• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - polityka na polskim rynku

puszo

Aktywny użytkownik
Polecam wpisać na Youtubie : Schlesienmodelle - Jak jeżdżą te lokomotywy?
Dość długi filmik ale można co nieco wywnioskować:) Pozdrawiam i zostawcie to biedne Piko w spokoju bo jeszcze się obraża na nas i wtedy nie będzie o czym pisać:)
 

ziomus

Aktywny użytkownik
Moim zdaniem nasz rynek się ciągle rozwija i że jest miejsce na konkurencje w przypadku popularnych modeli. Polityka PIKO sprawiła że wróciłem do zajawki i hobby znalazło się w moim zasięgu, spowodowało to również że w następstwie tego kupiłem 7 modeli EU07 od SM i 2 modele wagonów firmy ROBO. W mojej opinii są to modele które są dla innej grupy docelowej, dla której bardziej liczy się detal niż solidność i odporność na eksploatacje. Myślę że wielu z nas rozwija się w swoim hobby a produkty piko to jest bardzo dobry start. Nasze kolekcje często się zmieniają, sprzedajemy jakiś model aby kupić ten który budzi w nas większe pożądanie, który lepiej odzwierciedla maszynę z rzeczywistości. Z niecierpliwością czekam na ST44 i mam nadzieję że zrobią w tym modelu to czego nie zrobiło ROCO. Uważam także że jeżeli dzisiaj SM wydałoby SU45 to byłby popyt.
 

EC45

Znany użytkownik
Polecam wpisać na Youtubie : Schlesienmodelle - Jak jeżdżą te lokomotywy?
Dość długi filmik ale można co nieco wywnioskować:) Pozdrawiam i zostawcie to biedne Piko w spokoju bo jeszcze się obraża na nas i wtedy nie będzie o czym pisać:)
Mam 4 modele od SM i wszystkie jeżdżą idealnie i są to jednocześnie najcichsze moje modele lokomotyw. Jak było ze składaniem przez "żółtych" tych modeli to wiemy. Żółtym czołom dostało się najbardziej, ale wszystkie inne to już bardzo drobne rzeczy. Gość na filmie dostał loka który po prostu był wadliwy (pkp cargo). Dlaczego go nie zwrócił lub wysłał do serwisu tylko pokazuje jak to niby te lokomotywy słabo jeżdżą. Facet ciężko pokazuje jak to zgarniacze (które po prostu wykonane są zbyt realistycznie, a to chyba nie błąd, choć u PIKO to byłby błąd wykonać coś zbyt realistycznie) wpadają w szczeliny pomiędzy łączeniami torów. Nie powie facet, że wystarczy lekko spiłować te zgarniacze lub zastosować inny patent który bardzo łatwo niweluje te problemy. Kolejny problem na jaki zwraca uwagę ten fachowiec (mam wrażenie że za takiego się uważa już) to uciąg lokomotyw SM bez założonych gumek przyczepnościowych. Tu już bez komentarza. Zwróćcie uwagę jak ta makieta jest wykonana. U mnie SM ciągnie płynnie (dokładnie wczoraj) 7 wagonów ACME na najniższej prędkości. Mam wrażenie, że ten film kręciła osoba która chciała bardziej zdyskredytować loki SM niż coś tam pokazać. Jeszcze raz powtórzę, mam 4 i są to najlepiej i najciszej poruszające się lokomotywy.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Mam 4 modele od SM i wszystkie jeżdżą idealnie i są to jednocześnie najcichsze moje modele lokomotyw. Jak było ze składaniem przez "żółtych" tych modeli to wiemy. Żółtym czołom dostało się najbardziej, ale wszystkie inne to już bardzo drobne rzeczy. Gość na filmie dostał loka który po prostu był wadliwy (pkp cargo). Dlaczego go nie zwrócił lub wysłał do serwisu tylko pokazuje jak to niby te lokomotywy słabo jeżdżą. Facet ciężko pokazuje jak to zgarniacze (które po prostu wykonane są zbyt realistycznie, a to chyba nie błąd, choć u PIKO to byłby błąd wykonać coś zbyt realistycznie) wpadają w szczeliny pomiędzy łączeniami torów. Nie powie facet, że wystarczy lekko spiłować te zgarniacze lub zastosować inny patent który bardzo łatwo niweluje te problemy. Kolejny problem na jaki zwraca uwagę ten fachowiec (mam wrażenie że za takiego się uważa już) to uciąg lokomotyw SM bez założonych gumek przyczepnościowych. Tu już bez komentarza. Zwróćcie uwagę jak ta makieta jest wykonana. U mnie SM ciągnie płynnie (dokładnie wczoraj) 7 wagonów ACME na najniższej prędkości. Mam wrażenie, że ten film kręciła osoba która chciała bardziej zdyskredytować loki SM niż coś tam pokazać. Jeszcze raz powtórzę, mam 4 i są to najlepiej i najciszej poruszające się lokomotywy.
Taka moja refleksja do części tego co napisałeś...
Nie oceniaj człowieka którego nie znasz, jeżeli nie wiesz ile przez lata włożył serca i pieniędzy w swoją pasje... Autor filmu kolekcję modeli PKP (i nie tylko) ma olbrzymią, doświadczenia/wiedzę w temacie poruszania się taboru na makiecie wg mnie ogromne (w moim odczuciu przedstawioną obiektywne i szczere). Poza tym przecież zawsze możesz nakręcić swój filmik, ja np. chętnie obejrzę. Od przybytku takich filmów w sieci głowa boleć nie powinna. Z gwoli ścisłości: nie ja jestem autorem tego filmu. Pozdrawiam.
 
Wysuwam wniosek, że problem nie leży w "uproszczonych modelach PIKO" i "filigranowych modelach Schlesienmodelle" oraz kto pierwszy wydał model a kto był drugi, tylko w tym, że to nam się w głowach nie mieści, że po tylu latach posuchy możemy wybierać pomiędzy dwoma producentami. Nie jesteśmy jeszcze chyba nauczeni funkcjonowania konkurencji na rynku.

Odnośnie "zawieszania" się modelu EU07 SM na łączeniu modułów - może trzeba po prostu bardziej precyzyjnie je wykonywać/ustawiać a nie zwalać na model? Model w malowaniu PKP Cargo był pierwszym (!) modelem w historii firmy, która startowała od zera, więc pewne niedociągnięcia miały prawo się zdarzyć - każdy mógł przecież zdecydować czy przymyka na to oko, czy rezygnuje z modelu.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
old_jawa

Odnośnie do twojego ostatniego postu masz racje.
Nie odrazy Rzym zbudowano.

A odnośnie do modeli.
Nie każdy model czy to będzie z metalu z blachy czy z plastiku trzeba go najpierw zaprojektować.
Gdyby zakłady naprawcze czy produkujące tabor chciały by umożliwiać i współpracować z takimi firmami co produkują modele problemu z Polskim taborem by już dawno nie było. Wystarczy spojrzeć na tabor i ich modele chociaż naszych zachodnich czy południowych sąsiadów. Tabor jest i modele też.
 

ed250

Aktywny użytkownik
A jeszcze kilka dni temu jej właściciel informował na forum o rozpoczęciu prac nad modelami SU46 oraz EP09.
Nie odczułeś ironii;) Temat był założony tylko dla żartu w nawiązaniu do stwierdzenia, że Piko skopiuje to co zapowie SM i Robo, więc zostały wybrane modele wyczekiwane przez wielu;)
 
Ostatnio edytowane:

Speedway

Znany użytkownik
Ironii nie odczułem. I wielu innych forumowiczów również, o czym świadczyła duża ilość wpisów oraz wysoka temperatura debaty. Dlatego cały wątek po kilku godzinach został "wyczyszczony".
Czy nawiązywanie do "krzyrzackiego" paszportu i snucie planów o kiteserfingu to także ironia? Jeśli tak, to zaiste przedziwna. Ale miało być o Piko.
Cieszę się, że firma na ten rok przygotowała tyle polskich nowości. Uważam, że konkurencja na rynku, to dobre zjawisko.
 

J1974H0

Znany użytkownik
A Ty myślisz, że lektura Twoich wpisów jest łatwa ? :gwizd:
Wiesz czemu się tym nie przejmuję (piszę to do ciebie i popierających twój wpis kilka stron wcześniej), bo ilość pozytywnych ocen moich zgniata to, co ty naprodukowałeś. W jednym przyznaję ci rację... ciężko się czyta tą całą forumową politykę.... więc może pora przejść z politykowania do modelarstwa czego sobie, tobie i wielu tu piszącym życzę.

Uwaga ... Ja od tej pory przestaję produkować teoretyczne wpisy na forum. Ty i wszyscy inni możecie to odznaczyć i mi wspomnieć gdy się wyłamię. Dołączysz? Ale jakoś nie wierzę, że ty przestaniesz... Takie wyzawanie, którego zapewne oczekują wszyscy, modelarze z forum (nie pisarze) ... powodzenia.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Uwaga ... Ja od tej pory przestaję produkować teoretyczne wpisy na forum.
No nareszcie mądra decyzja. Popieram. (y)
Wiesz czemu się tym nie przejmuję (piszę to do ciebie i popierających twój wpis kilka stron wcześniej), bo ilość pozytywnych ocen moich zgniata to, co ty naprodukowałeś.
Jeśli rzeczywiście ilość pozytywnych ocen ma znaczenie to ja powinienem... :D:D:D
 

szprync3

Aktywny użytkownik
Mam 4 modele od SM i wszystkie jeżdżą idealnie i są to jednocześnie najcichsze moje modele lokomotyw. Jak było ze składaniem przez "żółtych" tych modeli to wiemy. Żółtym czołom dostało się najbardziej, ale wszystkie inne to już bardzo drobne rzeczy. Gość na filmie dostał loka który po prostu był wadliwy (pkp cargo). Dlaczego go nie zwrócił lub wysłał do serwisu tylko pokazuje jak to niby te lokomotywy słabo jeżdżą. Facet ciężko pokazuje jak to zgarniacze (które po prostu wykonane są zbyt realistycznie, a to chyba nie błąd, choć u PIKO to byłby błąd wykonać coś zbyt realistycznie) wpadają w szczeliny pomiędzy łączeniami torów. Nie powie facet, że wystarczy lekko spiłować te zgarniacze lub zastosować inny patent który bardzo łatwo niweluje te problemy. Kolejny problem na jaki zwraca uwagę ten fachowiec (mam wrażenie że za takiego się uważa już) to uciąg lokomotyw SM bez założonych gumek przyczepnościowych. Tu już bez komentarza. Zwróćcie uwagę jak ta makieta jest wykonana. U mnie SM ciągnie płynnie (dokładnie wczoraj) 7 wagonów ACME na najniższej prędkości. Mam wrażenie, że ten film kręciła osoba która chciała bardziej zdyskredytować loki SM niż coś tam pokazać. Jeszcze raz powtórzę, mam 4 i są to najlepiej i najciszej poruszające się lokomotywy.
To chyba mam pecha :gwizd:. A mam z SM 433, 516, 424 i żółte czoło z Olsztyna i wszystkie zwalniają na zakrętach w różnym stopniu spowolnienia. Różnych przyczyn się doszukiwałem i nic nie wyeliminowało tego "pecha".
 

Podobne wątki