• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Koledzy mam pytanie (tak z ciekawości :) ). Co ile lat wykonuje się naprawy rewizyjne SM42? Jak np. SM42-1083 w modelu ma: Naprawa Rewizyjna: ZNLS-Piła 28.02.1991, to znaczy, że to była pierwsza jej naprawa, czy któraś z kolei? Jeśli nie pierwsza, to kiedy mogła mieć wcześniejsze? Lokę wyprodukowano w 1986 roku bodajże.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Nie było zapowiedzi wydania kolejnych wersji poza opolską SP42 pasującą do mającej się ukazać Bipy. Temat był już wałkowany.
Dzięki za odzew, ale nie doszukałem się w nim komentarza do stwierdzenia, że SK-Model ma inne priorytety.
Zapytałem więc bezpośrednio dystrybutora, oto co odpisał:

"Witam
Niestety nie mogę dać Panu konkretnej odpowiedzi.
Program SM/SP42 jest stale modyfikowany i dostosowywany do modeli wagonów
Bipa i Goerlitz '88.
W przyszłym roku ukażą się trzy lokomotywy z tego projektu (na pewno PKP Cargo).

Dwie następne są w trakcie opracowywania i najprawdopodobniej decyzja zapadnie pod koniec roku.
Niestety tylko tyle mogę Panu odpowiedzieć.
Pozdrawiam
Zbigniew Kownacki"


Tak więc jak widac jakaś szansa jest, tyle, że to gra w ciemno :)
Pilę do tego, bo wacham się czy kupić SM42-1083 (mam okazję), czy czekac na stonke z IV epoki. Zbieram głównie IV epokę.
SM42-1083 w zasadzie oznaczenia ma typowo IV-o epokowe (te piorunki). Poza tym data rewizji 1991 prawie dotyka końca IV epoki (tylko 2 lata brakuje). Szkoda, że nie ma zdjęć tego egzemplarza w malowaniu fabrycznym. Ciekawe bowiem czy podczas tej naprawy rewizyjnej w 1991 roku miała zmieniany kolor czy nie.
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Tak wiem. Przed tą operacją chciałem jednak spytać, bo gdyby było info o IV-epokowej to bym się w to nie bawił. Ale skoro wiadomo, że nic nie wiadomo to trza będzie kupić 1083 :)
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Obawiam się, że nie. SK Model ma teraz inne priorytety a szkoda, bo mogło być więcej klasyki a mniej zalegających na półkach wersji w z epoki VI.
Zgadzam się i też czekam na więcej klasyki ale obawiam się że wcześniej jak w grudniu nie poznamy planu na przyszły rok.A przydało by się bo większość z nas raczej ma budżet na ten ,,sport'' ograniczony i planuje z wyprzedzeniem wydatki .To czy przesunięcie na co innego.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Zgadzam się i też czekam na więcej klasyki...
To zależy co kto rozumie pod pojęciem "klasyki" :) i zapewne jest to związane z wiekiem. Mój wiek celuje moje zainteresowania kolekcjonerskie w epokę IV. Akurat tej nie za wiele było jak do tej pory - raptem dwie SP42 i żadnej SM42 (no może poza SM42-1083, która z dużym prawdopodobieństwem w epoce IVc w której został wyprodukowany oryginał - wyglądała jeśli chodzi o kolory budy - jak w Va, w której została wydana w modelu).

Co do SM42-1083 wystarczy moim zdaniem zamalować nadruk dotyczący naprawy rewizyjnej by posiąść model SM42 z epoki IVc .[DOUBLEPOST=1406530106,1406529479][/DOUBLEPOST]
w końcu ktoś koszta przemalowania, usunięcia jednego światła z czoła musi ponieść :rolleyes:.
Ładnie wyszło usunięcie górnego reflektora :) Aż się prosi wydanie takiej w SM-ki z lat 70-tch, np.:
https://www.flickr.com/photos/52467480@N08/7915565828/?rb=1
https://www.flickr.com/photos/52467480@N08/7915569416/in/photostream/
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki