• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele wagonów typu 401Z

J1974H0

Znany użytkownik
W przypadku wagonu 401Zb miał mieć oznaczenie Eamos-tx, a na powyższym jest wyraźnie bez "x", czyli nie będzie to raczej epoka IVc :(
Czyli co? TA ULOTKA wprowadza w błąd? Piszą w niej, że wagon o numerze katalogowym 58413 ma to być epoka IV... trochę więc lipa by była jeśli to się ptwierdzi, bo też po cichu liczę na epokę IV.
Cóż... trzeba czekać na potwierdzenie, a wiadomo, że póki się modelu na żywo nie zobaczy to nikt nie odpowie na pytanie...
Czy zna już ktoś dokładną rewizje tego ostatniego wagonu?
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Data kolejnej naprawy podawana jest na ścianach czołowych wagonów, natomiast data wpisana w trafaret, czyli tabelkę umieszczoną u dołu ściany bocznej (najczęściej na ostoi wagonu), to data faktycznie przebytej, ostatniej naprawy okresowej.
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Jak w tytule ....stare musi odejść, dobrze że choć niewielką namiastke zaoferowało nam Piko :) Jak sie uprzeć to można na podstawie tego wagonu wiele wersju wymłodzić
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Już chyba ten filmik był w tym wątku. Autor ma ciekawe spostrzeżenia ale też jest kilka błędów. Niestety pomylił dwie bardzo podobne konstrukcje 401Z z 426Z. Ten ostatni wagon stał się bazą dla platformy krytej 425S Simms a nie 401Z. Wózki nowej konstrukcji Y25 otrzymały latach 80-tych całkiem nowe wagony 426Z wagony z rodziny 401Z takich wózków nie otrzymały w ramach modernizacji.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Jeśli dobrze zauważyłem, na stronie PIKO SHOP pojawiło się zdjęcie wagonu platformy z rodziny 401Z o numerze 58417 będącego kontynuacją (modelowo) już wydanego wcześniej modelu z IV epoki o numerze 58414. Wagon ten (58417) ma jednak nieco inne malowanie i oznaczenia. Ktoś może coś na ten temat napisać? Tzn. to oznaczenie na modelu o numerze 58417 ( .Rmmps (PPzk) ), to jest oznaczenie stosowane epokowo wcześniej niż oznaczenie na modelu 58414 (Rpps-x) <rewizja 30.5.80>? Daty rewizji na modelu 58417 nie da się rozczytać ze zdjęcia na stronie PIKO....

Jeśli dobrze kombinuję to:

58414 - epoka IVc
58417 - epoka IVb (tak?)

401.jpg
 
Ostatnio edytowane:

J1974H0

Znany użytkownik
Źle, to jedynie słuszna :devil::love: epoka IVa!
Użycie slowa "słuszna" przypomina mi o użytej kiedyś na forum składni - o skali właściwej ("0") - i emocjach jakie to wywołało wśród części uzytkowników. Ja bym sie w tym kontekście nie odważył teraz na taki krok :)

Dzięki za odpowiedź. Ja zbieram IVb i IVc dlatego pytałem.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Aktywny użytkownik
Dla jasności. Platformy 401Ze modele 58414 i 58414-2 to epoka IVb. A 58417 to IVa
Dla jasności ale przede wszystkim dla OŚWIECENIA platformy 401Ze modele 58414 i 58414-2 to epoka IV c - V a ponieważ czasookres tego schematu opisowego to lata 1980 - 1994 ! Chyba że kategorycznie weźmiemy pod uwagę też datę rewizji wtedy będzie to tylko IV c .
Platforma 58417 z dwoma kodami literowym w tym jeden z epoki IIIc w nawiasie to epoka IVa czasookres tego schematu opisowego to 1970 - 1974/76 gdzie 1974 to ostatni rok nanoszenie tego schematu opisowego , a 1976 to ostatni rok występowania ...


To wiedzieć powinien każdy mamaniak i furiat modelarski ... ! :LOL:
 

Zbyszek

Zajebistość roku
Platforma 58417 z dwoma kodami literowym w tym jeden z epoki IIIc w nawiasie to epoka IVa czasookres tego schematu opisowego to 1970 - 1974/76 gdzie 1974 to ostatni rok nanoszenie tego schematu opisowego , a 1976 to ostatni rok występowania ...

To wiedzieć powinien każdy mamaniak i furiat modelarski ... ! :LOL:
A więc gupoty Waść piszesz, nie, bo ten schemat opisowy był stosowany od 1968r. Grubo po marcu:cenzura:
Jak podaje Pan Terczyński Paweł w książce swej, wagony te były produkowane od 68r., teraz ciekawe, czy pierwsze egzemplarze załapały się na serię z epoki IIIc. PPzk, czy już były oznaczane podwójnie ?:niepewny:
 

J1974H0

Znany użytkownik

DRACULA

Aktywny użytkownik
A więc gupoty Waść piszesz, nie, bo ten schemat opisowy był stosowany od 1968r. Grubo po marcu:cenzura:
Jak podaje Pan Terczyński Paweł w książce swej, wagony te były produkowane od 68r., teraz ciekawe, czy pierwsze egzemplarze załapały się na serię z epoki IIIc. PPzk, czy już były oznaczane podwójnie ?:niepewny:
Tak schemat opisowy epoki IVa był stosowany od 1968 do 1974 ...pokręciłem trochę bo miałem na myśli sam okres epoki IVa który zazwyczaj podawany jest od 1970 ...Czyli od zaniknięcia wagonów bez cyfry samokontroli . Chociaż inni w tym norma NEM -jak podał J1974HO - przyjmują 1968 r - moment pojawienia się wagonów z cyfrą samokontroli.
Uważam że początkowa data produkcji 1968 absolutnie wyklucza zastosowanie opisu na tych platformach z epoki IIIc .
Tylko co tak "ostro" Waści ... ?! o_O
 

Podobne wątki