Tak się domyślałem że o to ci chodzi. Niestety, pewne rzeczy po 10 latach są bardzo ulotne i już praktycznie nigdy nie dowiemy się na 100% jak to było. Natomiast wiele można wywnioskować z obserwacji. Więc po kolei co i jak (niektóre linki do zdjęć się powtórzą).
1998: Maszyna jeszcze na szlakach zachodniej Polski. Według opisu na stronie SK Model maszyna w tym czasie była na stanie Tarnowa a potem w latach 1999-2002 Żurawicy, więc to pewnie jakaś delegacja. Pół roku po rewizji, ma typowy dla tamtych czasów schemat malowania, stosowany zresztą aż do ostatniej rewizji wykonanej na lokomotywie serii SP42 o numerze 230 w 2003 roku.
http://www.fotokolej.pl/img-sp42-037-8316.htm
Pomiędzy rokiem
2002 a 2003: Maszyna nadal w schemacie który otrzymała w ZNTK Nowy Sącz 31.12.1997, jednak zwracają uwagę ramki reflektorów pomalowane w barwy biało czerwone (co ważne widać to od strony krótszego czoła)
http://andrzej81.flog.pl/wpis/9280948/sp42037
Rok 2004: Maszyna jest już po wykonanej metodą warsztatową naprawie i odświeżeniu malatury na szopie w Skarżysku Kamiennej. Z tego okresu jest masa zdjęć gdzie dobrze widać to charakterystyczne malowanie ciemnozielone, z żółtym pasem, lemieszami i poręczami. Co ważne lokomotywa ma nadal biało czerwone ramki reflektorów.
http://www.wrphoto.eu/data/media/38/Image-39_kopia.jpg
http://www.wrphoto.eu/data/media/38/SP42-037_Gilow-Soltykow.jpg
http://loko-motywy.pl/info.php?id=8...=&mintime=&minaddtime=&slowokluczowe=SP42-037
Wiosna 2005: Maszyna po widocznej naprawie od strony przedziału kotłowego.
zdjęcia z kwietnia 2005:
http://rail.phototrans.eu/14,63556,0,FabLok_101D_SP42_037.html
http://rail.phototrans.eu/14,40982,0,FabLok_101D_SP42_037.html
na których wyraźnie widać że od krótszego nosa ma naniesioną świeżą malaturę, reflektory w tymże kolorze jaśniejszej soczystej zieleni i bez biało czerwonych ramek. Lemiesze czarne, czołownica w kolorze...hmmm... grejpfrutowym? Szczególnie na pierwszym ze zdjęć (zrobionym od boku) po dokładnym przyjrzeniu się widać samą końcówkę przedziału kotła ogrzewczego z innym odcieniem zieleni, oraz inne odcienie zieleni na reflektorach z obu końców. Na końcu "dłuższego" nosa reflektory nadal mają biało czerwone ramki.
zdjęcie z czerwca 2005:
Od strony dłuższego nosa jak widać nic się poza patyną nie zmieniło od 2003 roku. Nadal mamy tu żółte lemiesze i biało czerwone ramki reflektorów.
http://rail.phototrans.eu/14,65323,0,FabLok_101D_SP42_037.html
zdjęcia
po 2006 roku po odstawieniu maszyny:
http://adamusadam.pl/system/assets/1215983667_normal.JPG
http://gigabyt.cal.pl/galeria2/sp42/52.jpg
Upływ czasu uwypuklił co było poprawiane w 2005 roku.
Podobnie było kiedyś z SU45-185. Miała żółte czoło odmalowane w Grudziądzu farbą w odpowiednim odcieniu. Póki lokomotywa była myta a farby świeże, dotąd różnica w odcieniach była niemal niezauważalna.
http://www.wrphoto.eu/data/media/35/29640024.jpg
http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/35/19033.jpg
na pierwszy rzut oka wydawało się że to malatura naniesiona całościowo na maszynę. Dopiero po jej odstawieniu kiedy zaczęła intensywnie blaknąć pod wpływem warunków atmosferycznych było dobrze widać że odmalowane były tylko czoła:
http://www.wgk.cal.pl/data/media/31/SU45-185.jpg