• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 120A

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
200 29 1

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Witam.
Czy ktoś posiadający wagon PIKO 96650-2 (Bdh 50 51 21-48 634-2) mógłby sprawdzić, czy z obu stron ma poprawne oznaczenia odnośnie dopuszczalnej prędkości i daty rewizji, czy tylko u mnie z jednej strony wagon jest na 140 km/h, a z drugiej na 120 km/h i data rewizji różni się o prawie 7 miesięcy?
Pozdrawiam ;)
 

Rafał_A

Aktywny użytkownik
Reakcje
169 35 1
Cześć. Mam pytanie, które jednocześnie może być ciekawostką. Nie wiem czy ktoś to zauważył i czy już było, ale na wrocławskiej bonanzie na pudle jest oznaczenie "90Pl", tymczasem wystarczy policzyć okna i przypomnieć sobie jak to w środku jest żeby wyszło że normalnych miejsc jest 88. Tyle też jest OIDP na wagonach z Grudziądza.
Czy ktoś pamięta lub po prostu wie gdzie znajdowały się dwa zagadkowe miejsca?
Czy to były takie dodatkowe rozkładane czy jakieś inne?
Czy może na modelu się buchnęli o dwa? - ale w to akurat wątpię.
 
OP
OP
Krzysztof Koj

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
Witam.
Czy ktoś posiadający wagon PIKO 96650-2 (Bdh 50 51 21-48 634-2) mógłby sprawdzić, czy z obu stron ma poprawne oznaczenia odnośnie dopuszczalnej prędkości i daty rewizji, czy tylko u mnie z jednej strony wagon jest na 140 km/h, a z drugiej na 120 km/h i data rewizji różni się o prawie 7 miesięcy?
Pozdrawiam ;)
A to bardzo ciekawe...
Nie potrafię tego sprawdzić, ponieważ nie mam nic wspólnego z oznakowaniem modelu PIKO 96650-2 (Bdh 50 51 21-48 634-2) i nie mam także tego modelu.
Firma PIKO "opracowała" oznaczenia tego modelu samodzielnie :).
Oczywiście prawidłowa, dopuszczalna prędkość wagonu o numerze 50 51 21-48 634-2, to 140 km/h (co wynika już z samego numeru!), a rzeczywistej daty ostatniej naprawy okresowej tego wagonu z tamtego okresu niestety nie znam.

Mogę tylko podejrzewać, że data naprawy (a także max. prędkość eksploatacyjna) tego wagonu, po jednej stronie modelu 96650-2 pochodzi z pierwszej edycji modelu PIKO 96650, o numerze: 50 51 21-48 632-6 (czyli: V max=140 km/h, REV 8Go 00.07.14), natomiast z drugiej strony, napisy zostały (przez przypadek) powielone z pierwszej edycji modelu PIKO 96651, o numerze wagonu: 50 51 21-18 001-8 serii Bh (a więc już po ograniczeniu prędkości eksploatacyjnej do 120 km/h!), z datą naprawy REV 8Go 00.02.24. ...
Czy moje przypuszczenia są słuszne?

Tak, czy inaczej, zmiana oznakowania modelu wagonu (nawet, jeśli pochodzą one z tego samego okresu) nie powinna ograniczać się do umiejętności obliczenia prawidłowej cyfry samokontroli w numerze wagonu...:).
[DOUBLEPOST=1486684913,1486684114][/DOUBLEPOST]
Cześć. Mam pytanie, które jednocześnie może być ciekawostką. Nie wiem czy ktoś to zauważył i czy już było, ale na wrocławskiej bonanzie na pudle jest oznaczenie "90Pl", tymczasem wystarczy policzyć okna i przypomnieć sobie jak to w środku jest żeby wyszło że normalnych miejsc jest 88. Tyle też jest OIDP na wagonach z Grudziądza.
Czy ktoś pamięta lub po prostu wie gdzie znajdowały się dwa zagadkowe miejsca?
Czy to były takie dodatkowe rozkładane czy jakieś inne?
Czy może na modelu się buchnęli o dwa? - ale w to akurat wątpię.
Pierwotnie, na wagonach typu 120A podawano liczbę miejsc "90Pl", a dopiero później "88Pl".
Wynikało to z faktu, że w wagonach tego typu, pochodzących z późniejszych dostaw, skrzynię wybiorczo-przełączającą ogrzewania elektrycznego przeniesiono z podwozia, do jednego z końcowych przedsionków wagonu wewnątrz wagonu, likwidując tym samym dwa siedzenia odchylne, które się tam znajdowały.
Wspomniane dwa siedzenia odchylne znajdowały się w wagonach z pierwszych lat produkcji tylko w jednym z końcowych przedsionków wagonu, ponieważ w drugim przedsionku, umieszczona była elektryczna tablica rozdzielcza.
Przedsionek, w którym znajdowała się w tych wagonach elektryczna tablica rozdzielcza łatwo poznać nawet z zewnątrz wagonu, ponieważ nad nią, znajduje się na dachu dodatkowy wywietrznik.

Należałoby jeszcze dodać, że w starszych wagonach 120A, posiadających jeszcze skrzynię wybiorczo przełączającą ogrzewania elektrycznego na podwoziu, nie likwidowano oczywiście wspomnianych wyżej dwóch siedzeń odchylnych, znajdujących się w jednym z przedsionków, a mimo to, umieszczano na nich przez wiele ostatnich lat eksploatacji, oznaczenie "88Pl"...
Było także odwrotnie, czyli na wagonach już bez dodatkowych dwóch siedzeń odchylnych, malowano przez dłuższy czas oznaczenie "90Pl"...

Generalnie, nie należy przywiązywać zbyt dużej wagi do tego, co jest napisane na wagonie.
Trzeba po prostu wiedzieć, co w nim jest, jakie ma wymiary podstawowe, liczbę miejsc itd. i wtedy wszysto będzie jasne :).
 
Ostatnio edytowane:

Rafał_A

Aktywny użytkownik
Reakcje
169 35 1
Aha. Czyli tak jak podejrzewałem - dodatkowo dwa odchylne (które ja nazwałem rozkładanymi), tylko nie wiedziałem gdzie. Dzięki serdeczne. :)
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Nie wiem czy było, ale wrzucam taką oto recenzję znaleziona na stronach PIKO autorstwa Romana Lohr'a:

1) http://www.piko.de/DE/images/Testberichte/2016/MK04-PL_Bonanza-1.jpg
2) http://www.piko.de/DE/images/Testberichte/2016/MK04-PL_Bonanza-2.jpg
3) http://www.piko.de/DE/images/Testberichte/2016/MK04-PL_Bonanza-3.jpg

źródło: http://www.piko.de/DE/index.php/pl/...on-osobowy-120a-pkp-modelarstwo-kolejowe.html

PS. Na stronie PIKO ostatni link jest uszkodzony. Ja wprowadziłem poprawny tu na forum (plik 3).
 

asap2u

Aktywny użytkownik
Reakcje
178 2 0
Na kwiecień PIKO zapowiada wagony 120A 96654 i 96655 , stacja Leszno
(LokoMotyw podaje , że będzie to juz nawet marzec).

21201_piko_flyer_0417.jpg

20659_96654.jpg
 
Ostatnio edytowane:

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
200 29 1
Na kwiecień PIKO zapowiada wagony 120A 96654 i 96655 , stacja Leszno
Super będzie można złożyć taki klimatyczny skład:
pociag 120A.jpg

A czy ktoś już próbował usunąć tylko "trumienkę" i zmienić rewizję na taka z epoki Va, bez przemalowywania całego wagonu? Przydało by się coś do lokomotyw z "żółtym czołem".
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
757 6 0
Witam.
Czy ktoś posiadający wagon PIKO 96650-2 (Bdh 50 51 21-48 634-2) mógłby sprawdzić, czy z obu stron ma poprawne oznaczenia odnośnie dopuszczalnej prędkości i daty rewizji, czy tylko u mnie z jednej strony wagon jest na 140 km/h, a z drugiej na 120 km/h i data rewizji różni się o prawie 7 miesięcy?
Pozdrawiam ;)
Witam,
sprawdzilem dokladnie wagon. I chyba mialem szczescie. Z obu stron widnieje 00.08.17 oraz V max 140km/h.
Pozdrawiam
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
113 16 3
Koledzy!!!

Mam taka propozycję. Jeśli chcecie modele wagonów osobowych PIKO Expert "Bonanzy" w malowaniu POLREGIO to niech ktoś kto ma dostęp zrobi dokładne fotki tych wagonów i wyśle do przedstawiciela PIKO Polska. Jestem za aby takie modele właśnie w tym malowaniu się ukazały. Nie musi to być ten rok, ale na przykład 2018. Poczekajmy na malowanie lokomotyw spalinowych w takim malowaniu, o ile takie malowanie będzie wprowadzane na lokomotywach.

Pozdrawiam
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
200 29 1
Od przełomu 1989/90 roku zaczęto wprowadzać w oznaczeniach serii dodatkową literkę "-x", oddzieloną od właściwego oznaczenia serii myślnikiem, czego zaniechano w latach 1993-94.
(cdn.)
Czyli gdzieś do roku 1992 wagony te były malowane najczęściej na kolor oliwkowy jak na przykład ten model
Roco 64816 Wagon Y PKP Bdnu-x http://forum.modelarstwo.info/threads/roco-64816-wagon-y-pkp-bdnu-x-kl-2.22583/ ?
Następnie przyszedł rok 1993 i malowanie zmieniło się na zielono - kremowy jak w modelu
SachsenModelle 74349 Bdnu-x 51 51 20-81 090-5
http://forum.modelarstwo.info/threads/sachsenmodelle-74349-bdnu-x-51-51-20-81-090-5.23503/ http://forum.modelarstwo.info/threa...9-74349-wagon-bdnu-x-51-51-20-81-126-7.20312/ ?
Jeśli znak -x zaniechano w 1994 to można przyjąć ze jeszcze był widywany przez kilka lat na pudłach wagonów czyli 1996/7/8 roku (1994 plus kikla lat)? Na zdjęciach w internecie z roku około 1995 oliwkowych wagonów (120A, 111A, 112A itp) już prawie nie ma, ale też nie można odczytać czy w numerze jest "-x". Od roku 2002 zaczęło się pojawiać "trumienka" zakładam, że tez kilka lat to zajęło zanim pojawiła się na każdym wagonie?
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
O jakich lokomotywach spalinowych POLREGIO mowa??
Zapewne chodzi o lokomotywy serii SM42 oraz SU42 Przewozów Regionalnych. Póki co żadna z nich nie otrzymała nowego schematu malowania marki POLREGIO, wprowadzanego obecnie na elektrycznych zespołach trakcyjnych serii EN57, EN57-19XX, EN57-20XX, EN57AL, ED72A, lokomotywach serii EP07P oraz wagonach typu 120A, 113Aa, 161A, 162A, 163A i Görlitz 88.

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,115496,0,PaFaWag_5Bk_6Bk_EN57_1331.html
- autor: Jakub Górniak
- opis: "12 marca 2017 - Balin, pociąg regio spółki PolRegio wjeżdża do stacji."

2017.03.12. - Balin - EN57-1331 z pociągiem REGIO nr 34306.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,115109,0,PaFaWag_5Bk_6Bk_EN57_1392.html
- autor: Wojciech Koliński - Kolins
- opis: "4 marca 2017 - Szlak Wejherowo - Reda. Pociąg SKM "Sprinter" (Słupsk - Gdynia Główna), obsługiwany pierwszą jednostką w barwach POLREGIO w pomorskim zakładzie spółki Przewozy Regionalne, minął bez zatrzymania p.o. Wejherowo Śmiechowo."

2017.03.04. - EN57-1392 jako poc. SKM ''Sprinter'' nr 85834 rel. Słupsk - Gdynia Gł..jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,115286,0,PaFaWag_5Bm_6Bm_EN57_1949.html
- autor: tatry13413
- opis: "11 marca 2017 - | Balin |EZT w nowych barwach PolRegio relacji: Kraków Gł. - Katowice jedzie szlakiem Trzebinia TSA - podg Balin."

2017.03.11. - Balin - EN57-1949 z poc. REGIO nr 34306 rel. Kraków Gł. - Katowice.jpg

- źródło: https://polregio.pl/pl/dla-podroznych/informacje/barwy-polregio-w-wielkopolsce/
- autor: nieznany
- opis: "Pierwszy w Przewozach Regionalnych pojazd kolejowy w barwach nowej marki POLREGIO został przekazany do Oddziału Wielkopolskiego 30 stycznia 2017. Po przeglądzie poziomu czwartego (P4) w Iławie i krótkim przeglądzie P0 w Lesznie pojazd wyjechał w trasę jako pociąg 77701 z Leszna do Poznania Gł. i dalej w kursy do Piły i Jarocina."

spot_en57-2008_polregio.jpg

- źródło: http://antygaleria.pl/details.php?image_id=15903&mode=search
- autor: nieznany
- opis: "Kolejna odsłona ED72A-005, tym razem malowanie Polregio. (Kraków Płaszów, 2017-03-15)"

IMG_8613.jpg

- źródło: https://wps.flog.pl/wpis/11676950/ep07p2002
- autor: wps
- opis: "EP07P-2002"

EP07P-2002.jpg

- źródło: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1279447878836869&id=332537590194574
- autor: Piotr Retro Hunter
- opis: "Zdjęcia wagonów osobowych typu 120A, które otrzymują w Chojnicach nowe malowanie- POLREGIO."

17523180_1279447312170259_7642233027988596873_n.jpg 17522922_1279447272170263_3433600001332588116_n.jpg

- źródło: https://www.facebook.com/7763060358...306035811088/1136376316470723/?type=3&theater
- autor: Beata Meler
- opis: "EP07P-2002 z pierwszym wagonem 2 klasy typu 162A w malowaniu POLREGIO przejeżdża przez stację Dobiegniew w dniu 15.03.2017. Pociąg odbył jazdę próbną z Krzyża do Choszczna i z powrotem."

2017.03.15. - Dobiegniew - EP07P-2002 z pierwszym wag. 2 klasy typu 162A w malowaniu POLREGIO.jpg

- źródło: zbiory własne
- autor: Nikodem Wodowski
- opis: 16 kwietnia 2017 roku - Chojnice - wagon piętrowy 50 51 26-08 146-0 serii B16mnopux w nowym malowaniu marki POLREGIO po zakończonej w Słupsku naprawie poziomu P5.

50_51_26-08_146-0.jpg

"Stonki" i "Polsaty"/"Strażaki" póki co się uchowały, choć jeszcze w kwietniu SU42-518 przechodziła naprawę poziomu P3 podczas której mogła już otrzymać obowiązujący od stycznia nowych schemat malowania marki POLREGIO. Nie stało się tak jednak i maszyna nadal jeździ w malowaniu bordowo-srebrnym. Być może nie zatwierdzono jeszcze projektu malowania dla tych serii lokomotyw?

- źródło: zbiory własne
- autor: Nikodem Wodowski
- opis: 19 kwietnia 2017 roku - SU42-518 z SA108-004 jako pociąg REGIO relacji Chojnice - Krzyż, lokomotywa wraca do Krzyża po odbytej w Chojnicach naprawie poziomu P3.

DSC_2316.JPG

Nie łudźmy się, tego schematu na pewno nie będą miały SU45 i SP32. Tych pierwszych Przewozy Regionalne nie posiadają sprawnych i naprawiać raczej nie zamierzają, a z tymi drugimi też dużo lepiej nie jest, bowiem różnica jest taka, że ostatni "Odkurzacz" z numerem 206 jeszcze jeździ, a reszta zmodernizowanych SP32 (z numerami 201-210) stoi odstawiona bez szans na naprawę, także jeśli jakiekolwiek lokomotywy Przewozów Regionalnych oprócz EP07P, które już powoli przybierają nowe barwy, miałyby otrzymać barwy wprowadzanej marki POLREGIO, to będą to co najwyżej SM42 i SU42.

Zapomniałbym, tak jak SM04 dostała malowanie i przezwisko "Tygrysiątko":

- źródło: https://milek4.flog.pl/wpis/11576942/sm04742
- autor: Miłosz - milek4
- opis: "Tygrysiątko, które na co dzień musi stawić czoła dużo większym drapieżnikom od siebie…;) IX 2016 Leszno"

2016.09. - Leszno - SM04-742 ''Tygrysiątko'' na terenie lokomotywowni Przewozów Regionalnych.jpg

Tak docelowo może przyjąć barwy POLREGIO. Podobnie może być i z wózkami akumulatorowymi ASF, bowiem poprzedniego malowania (bordowo-srebrnego) się doczekały - na pewno "Adolf" pracujący w szopie Przewozów Regionalnych na Kluczykach w Toruniu oraz drugi pracujący w Szczecinie:

- źródło: https://mykolej.flog.pl/wpis/8131444/asf-el16#w
- autor: Piotr - Mykolej
- opis: "ASF EL-16 - Na terenie lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie. 8.12.2013r."

2013.12.08. - Szczecin Wzgórze Hetmańskie - ASF w lokomotywowni Przewozów Regionalnych.jpg
 

Podobne wątki