wymyśliłem.
C Krowy na chodniku.jpg

Kolejnym etapem podróży była rzeka i stawy hodowlane. Ich właścicielem była „Baba z Radomia” ale o szczegóły trzeba zapytać Miśka. W każdym razie nie zaatakowała drutów na makiecie H0 tylko pozowała do zdjęć.
W stawach, jak widać, woda jest bardzo zamulona, więc i smak karpi pewnie będzie adekwatny.

J Bab z Radomia.jpg

D Narew.jpg

E Stawy hodowlane.jpg


F stawy hodowlane.jpg


G Narew i stawy hodowlane.jpg


H przejazd kategorii D.jpg

K Na roli.jpg


Zwolaków Duży to rzeczywiście obok szuflady największa stacja na szlaku. Ma ona zaplecze niezbędne do obrządzania lokomotyw parowych. Krzyżowały się tu pociągi. A gwar! A ruch! To stacja kwitnącej kolei. W pobliżu zabudowania wiejskie, a dalej szlak z górującą nad nim postacią Miśka (jednego z Mistrzów skali N).

L szopa.jpg


M szopa.jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Coś źle wchodzą zdjęcia[DOUBLEPOST=1403907855,1403907055][/DOUBLEPOST]To jeszcze raz
N Zwolaków Duży.jpg


O Zwolaków Duży.jpg


P Zwolaków Duży.jpg

I panorama i twórca.jpg


Gdy doszedłem do zagajnika sosnowego, między długimi pniami sosen dostrzegłem zabytkowy kościół. Musiał być bardzo stary, a ilość ścieżek do niego prowadzących wskazywała, że był również zamknięty. Był tak ładnie wkomponowany i tak ładnie wykonany, że właściwie stanowił najpiękniejszy element spośród wszystkich prezentowanych makiet. Po prostu rewelacja, pierwsze miejsce! Wspaniały klimat!
S1 Bór.jpg


S2 Stary kościół.jpg


S3 Stary kościół.jpg


S4 wiadukt.jpg


Przede mną już tylko tunel i wjazd do szuflady. Tam czeka Shinkansen, do którego wsiadam aby wrócić do miejsca początku podróży. Pędzimy 300km/h. Przez okno widać jak Misiek z Fredem w dłoni próbuje nas dogonić. Niestety nie daje rady. Po chwili znów jestem w szufladzie. Postanowiłem wprosić się do Tamary i ze składem węglarek nieco tylko wolniej dotarłem do celu mojej powrotnej podróży.

U Tunel.jpg


U szuflada 1.jpg


U szuflada 2.jpg


Duża szybkość pociągów, której żądni byli widzowie była przyczyną dwóch katastrof kolejowych. Jedna z nich na makiecie H0 została uwieczniona. Wykolejenia Shinkansen`a nie udało mi się uchwycić.
Wycieczka po makiecie w skali N uświadomiła mi, że nie ma granic dokładności w odniesieniu do detali. Wszystko zależy od umiejętności Twórców. Kłaniam się Wam z podziwem.

CDN
 

Misiek

Znany użytkownik
[DOUBLEPOST=1403961803,1403961041][/DOUBLEPOST]
Bardzo spodobały mi się „krowy na schodach”. Był to co prawda kamienny dukt ale z dalszej perspektywy wyglądało to tak jak to sobie wymyśliłem.
W zamyśle twórcy modułu (Nemo) to było dawne torowisko wąskotorówki.
...stawy hodowlane. Ich właścicielem była „Baba z Radomia” ale o szczegóły trzeba zapytać Miśka.
No, w szczegółach to dodam, że "chytra".
Tam czeka Shinkansen, do którego wsiadam aby wrócić do miejsca początku podróży. Pędzimy 300km/h. Przez okno widać jak Misiek z Fredem w dłoni próbuje nas dogonić. Niestety nie daje rady.
Kurcze, ze dwa razy prowadziłem to cudo i juz mnie obsmarowali w mediach, pokazali na filmach itd...
Wycieczka po makiecie w skali N uświadomiła mi, że nie ma granic dokładności w odniesieniu do detali. Wszystko zależy od umiejętności Twórców. Kłaniam się Wam z podziwem.
A dziekujemy w imieniu obecnych i byłych twórców makiety ;) - jakieś 80% prezentowanej makiety to dzieło Zvolacka z czasów jak mu sie chciało :D
 
Tak sobie oglądam te wszystkie zdjęcia, jak by te same ale inne i zastanawia mnie jedno czy Roco/ Fleischmann nie chciało być na tak zacnej wystawie? Przecież to czołowy producent i nie chciał się wystawić? Może ktoś coś wie?
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Witam miło :). "Trochę" mnie pilą w robocie, więc na przyjemności mam czasu mało. Dziś będzie filmowo - kto lubi niech szykuje prażoną kukurydzę. Odwiedziłem nową stację, której budowę z wypiekami śledziłem na forum. Wnukowice - przepompownia, terminal i skład paliw. Zdjęcia samych pomp jeszcze dorzucę, dziś: dwa przejazdy kultowych elektrowozów po torach tarnzytowych i trzy części manewrów przy samym terminalu.

 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Na deser pierwsza katastrofa w skali H0 stworzona przez przypadek, a nie umyślne działanie maszynisty szaleńca. Przyczyna podobna jak kiedyś na prawdziwej kolei w Reptowie - przestawienie rozjazdu pod przejeżdżającym składem. Duża prędkość pociągu pasażerskiego spowodowała jazdę dwutorową drugiego wagonu, rozerwanie składu i jego uderzenie w pociąg towarowy.

Katastrofa 1.jpg

Katastrofa 2.jpg

Katastrofa 3.jpg

Katastrofa 4.jpg
[DOUBLEPOST=1404424279,1404423361][/DOUBLEPOST]Właśnie z tym wydarzeniem oraz przedstawionymi niektórymi filmami i opisami (także w wątku o EU07 od Żabkreta) dochodzę do wniosku, że pojawiło się nowe zagrożenie wśród naszej Braci pod postacią nierealistycznego prowadzenia pociągów przez maszynistów (w nowoczesnym słownictwie zwane "popylaniem na maxa"). Tutaj, w Piotrkowie, było to co prawda związane z oczekiwaniami odwiedzających wystawę (bardzo się cieszyli gdy coś szybko jeździło) ale na wszelki wypadek wszystkim maszynistom dedykuję poniższe zdjęcie (niczym Alfrred Hitchcock występuję tu we własnej produkcji). Gdyby były wątpliwości to moja mina jest strrrasznie surowa.[DOUBLEPOST=1404424952][/DOUBLEPOST]Coś serwer nie chce mi wgrać pointy
 

Załączniki

Podobne wątki